Spring naar bijdragen

Willembrand Zijn Nieuwe Bushing's


Recommended Posts

  • 1 year later...

Ik heb een vraag over de rode Polyurethane bushing set voor de grand cherokee.

De orginel rubbers zijn uit zacht rubber.

Zijn deze rode bussen uit harde kunststof vervaardigd?

Of is dit polurethaan rubber en enigzins ook zacht?

Rechts vooraan is er van een arm een rubber stuk, bij de andere rubbers zijn er ook sporen van optredende scheuren te zien.

Nu ben ik aan het zoeken en overwegen hoe ik dit ga herstellen.

Enkel de defecte draagarm vervangen of orginele rubbers plaatsen.

Of gans de wagen voorzien van dit Polyurethane set.

Met de laatste mogelijkheid zal ik er waarschijnlijk het beste af zijn.

mvg

jgrcherokee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag over de rode Polyurethane bushing set voor de grand cherokee.

De orginel rubbers zijn uit zacht rubber.

Zijn deze rode bussen uit harde kunststof vervaardigd?

Of is dit polurethaan rubber en enigzins ook zacht?

Rechts vooraan is er van een arm een rubber stuk, bij de andere rubbers zijn er ook sporen van optredende scheuren te zien.

Nu ben ik aan het zoeken en overwegen hoe ik dit ga herstellen.

Enkel de defecte draagarm vervangen of orginele rubbers plaatsen.

Of gans de wagen voorzien van dit Polyurethane set.

Met de laatste mogelijkheid zal ik er waarschijnlijk het beste af zijn.

mvg

jgrcherokee

Ik heb ook de rode rubbers geplaatst. Ze zijn hard, maar niet keihard. Je kunt ze met wat moeite wel met de hand (minimaal) induwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is men keuze 'denk ik' gemaakt.

Het zullen de polyurethane bushings worden.

Op ebay heb ik enkele sets gevonden.

Ik ben niet zo vertrouwd met het ebay gebeuren, maar welke van de volgende ebay verkopers zou het meeste te vertrouwen zijn?

Of moet ik daar geen argwaan voor hebben.

Het betalen via paypal ga ik via een collega proberen in orde te brengen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290308813159&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT&viewitem=

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310145922316&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT&viewitem=

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300317743937&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT&viewitem=

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de vernoemde site ,offroadeurope.com , zijn er geen te koop aangeboden onderdelen te vinden, boeken en kaarten wel.

Er zijn vooral veel adeverteerders te vinden.

Waar vind ik die bushings, is het misschien bij één van de adverteerders?

Die 82dollar is niet te gek als je vergelijkt met andere aangeboden produkten.

Bij 4WD.com was het +/- 199$ + +/-30$ verzending.

dat is niet veel verschillend van 145$ + 80$.

Ik heb ook gezien dat je bij het verzenden kan besparen met andere verzendmanieren. Snellere verzending kost al direkt een pak meer.

Bij de ene verzending is je pakketje ook in betere handen dan de andere.

o.a. de verzekering.

Ik betaal dan liever ietsje meer voor wat meer zekerheid dat het pakketje goed aankomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik ben ook bezig om de bushings te plaasten onder de GC. Wat een klerekarwei zeg!! En daar is niks van gelogen.

Het valt me erg tegen. Lig dan ook op de grond te kruipen, auto op een paar bokjes en maar sleutelen......

De vooras is zover klaar en achter moeten de bovenste armen en stabilisatorstang nog.

Maar het verschil in rijgedrag is enorm te noemen......eindelijk weer een fatsoenlijk sturende auto die niet loopt te wiebelen en na te deinen na iedere hobbel.

Al sleutelend zijn er wel even een paar vragen ontstaan en ik hoop hier een antwoord op te krijgen.

De vooras kun je verstellen dmv de bout. Maar hoe stel je dat nu netjes af? Ik heb de oude situatie wel aangestreept maar door al die gescheurede rubbers heeft dat geen zin lijkt me. Iemand enig idee?

De onderste armen aan de achteras heb ik net zo zitten als op deze foto die ik even van de eerste pagina heb geleend.:whistle:

17039633.png

De rode dikke vulringen ziiten bij mij erg los. De bouten zijn strak aan gedraaid. Ik heb zelf het idee dat de draagarm andersom moet zitten zodat deze vulring door de gehele behuizing op zijn plek blijft zitten.

Wat is jullie visie hierop.......?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heb de bushings er nu een aantal weken onder zitten maar ze blijven maar wrijvingsgeluid maken.

In eerste instantie dacht ik dat de boel zich even moest gaan zetten maar minder worden doet het niet.

Alles is met kopervet gemonteerd.

Zou het zo kunnen zijn dat de bouten en de moeren te strak zijn aangedraaid waardoor de bushings te weinig ruimte hebben?

Misschien dat iemand hier een simpele oplossing voor heeft, ik heb namelijk niet de zin om alles weer uit elkaar te halen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die geluiden zijn inherent aan het gebruik van polyurethane. Alle delen daarvan die metaal raken moeten met dat mee geleverde vet ingesmeerd worden. Let goed op de nummering van de bushings dat ze daar gemonteerd worden waar ze horen!! Als alles goed gemonteerd zit, en je zou achter de auto staan, dan zitten ALLE vulringen aan de rechterkant!

Die excentrische bout van de voorste draagarmen stelt je caster. Wil je dit precies goed hebben zul je de auto moeten laten uitlijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...