Spring naar bijdragen

Geluid Bij Multiriem


 Share

Recommended Posts

Hoi, sinds kort nieuwe uitdaging: het vinden van de oorzaak van een 'gepiep of getjilp' aan de voorkant bij de multiriem.

Uiteraard geen vogel, overigens wel weer de tijd voor, maar een mechanische ritmische tjilp van 2 x per seconde bij stationair.

Uiteraard sneller bij wegrijden en na 20 min. is het weg.

De poelies van de waterpomp e.a. draaien veel sneller, dus ik denk niet dat het die zijn....

Jeepdoktor Ed kon het zelfs niet traceren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had afgelopen zomer hetzelfde probleem, terwijl de multiriem ook pas een jaartje oud was. Ik heb toen de pulleys laten zandstralen en toen was het gepiep voorbij.

Meestal is het geleidings-rolletje wat piept (wat ook al hier boven is geschreven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cherokee uit '88 staat nu al twee weken te gillen onder de motorkap :whistle: , volgens mij is het de rol links boven naast de stuurpomp. Zit daar nu een lager onder of kun je gewoon de rol vervangen?

Heeft iemand een tip? Dit klinkt zo lullig als ik wacht bij een stoplicht :yes: .

Groetjes

Friso

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is gewoon een spanrol..nx bijzonders

bout iets losdraaien vd spanrol..multiriem van spanning halen..

dan de bout er helemaal uitdraaien en kan je de spanrol eraf halen..

je kan eerst eventueel het lagerkapje eraf halen om te kijken hoe het lager eruit ziet..

is het nog netjes, dan ff goed schoonmaken vol proppen met vet en kapje er weer op drukken..

dan weer installeren en kijken of het weg is..een nieuwe kan daarna altijd nog..

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is gewoon een spanrol..nx bijzonders

bout iets losdraaien vd spanrol..multiriem van spanning halen..

dan de bout er helemaal uitdraaien en kan je de spanrol eraf halen..

je kan eerst eventueel het lagerkapje eraf halen om te kijken hoe het lager eruit ziet..

is het nog netjes, dan ff goed schoonmaken vol proppen met vet en kapje er weer op drukken..

dan weer installeren en kijken of het weg is..een nieuwe kan daarna altijd nog..

succes

Zit inderdaad een lagertje in , anders heb ik nog diverse gebruikte liggen...

(Oh , ja dit mocht ik niet meer zeggen oeps..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Boris...hoofd sponsor en eigenaar. Een echte Cherokee ziel...Kunnen die open jongens wel inpakken...

En Als je vervelend wordt krijg je gewoon klop met wat cherokee onderdelen...heb je naar eigen zeggen voldoende liggen......

Oeps, sorry

On topic:

Klop met een multiriem...en die van mij piept ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik heb e.e.a. gelezen m.b.t. de spanrol. De mijne piept ook.

De spanrol gisteren losgehaald en de bout en afdekplaatjes aan beide zijden van de spanrol goed schoongemaakt.

Ik heb echter niet een bak vet in het lager gedaan.

Hoe kom je daarin om het maar even zo te zeggen........, ik heb wel aan beide zijden van het lager een zwarte afdichtring gezien. Het ziet er echter zo solide uit dat ik er vanuit ben gegaan dat je die zwarte afdichtring (stofkap) niet los kan krijgen.

Beschadig je de ring dan niet??

Ik ben benieuwd.

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...