Spring naar bijdragen

Quadra Trac Wat Is Het Nu Precies?


Recommended Posts

Er zijn idd erg veel 4x2 Jeeps verkocht in de VS.

Over je vraag:

De demonstratie geeft aan dat alle wielen aangedreven kùnnen worden. Niet gelijktijdig 100%, maar dan spreek je ook weer van sperren. Dat heeft op de weg juist weer meer nadelen dan voordelen.

Alle wielen worden aangedreven, jij en QTII bepalen hoe. Dus 4x4.

In het geval van Quadratrac II inderdaad wel ja, maar mijn visie ging over Quadratrac I en die is OF voor Of achter en niet voor EN achter (ongeacht welke verdeling en wel of niet gesperd).

Quadratrac I is dus 4x2, aandrijving voor OF achter, zelfregelend, al naar gelang eventuele slip.

Quadratrac II is dus 4x4, aandrijving voor EN achter, 50/50 of 0/100 (en inderdaad, die heb ik gelukkig naar nu blijkt)!

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook een 4.0 met een Quadra trac erin (jammer die bak heeft me al 900 euro gekost en de visco zit er nog geen eens in die ligt al 2 maanden in de kast ) maar was die Quadra trac of Selectrac soms een optie in die tijd ??? Ik werk zelf bij een autobedrijf daar hebben we 2 4 liters gehad (waarvan er 1 nu van mij is) en allebij hadden ze Quadra trac.

Groeten Hans :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed heb begrepen, werd de standaard 4.0 met Selec Track geleverd met als optie de Quadra Track. De Ltd-uitvoering was met Quadra Track (als ik het goed heb begrepen dus, want ik blijf even voorzichtig). :wacko:

Zelf ging ik vorig jaar voor de 4.0 met Selec Track, maar eenmaal een 5.2 gestart met raampje open en het was raak, hij was vrijwel meteen verkocht :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.wjjeeps.com/tcases.htm

waneer je dit linkje bekijkt kan je zien wat er standaard in hoort en wat een optie was/is

(het is natuurlijk wel WJ maar ik reken dat het bij de ZJ net zo was)

er zijn volgens mij enkele ZJ's met een 231 tussenbak van fabriek af.

Waarbij i6 staat voor inline 6, de 4 liter 6 cilinder dus en voor V8 lijkt mij geen uitleg nodig.

En de G waarschijnlijk gelezen zal moeten worden als WG, de CRD uit Graz?

n/a zal dan wel betekenen Not Available, niet leverbaar dus.

Hieruit had ik dus kunnen lezen dat mijn auto (opnieuw bevestigend) gelukkig dus een " echte"4x4 is: de Quadratrac II

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.wjjeeps.com/tcases.htm

waneer je dit linkje bekijkt kan je zien wat er standaard in hoort en wat een optie was/is

(het is natuurlijk wel WJ maar ik reken dat het bij de ZJ net zo was)

er zijn volgens mij enkele ZJ's met een 231 tussenbak van fabriek af.

Uit de link begrijp ik dat mijn ZJ ook een quadra2 heeft want de Quadra1 heeft alleen 4wheel/fulltime!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Armani,

Misschien helpt dit:

4X4 Systeem:

Type 4 -Quadra-DriveTM

NV-247J Quadra-Trac II New Proces Gear transfer case met Vari-Lok differentieelen. Een volautomatisch On-Demand systeem, waarbij bij voldoende grip alleen de achteras wordt aangedreven. De voorwielen worden niet meer middels een visco-koppeling (Quadra-Trac I) in de tussenbak aangedreven, maar slechts middels een meervoudige platenkoppeling. De kracht die deze kopppeling aanstuurt en bekrachtigt, ontstaat uit wielspin op de achteras. Dit gebeurt in een zogenaamde Gerotor pomp, waarvan het huis aan een as en de rotor aan de andere is verbonden. Als de voor- en achteras met ongelijke snelheid draaien zal de pomp hydraulische druk leveren, waarmee de koppeling progessief wordt gesloten. De voorwielen ontvangen dus aandrijving zodra en zolang de achterwielen niet in staat zijn om de Grand Cherokee zonder achterwielspin voort te bewegen.

Zo'n zelfde Gerotor werkt in het Quadra-Drive systeem als rem op de kegeltandwiel diffentieelen in beide assen. Dit systeem is in moeilijke omstandigheden effectiever dan het Trac-Lok limited slip diffentieel van de Cherokee en de vorige Grand Cherokee. Niet alleen omdat het nu op zowel de voor- als achteras werkt, maar vooral omdat de aandrukkracht van de Gerotor koppeling afhankelijk is van snelheid in plaats van draaimoment en dus sneller en effectiever reageert. De Grand Cherokee II kan dus met drie wielen op superglad ijs staan en zich met het vierde wiel loswerken, als dat nog enige grip heeft. Beter gezegd: Het Quadra-Drive systeem is in staat het volledige koppel van de 4,7 Liter V8 naar het enige wiel met grip te sturen. In 4-Lo worden de voor- en achteras gelocked met een 2.72 ratio, maar blijven de Vari-lock differentieelen in beide assen volledig functioneren.

http://members.chello.nl/j.doorn12/Jeep.htm

Succes en groeten uut New York,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NV-247J Quadra-Trac II New Proces Gear transfer case met Vari-Lok differentieelen. Een volautomatisch On-Demand systeem, waarbij bij voldoende grip alleen de achteras wordt aangedreven. De voorwielen worden niet meer middels een visco-koppeling (Quadra-Trac I) in de tussenbak aangedreven, maar slechts middels een meervoudige platenkoppeling. De kracht die deze kopppeling aanstuurt en bekrachtigt

IK HEB EEN ZJ UIT 1997 MET DUS QUADRA TRAC 2

HEB IK NU WEL (VLG BEEST) OF GEEN VISCO ?

GR RUUD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...