Spring naar bijdragen

Quadra Trac Wat Is Het Nu Precies?


Recommended Posts

HOi,

Ik heb een jeep GC 1999 quadra trac, vario lock, etc.

Wast doet dit nu precies. Regelt de computer de aandrijving? Dus bij normaal "weer" alleen achter aandrijving? En wanneer nodig 4x4. Ik kan niet precies uitvinden wat het nu precies doet. MIsschien toch eens een boekje gaan kopen? :whistle:

Iemand hier weet het denk ik precies......

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nogeens en wanneer ik op www.jeep.com kijk heeft select track ook een stand voor 2wd alleent en dat heb ik niet mijn pook ziet eruit als die van de quadratrack 2 in hun voorbeeld dus 4wd

dus 4alltime n en 4 lo<blockquote>

ooh juist in mijn kenteken staat abs,quadra 4wd vandaar dat ik aan quadratrack dacht <blockquote>

</blockquote>

</blockquote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een hele goede/fijne bak.

alleen 1 nadeel en dat is de visco.

de visco is aan vervanging toe na ongeveer 150k 200k km

ding zelf kost een 380 dollar in de usa, bij de dealer in NL meen ik 700 euro.

de dealer rekend er 8 uur ervoor dus je bent dan ruimt 1100 euro lichter na die reparatie

zelf doen loont in dit geval, of een andere hobby sleutelaar opzoeken die het klusje wil klaren.

doe je die vervanging niet ben je nog meer geld kwijt, want dan gaat je vooras ook naar de eeuwige assen velden.

en dit is dus het grote nadeel van deze bak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke dus wel quadra track maar is dit dan quadra track1 of 2.

verder gebruik ik de auto puur op de weg en nooit in het terrein in hoever is het dan schadelijk wanneer de visco kapot is, en ik lees hier dat je 8 jes moet draaien om te kijken of de visco versleten is maar wanneer die versleten is wat hoor of merk je dan dit is mijn 1e 4x4 dus heb er geen ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:wacko: Sorry voor het verkeerde antwoord. Vorig jaar is eea ook al eens uitputtend op het forum besproken en ik meende daaruit toen te kunnen opmaken dat de 4.0 over Selec Track beschikt. Ik heb er meerdere gezien en dat was inderdaad zo, maar ik weet niet of daar ook Ltd uitvoeringen bij waren. Kennelijk dun gezaaid in NL. :whistle:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het draadje Quadra Track, wat is het nu precies vind je een link naar jeep, en dan kan je precies terugvinden welke aandrijving er is aangebracht. :wacko:

In die link kan ik alleen de huidige GC (wk) modellen terugvinden en geen WG's.

Als ik zou vergelijken met een Nieuwe GC (wk), dan zou ik Quadratrac I hebben.

Kijkende naar de demonstratie hoe zo'n systeem werkt is het dus eigenlijk afwisselend en afhankelijk van de grip voor OF achterwiel aandrijving en geen voor En achterwiel aandrijving.

In mijn beleving is dus de aanduiding 4x4 niet juist: volgens de demonstratie is gelijktijdige aandrijving van de voor EN achterwielen niet mogelijk en praat je dus over een afwisselend voorwielaangedreven 4x2 of een achterwielaangedreven 4x2.

Hoe denken jullie hier dan weer over?!

Jacques

Helaas heb ik echter nog geen antwoord WAARAAN ik kan zien of ik een Quadratrac 1 of 2 heb, ik hoop eigenlijk, gezien het bovenstaande, een Quadratrac 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een uitgebreide uitlet over Quadra Track, Quadra Drive etc.:

http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_Drive

We kunnen hier vandaan natuurlijk niet zien welk nummer transfer-case er onder de auto zit, maar dat kan alleen degene die er onder ligt/staat. Misschien ook dat er in het ondderhoudsboekje wat referentienummers staan, waaronder die van de bak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 heeft geen lage giering.....

Da's mooi, dan heb ik gelukkig II!

Alhoewel dit nergens op de selectiehandle terug te vinden is; hierop staat gewoon Quadratrac.

Wist trouwens uberhaupt niet dat zoiets nog geleverd/gevraagd werd, ook nog nooit gezien hier in Nederland, wellicht voornamelijk/uitsluitend voor de Amerikaanse markt?

Ben verder toch wel benieuwd naar jullie visie omtrend mijn 4x4/4x2 vraag!

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn idd erg veel 4x2 Jeeps verkocht in de VS.

Over je vraag:

In mijn beleving is dus de aanduiding 4x4 niet juist: volgens de demonstratie is gelijktijdige aandrijving van de voor EN achterwielen niet mogelijk en praat je dus over een afwisselend voorwielaangedreven 4x2 of een achterwielaangedreven 4x2.

De demonstratie geeft aan dat alle wielen aangedreven kùnnen worden. Niet gelijktijdig 100%, maar dan spreek je ook weer van sperren. Dat heeft op de weg juist weer meer nadelen dan voordelen.

Alle wielen worden aangedreven, jij en QTII bepalen hoe. Dus 4x4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...