Spring naar bijdragen

Achterruitverwarming


Astrid
 Share

Recommended Posts

Misschien een rare vraag .... ach wat is raar hier op het forum ?!

Mijn Jeep heeft een schakelaar om de achterruitverwarming aan te zetten , deze klik je aan MAAR blijft niet hangen.

Tja voor je het hier gaat neerleggen bestel je een nieuwe schakelaar en wat schets mijn verbazing ....

deze werkt hetzelfde :blush:

:unsure: Hoe werkt deze ??

Ik klik hem aan en dan werkt het zonder dat deze blijft hangen ??

Graag een reactie !!

Ik zal niets meer bestellen voor ik het hier neerleg ;)

Astrid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet voor niets een schakelaar gekocht :huh: mijn lampje brandt niet

Ron ff lief aankijken dat hij de nieuwe inbouwt en afwachten of het dan de schakelaar is geweest waarom de verwarming het niet deed.

:blush: THANXX voor snelle reactie!!

WORDT VERVOLGD !!

En bedankt hé.... ;)

De schakelaar lijkt me niet zo voor de hand liggend maar het lampje gaat inderdaad niet branden. Ik vermoed eerder een zekering of relais. Weet iemand toevallig welke zekering of welk relai hierbij hoort.... scheelt mij weer graafwerk in de boeken.... :unsure:

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bedankt hé.... :blush:

De schakelaar lijkt me niet zo voor de hand liggend maar het lampje gaat inderdaad niet branden. Ik vermoed eerder een zekering of relais. Weet iemand toevallig welke zekering of welk relai hierbij hoort.... scheelt mij weer graafwerk in de boeken.... ;)

Ronald

Er zit meetal een relais in met een overname kontakt (puls relais)

1 puls is aan , nog puls en hij gaat uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is een relais met een ingebouwde timer. Géén overnamecontact dus.

Hij zit links in de voetenruimte, achter de bekleding.

post-2-12873016464881_thumb.jpg

Het is dat rode relais.

Let wel even op:

Ga je meten op de schakelaar, dan zul je géén spanning meten! Het ding schakelt namelijk massa naar het relais. De enige plus die erop komt is voor het lampje en die zit parallel aan de plus van de achterruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is een relais met een ingebouwde timer. Géén overnamecontact dus.

Hij zit links in de voetenruimte, achter de bekleding.

Het is dat rode relais.

Let wel even op:

Ga je meten op de schakelaar, dan zul je géén spanning meten! Het ding schakelt namelijk massa naar het relais. De enige plus die erop komt is voor het lampje en die zit parallel aan de plus van de achterruit.

Dacht al, het gaat toch over vonkjes: waar blijft 'ie nou!? <_<

Bedankt voor de tips. Ik zou waarschijnlijk de hele motorruimte doorspitten op zoek naar dat relais....... ;) Moet morgen de multimeter maar weer eens tevoorschijn toveren...............

Ronald

.... wordt vervolgd......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat ergens in een ander topic over "reardefroster" een schema van dit relais.

klikklik

Das's een goeie tip! Bedankt!

Had al in m'n boeken zitten snuffelen maar kon ook nergens een schema ontdekken. Heb inmiddels wel kunnen checken dat schakelaar en zekering heel zijn dus het zal ongetwijfeld het relais zijn. Deze heb ik echter nog niet kunnen doormeten, de startmotor en kentekenplaatverlichting hadden even voorrang. Met defecte startmotor is het lastig rijden en de APK meester volgende week gaat natuurlijk piepen over de kentekenplaatverlichting. Volgend weekend gaan we weer verder.

Zag trouwens dat het een bijzonder relais met een timer. Dit betekent dus dat je (zonder aanpassing aan bedrading) geen universeel relais kan gebruiken en naar de dealer moet. Duur grapje denk ik of niet?! :P

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag 'ie er zo ongeveer uit?

Dan is het niet goed hoor.

:blink:

Lijkt me niet helemaal in orde....... :whistle:

Ga morgen weer lekker ff prutsen. Alle bekende APK puntjes even nalopen en Astrid zat van de week te piepen over een aantal boutjes en moertjes die wel erg verroest waren..... dus daar moet even naar gekeken worden. <_<

Maar ik ga ook nog op zoek naar het relais en ach, wat zijn nou een paar tientjes... heb net een paar nieuwe velgen met Maxxis Buckshot MT754 besteld :bye1:

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...