Spring naar bijdragen

Walm!


Douwe
 Share

Recommended Posts

Mijn Jeep legt vooral als ik stil sta een rookgordijn en blijkt voor de achterliggende autos te stinken (houdt ze wel op afstand)! Waar ligt dit aan? Afstelling van het mengsel? Hoe ik dat met m'n jeep moet doen heb ik nog niet ontdekt.

Het is een grijze walm trouwens. De bougies zijn op 1 na goed, die moet vervangen worden omdat hij niet lekker vonkt al lijkt me dat niet direct de oorzaak, of wel?

Groeten,

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij geen overbodige luxe om de bougie te vervangen en de anderen te controleren, weet je meteen of het probleem verholpen is. Oliepeil al nagekeken?, ziet het er schoon uit of is het een smurrie dan kan het zijn dat een koppakking kapot is. Hoe is het vermogen van je Cherokee, nog steeds goed of wordt het trekken om een beetje op snelheid te komen.

Ben benieuwd of je wat verder bent gekomen.

Succes,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het een wat grijs/witte rook is kan dat duiden op een kapotte koppakking.

Als je s'moregns start,loopt ie dan direct op alle 6 de cilinders,of duurt het enige seconden? (moet eerst zijn water uit de cilinder(s) kwijt)

heeft een heel specifieke geur,koelwater.

Het kan ook olie zijn,rook is dan wel donkerder,geur ken je herken je wel.

Misschien een lekke klep,of gebroken zuigerschraapveer,hoewel dat laatste minder snel gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties! Sorry dat ik wat laat reageer.

De olie ziet er schoon uit en hij start niet anders dan voorheen. drie slagen of zo. Ook is het meer een benzinegeur, niet zo'n zware oliewalm geur. Die schroeierige geur van koelvoeistof ken ik wel maar dat ruik ik niet.

Ik heb gedacht om de bougies morgen te vervangen (eigenlijk tips voor welke de beste zijn?). Kan het nut hebben om te spelen met de afstelling?

Dit wordt een klusweeken en ik zal daarna ook eens een flinke (test)rit maken. Over het algemeen maak ik geen ritten langer dan 10 km. Iemand vertelde me dat het daar ook aan zou kunnen liggen.

Nog steeds is alle info welkom. De auto moet deze maand door de Noorse APK en ehm walmend gaat dat niet lukken ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Benzinegeur, en dan vooral stationair?

Check je MAP sensor eens... zit de vacuumleiding er nog aan?

Kan ook nog aan de TPS liggen hoor...

en..

en..

en..

Maar map geeft wel een slecht stationair lopende Jeep, die wél vermogen geeft!

De oplossing was simpel. bougies en luchtfilter vervangen! Die laatste vangt een hoop condens en olie op uit de kleppendeksel waardoor de leidingen weer schoongemaakt moeten worden. Hoe dan ook! Weg walm! Weg stank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De oplossing was simpel. bougies en luchtfilter vervangen! Die laatste vangt een hoop condens en olie op uit de kleppendeksel waardoor de leidingen weer schoongemaakt moeten worden. Hoe dan ook! Weg walm! Weg stank!

ben bang dat je luchtfilter dat niet doet, want je carterontluchting zit na het luchtfilter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...