Spring naar bijdragen

Remmentestbank


Recommended Posts

Misschien een hele rare vraag,maar hoe test men de remmen van een Grand Cherokee met permanente 4x4 op een remmentestbank zo 1 met rollen.

Is het de visco die ervoor zorgt dat wanneer men de voorwielen op de rollen zet de achterwielen niet het beton uit de vloer slippen?En andersom uiteraard achterwielen op de rollen en de voorwielen gewoon op het beton.

Charlie vroeg dit aan mij en ik kon daar ook geen antwoordt op geven. :blush:

Want als het de visco is die dit regelt hoe zit het dan wanneer je visco overleden is,kan je dan eigenlijk nog wel op zo'n bank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je beter een 'remplaat' gebruiken voor een quadra-trac, zoéén waar je op moet rijden en remmen.

Ik zou niet weten hoe je met 1 set rollen de visco kunt omzeilen. Achterkant omhoog krikken? :blush:

Als de visco overleden is kun je volgens mij in 4-laag nog wel testen, dan heb je toch een bypass die de visco niet gebruikt?

Geen FSM in de buurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poe..... goeie vraag

93 tot 95 heeft een 40/60 verhouding voor/achter

96 tot 98 heeft 20/80 verhouding voor/achter

waneer (hoe het ook psies werkt geen idee) tussenbak denkt dat achterwiellen slippen dan gaat er meer aandrijving naar voren.

zo...dat is geen antwoord op je vraag..ik neem eerst koffie :blush:

(denkt een tussenbak?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft geen gas, tijdens het remmentesten.

De auto rolt... en daardoor zijn er gewoon geen problemen. Remmenbank loopt ook maar 3km/u ofzo..

Met defecte visco wordt het lastiger... Maar dan is er nog de "N" stand... ( Al weet ik niet zeker of die de aandrijving voor/achter ook onkoppeld...)

Als laatste redmiddel kun je een nog krik onder één kant van de vooras zetten... :)

Maar als alles werkt zo het hoort, kannie dus gewoon op de rollen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn wel remmentestbanken die dat kunnen , alleen zijn die er nog niet zo veel [word wel eens anders beweert]

Rollerbanken zijn ook beter.

MAHA [leverancier van garageuitrusting] levert zulke banken , ik weet alleen niet wie of welke garage

z,on nieuwe bank heeft.

Er bestaat bij de overheid en rdw nogal wat onduidelijkheden over de remkracht verdeling bij verschillende types 4x4[permanent]

Er word op dit moment hard aan gewerkt om dit duidelijk in beeld te krijgen en te meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn wel remmentestbanken die dat kunnen , alleen zijn die er nog niet zo veel [word wel eens anders beweert]Rollerbanken zijn ook beter.

MAHA [leverancier van garageuitrusting] levert zulke banken , ik weet alleen niet wie of welke garage

z,on nieuwe bank heeft.

Iedere truckgarage die APK's doet, heeft een rollenbank....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Naja.. remvertraging van de handrem is niet echt spannend... Als de auto uit de bank getrokken wordt issie prima.

daarbij had ik het nog over het remmen met de voetrem.

als je de voorremmen test dan moeten de achterwielen op de grond staan en andersom.anders meet je nooit de max vertraging.

....maar dat hoefde ik jou toch niet te vertellen? :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...