Spring naar bijdragen

aussie locker.


MugZy
 Share

Recommended Posts

ik heb veel goeds van deze locker gehoort, dus heb ik beslooten er eentje te bestellen.

downunder sper :-)

een aussielocker dus.

ik heb een voor vanvoor d30. het model voor achter D35 is nog niet beschikbaar, en omdat ik met halve plannen zit om een D44 eronder te zetten, wil ik geen geld in mijn achter as steken.

de sper kost ongeveer 300euri hier geleverd. er zit 2 jaar garantie op. en word gemonteerd in de bestaande dif huis. (lunchbox locker)

ik weet dat je voor evenveel geld een meer beproeft model can kiezen (lock-right). maar deze maken nogal kabaal, en zijn zeker niet zo'n goed keuze voor vanvoor. de ausie zou geen nadeleig stuur effecten hebben, en ik hoor er alleen maar goed van.

dus, enkele weken geduld, en ik plaats een revieuw.

wish me luck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik heb deze week een aantal keer contackt gehad met ene bill cole. en hij verzekerde mij dat de locker op 5-10 dagen leverbaar is op mijn adres.

als ik me niet vergis waren die leverings problemen te weiten aan een aan geleverde veren, die niet volgens hun specificaties waren, en ze als gevolg van dit op zoek moesten naar een nieuwe leverancier voor deze veren. ik heb begrepen op jeepforum.com dat ze nu weer correct leveren.

wat mij vooral aanspreekt is de werking van het ding. en het feit dat je zonder nadeling gevolgen een automatiche locker vooraan kan steken.... de feiten moeten natuurlijk nog blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

update......

na veel vijven en zessen, heb ik uiteindelijk toch een bestelling kunnen plaatsen. ik wacht enkel nog op hun rekening nummer op betaling te doen. ze kunnen helaas geen internationale visa verwerken, en dus moet er vooruit betaalt worden: kosten:229.99 voor de locker. 40.00$ voor de wire transfer. en 38.00 voor een luchtvracht tot aan mijn deur. in totaal ront het dus af op 307.99$ ergens ront de 270 euro als ik me niet vergis. al bij al blijft het dus een meer dan competente prijs.

als alles vanaf nu goed gaat zou ik de locker tussen de 19de en 23 mogen verwachten.

komt goed uit, want mijn vooras moet toch uitelkaar om de wiellagers te vervangen.

zaken doen met torqmasters is albijal niet zo makelijk. ik heb in totaal 4 mails gestuurd zonder gevolg. uiteindelijk heb ik rechtstreeks naar de zaakvoorder gemaild, en toen kwam er schot in de zaak. een normaal mens had lang opgegeven en naar de concurentie gegaan. :-)

meer volgt als ik de locker hier heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update....

geld is onderweg. alles bij erkaar 305 euros, nadat mijn bank me nog een voor 53 € heeft afgezet. albij valt het nog mee. maar het izou pas echt goed zijn als ze bij aussie europese visa kaarten kunnen verwerken. scheeld alles samen: 53€ kosten van mijn bank en 40$ die hun bank aanrekend. nu ja, thats life.

normalieter ontvangt aussi morgen de transfer, en shippen zij dus ook morgen of overmorgen. dan nog 5-7 dagen. dus eind volgende week blijft een goed gok.

mochten er andere geinteresserd zijn in een aussie: plaats jullie order samen. zo besparen jullie alvast op bankkosten. shipping is al bij al niet zo duur: 38$ tot aan mijn deur.

inbouw zal volgend weekend of het weekend erop gebeuren. hangt nog af van andere onderdelen. (nu de as toch uit elkaar gaat ga ik gelijk kruisjes(met smeernipel), wiellagers(zit spel op), en hier en daar een oliekering(olie lek) vervangen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

update....

hij ligt hier op de keukentafel. yeaaayyyy.

invoebelasting bleek nog een 60 euros te kosten. nu ja. volgende keer vragen of ze de begeleidende factuur lager kunnen maken.

ziet er al bij al netjes uit. proper afgewerkt, en bij eerst voormontage leek alles perfect te passen. wachten is het nu op de montage. ik speel met plannen voor nieuwe kroonwielen en pinions. en ik wil mijn assen geen 2 maal uit elkaar gooien. hoe dan ook, binnen 3 weken meer nieuws. (dan komt de persoon die mij eventueel die ring&pinion kits meebreng terug van de state, en heeft hij ze al dan niet bij....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

update: hij zit erin en is snel getest. installatie ging heel vlot. het moeilijke deel was het loskrijgen van de wiellagers. was wel niet echt noding, maar ze werden gelijk vervangen dus gaf het ons wel wat meer comfort. de handleiding is heel erg uitgebreid, en eigenlijk zou iedereen die engels kan lezen het klaar kunnen spelen. volgens de handleiding kan je de satelieten verweideren en de locker plaatsen zonder het diferentiaalhuis te verweideren, waar aangezien ik ook de rechter oliekering moest vervangen, hebben wij het wel uit de as gehaald. voor wat extra ruimte hebben we ook het kroonwiel losgemaakt. ik dit is echter enkel raadzaam bij 2.5l jeeps omdat deze een groter en dikke kroonwiel hebben. in assen met een klieere overbrenging zit er normaal niets in de weg.

helaas helaas heb ik geen foto's wegen camera niet bij... maar veel bijzonders is er ook niet aan te zien.

nu over de prestatie: fenomenaal wat verschil dit maakt!!!!

om een voorbeeld te geven: mijn jeep (2.5 yj 31 BFG m/t en trailmaste 2.5" +13bodylift) klom een helling STATIONAIR op die we even later met een TJ ( 4l 33 BFG M/T 4.5 procomp)ook geprobeert hebben en het met heel veel gas bijzonder moeizaam ging. het bochten in 4x4 valt er goed mee, maar er is wel verschil. de jeep heeft veel meer de neiging om de wielen te centreren, maar ze valt nog heel goed te sturen en het ontlocken gebeurt heel soepel. het dif is ook bijzonder stil. bijna geen geluiden, en dat is in vergelijking met ander automatische lockers een pluspunt. voor gebruik op de weg veranderd er niets, omdat bij een yj de rechter steekas ongrendeld word.

nu is het wachten tot 20 nov. dan trekken we er op uit voor een uitgebreide test (en kampvuur, en bier , en ....)update volg dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hehe, ik kom er eindelijk eens aan toe om dit af te ronden.

ondertussen zit mijn aussie er een paarmaanden in, en hoewel ik de laatste tijd bijna geen tijd heb, heb ik ze toch een weekend uitvoerig kunnen testen.

veel heb ik echter niet toe te voegen aan mijn laatste post. het ding werkt correct en stil. weeral heb ik me kunnen verbazen over het verschil dat een locker maakt.

helaas heb ik alweer geen foto's, omdat ik geen camera heb kunnen lenen....ik moet echt dringend eens zo'n ding aanschaffen :-)

mischien dat ik nog foto's van andere rijders van die rit kan krijgen, anders is het wachten tot ik zelf kan maken....

nu enkel nog wachten tot er een voor de d35 word gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 3 months later...

nog steeds geen foto's lol, maar das op zich niet erg. zoals gezegd geeft het ding in de vooras bij een yj geen bijwerkingen. als het zover kompt om de lsd in mijn achters te vervangen zal de aussie zeker vooraan staan in de mogelijkheden. he(t klinkt misschien stom, maar ik heb echt alleen maar lof: prima produckt, correckte afhandeling, prima service.... enkel het feit dat ze geen europese visa konden verwerken was jammer, maar niet onoplosbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch begrijp ik ff iets niet.....

als ik het goed begrijp gaat dit om een locker die zichzelf in en uitschakelt??

hoe bepaalt dat ding dan wanneer dat is en doet ie dat ook op goede momenten?

niet dat je eenbocht omgaat en dat ding denkt van hey....ik ga ff locken...???

wie legt mij dit ff uit??!! smile.gifblink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by darkwolf@Aug 27 2005, 12:47

wie legt mij dit ff uit??!! smile.gif   blink.gif <div align="right">

Op deze pagina wordt de werking uitgebreid uitgelegd:

KLIK

Het komt er dus eigenlijk op neer dat het differentieel altijd gelocked is en vrijgegeven wordt op het moment dat een wiel sneller draait al hij aangedreven wordt zoals gebeurt wanneer je een bocht neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...