Spring naar bijdragen

Van Hardtop Naar Softtop


Recommended Posts

Volgens mij is de uitvoering met drukknopjes "ouderwets".

Ik heb er 1 gekocht, en daar zat bij een beugel die je rondom moet monteren, waarachter de top aan de onderzijde aan vast komt.

Groetjes Marcel.

Heb eens wat rond gekeken op de site en er zitten wel een paar voorbeelden bij

het lijkt er op dat het verschil in bevestiging zit in het merktype v/d top

en niet in de body zelf, maar helemaal zeker ben ik hier niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net van drukknopjes naar rail gegaan. De softtop met drukknopjes was de originele uit 1986 en die was compleet vergaan. Er zit er nu een van Bestop op (de Supertop) en de werkt met rails die je op de body moet vastzetten. Ik kan weer naar buiten kijken; de top is goed te spannen en maakt vaal minder herrie dan de originele. Niet dat je elkaar boven de 100km/h nog verstaat, maar dat terzijde.

Als je kijkt naar een originele: die dingen krimpen en niet zo'n beetje ook. De top monteren lukte alleen nadat ik de garage had opgestookt tot een sub-tropische temperatuur, met behulp van tangen en vreselijk veel gevloek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. Scherpe hoek zit vaak op een fabrieksframe.

Maar goed...

Ik denk ook dat CJ en YJ gelijk zijn (wat dat betreft :thumbsup: ). Grootste verschil kán zijn met die drukknopjes op de body.

Met scherpe hoek heb je overigens drukknopjes op een subframe, boven de beide portieren (als fabrieksuitvoering).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

topsuk8.jpg

topframesun6.jpg

de OEM versie met rechte hoeken heeft ook strips langs de voorruit en een rechte sluminium strip van voorruit naar de sportbar

Het verschil in de supertops voor yj en cj zit in aan de bevesting van de achterklep (achterraam)

Bij een cj moet je eerst de klep dichtmaken en dan het raam onderaan de klep klikken

Bij een yj moet je eerst het raam vastmaken en dan de klep dichtmaken.

Een supertop van een yj past op een cj maar de achterkant zal niet mooi sluiten (of je moet telkens met de handen door de ritsen om alles dicht te krijgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb een softtop gevonden :whistle: (wel gekocht)

hier bij zitten stangen waarmee je de top strak set, komt het meest in de buurt van het laastste plaatje die van de cj. beugel naar voor en een naar achter ook zitten er aan de voorste beugel 2 ronde stangen

de 1 komt ter hoogte van de deur en de andere moet richting voorruit frame.

bij de stang van de deur zit een plaatje waar de stang in valt, maar voor het raamframe het ik niets

weet dan ook niet hoe het vast komt te zitten.

heeft er iemand een idee ? of moet ik gewoon een gat boren in het raamframe (lijkt me toch niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..........richting voorruit frame.

bij de stang van de deur zit een plaatje waar de stang in valt, maar voor het raamframe het ik niets

weet dan ook niet hoe het vast komt te zitten.

heeft er iemand een idee ? of moet ik gewoon een gat boren in het raamframe (lijkt me toch niet)

Uit je verhaal maak ik op dat je hetzelfde systeem als ik hebt.(supertop/Bestop?)

Volgens mij moet er ook een plaatje tusen raamframe en sportsbar gemonteerd worden wat bij de set hoort.

Je kunt het terugvinden bij de link eerder op jou topic,klik installation guide bij je model,daar zie je 'm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt alleen de link naar de thumbnails en die kun je niet groter maken als je erop klikt. ( de fotoos)

op de onderste foto is de stang naar je voorruit

daar zit bij een YJ een hoekbeugeltje achter de bevestiging van de rollbar. De rollbar zit met 2 torxbouten aan de voorruit en daarachter klemt dat beugeltje. Maar zo te zien heb je daar geen rollbar dus zit er een winkelhaakje aan de ruit waar je dat stangetje aan vast maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...