Spring naar bijdragen

Lekage Achterste Krukaskering


 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal

Als ik het zo bekijk lekt de achterste krukaskering van mijn wrangler '91 4.0.

Is deze zo makkelijk te vervangen als ze het doen voorkomen in het haynes werkplaatsboek.

De bovenste helft lijkt mij namelijk niet zo eenvoudig te verwijderen cq monteren.

Alle tips zijn welkom.

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke 10sec. een druppel als de motor een paar minuten draait tot 10min na afzetten.

Als de auto 15min stationair staat te draaien ligt er een plasje van zo'n 10cm in het vierkant.

Ik vind dat peroonlijk toch al een redelijke lekkage.

Maar kan ik uit jullie verhaal opmaken dat het toch niet zo'n makkelijke operatie is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg wel dat je de MOPAR kering besteld. Die is dubbel gelipt. De goedkope versie is enkel gelipt. Bij mij ligt ie ook al klaar om vervangen te worden. Jaartje geleden vervangen met de goedkope versie(die is ook zachter) en nou lekt ie alweer :worshippy: . Een behoorlijke druiper :ph34r: .(En stinken!!! druipt percies op de uitlaat :no: )

De MOPAR kering is wel ietsie duurder Euro 12.45 bij B&S, maar is geen aanslag op de portemenee. :wacko: De goedkope is 9 nog wat geloof ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi , omdat ik met het zelfde probleem zit/zat ben ik aan het spitten geweest op USA-jeep site's

het duidelijkste met afbeeldingen vind je op http//jeepin.com/features/rearmain/index.asp

tevinden onder www.Jeepin.com

ik heb de pakkingen besteld bij Catalina/Venray en was daar voor de Felpro oliepanpakking en de Felpro achterste krukas keeringen ongeveer ? 30,00 kwijt (zonder verzend kosten)

succes er mee ,groet Ardin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Replacing your rear main seal

By Jason West

--------------------------------------------------------------------------------

Unfortunately, a leaky rear main seal is pretty common on the 4.0L motor found in most Jeeps. Getting it fixed at the dealership usually runs in the neighborhood of $500, however, if you've got a free afternoon, you can fix it yourself for under $50. But be prepared, as my uncle so aptly put it, this is definitely "one of the oiliest jobs possible on a Jeep." New rear main seals are usually in stock at most auto parts stores, and seem to range from $13 to $15. At that price, you might go ahead and pick up two of them, just in case you mess up one seal during the install like we did... DOH! It might save you from having to make a trip back to the auto parts store, heh-heh...

To start with, depending on how much lift you've got, you'll want to jack up the vehicle by the frame, pull the wheels, and let the front axle hang down to give you clearance to get the oil pan out. Once that's done, remove the starter and the bazillion bolts holding the oil pan to the bottom of the motor. Oh yeah, don't forget to drain your oil first!

Now comes the fun part of seperating the pan from the rest of the motor. The XJ we were working on had well over 100,000 miles on it, and had never had the oil pan removed before, so it was a bit stubborn. We had 3 flathead screw drivers and a Stanley "wonder bar" pry bar going around splitting the seal all around the oil pan. It finally popped off after about a half hour of work. To get it out, lower the back half and pull it out under the transmission.

The oil pan was full of black sludge, so it was probably good we pulled it anyway. In addition, the pick-up for the oil filter was nearly clogged with sludge and crystalized gunk. The old oil pan gasket was rock hard, I'd definitely recommend getting a good gasket scraper, or a chisel! Be sure to remove the front and rear neoprene oil seals, they're pretty easy to pull out and should come off in one piece. Don't forge to clean the old gasket material off of the bottom of the block as well. We probably spent more time scraping off old gasket than doing anything else...

The rear main seal is located in the back-most bearing cap. It'll probably take a large breaker bar or impact wrench to get the bolts loose. The bottom half of the seal is in the bearing cap, and if it's old like the one we were replacing, it may take some work to get all the old seal out. Clean the bearing cap thoroughly to make sure all the old seal is out..

The upper half of the seal is actually inside the block itself. It's somewhat hard to see too, especially when everything's covered in oil -- the yellow arrows point to the holes where the upper half of the seal goes in. In order to get this upper half out, you'll need to use a punch or sharp tool (we ended up using a small torx driver and a hammer) to push the seal out from one side. Be very careful not to score the crankshaft. The seal has a metal support wire inside it, this is what you'll be pushing on with the punch to get the seal out.

Once you get part of the seal coming out the other side, you can grab it with some needle-nose pliers to pull it out the rest of the way. Again, watch that crankshaft...

With the upper half out, carefully insert the new seal half into one of the holes in the block and push it all the way in. An article on the International Full-size Jeep Association website recommended to "coat the block contacting surface at the upper seal with soap, and the lip of the seal with engine oil," (refer to diagram above). It may help to put a breaker bar on the harmonic balancer on the front of the engine to manually turn the crankshaft. note: the lip of the seal must face to the front of the engine.

Once the upper half is in, coat both sides of the lower seal half's end tabs with gasket maker, make sure not to get any sealant on the lip of the seal. Next coat the outer surface of the lower seal with soap and the lip of the seal with engine oil, as you did with the upper half. Press the seal into the bearing cap to seat it firmly. Apply gasket maker to both angled edges of the bearing cap, then replace the bearing cap and torque the bolts to the specified torque.

The oil pan is actually pretty clean in these photos, compared to what it looked like when we first pulled it out anyway. Once we got a new gasket scraper, we were able to get the rest of the old material off before putting in the new one-piece oil pan gasket. I'd highly recommend getting the one-piece oil pan gasket, it makes like much easier, and only runs about $20 through 4WD Hardware. The part number is #53007568.

Now put the oil pan back into place, put all the bolts back in, put the drain plug back in, and fill the engine with oil, and you're done!

Return to Jeep Tech | Return to Jeepin'

--------------------------------------------------------------------------------

All content and design © 2003 Jeepin.com.

Jeepin.com and the author of this article assume no responsibility for the actions taken by readers.

All corporate trademarked names & logos are property of their respective owners

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh, ik heb het ook gedaan bij mijn 4.2 en euh ofwel ben ik dan toch niet zo handig als de andere sleutelaars hier,

maar bij mij viel het toch ferm tegen die bovenste eruit te duwen en de nieuwe erin zonder deze te beschadigen.

Dus verwacht misschien dat het toch niet van een leien dakje loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die bovenste er zomaar uit duwen zal ook niet lukken!!!

je zult wat moeten tikken met een hamertje en iets van een op maat gemaakte drevel, en dan heen en weer, dus dan weer aan de ene kant en dan weer aan de andere kant tikken, en net als je begint te denken dit wordt niks schiet hij er zomaar in en kan je hem doorduwen met de nieuwe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenste eruit halen is een eitje!

Alleen... moet je dan even een paar lagerkappen meer loshalen ( paar slagen lossen ). Als laatste draai je dan de achterste kap los. Doe dit rustig en laat, bij een handbak, iemand de koppeling ingetrapt houden!

Nadat je de kap gedemonteerd hebt, kun je de bovenste helft van de kering gemakkelijk vervangen. Ik tikte hem met een héél klein dreveltje er zo een stukje uit, waarna ik 'm met de vingers eruit kon trekken.

Monteren van de nieuwe gaat zoals beschreven. zorg er wel voor dat de 2 helften aan de uiteinden licht met RTF zijn ingesmeerd! Als eerste draai je dan de achterste lagerkap aan, waarbij wederom die koppeling ingetrapt moet worden gehouden!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja.

Het gaat er om dat de krukas kan zakken. Koppelingsplaat zit namelijk aan de bak vast, maar de drukgroep en het vliegwiel aan de krukas.

Maak overigens ook niet de fout om eerst de lagers te lossen en dan pas de koppeling in te trappen! De krukas zal dan een stukje vallen en daardoor mogelijk de geloste lagers beschadigen!

Dus éérst intrappen, en daarna de achterste lagerkap demonteren.

Bij montage zet je de lagerkap eerst "aan" tegen de krukas, waarna je de koppeling laat intrappen de het lager weer geheel vastzet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...