Spring naar bijdragen

Jeep Gekocht!


chasevannoordwijk
 Share

Recommended Posts

Vandaag was de grote dag. Ik ben nu trotse eigenaar van een Jeep cj7/wrangler. Het betreft een cj7 chassis met een carrosserie van een wrangler yj. Dit is dus lekker goedkoop rijden (belastingvrij!) maar wel de voordelen van een 4.0 HO en 5 bak. Ik moet nog wel even wennen aan de rijeigenschappen van de jeep. het is namelijk mijn aller eerste jeep. Hij heeft een bodylift en een verenlift. ook staat hij op goede 33 inch banden. De banden moeten nog wel even gebalanseerd worden want boven de 115 begint hij te trillen in het stuur. Ook de ritsen van de halfe softop deurtjes moeten gemaakt worden. Voor de rest is het een prima ding.

3sq9.jpg

groeten Chase van Noordwijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel mooi!!

Je bent me voor...haha!!

Ik had hem ook zien staan, maar toen ik wilde gaan bellen was de advertentie al van internet af!

en ik weet nou waarom!!! :frusty:

Gefeliciteerd!!!!!!

Naar mijn idee is het helemaal een yj, dus ook chassis!

Met invoer of iets dergelijks oldtimer geworden.

Maar weet niet zeker...

In ieder geval heel veel plezier ermee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er mooi uit!

Heel veel plezier er mee/van!

Op het eerste oog (van de foto) zou ik ook zeggen; volledig YJ incl chassis.

De balken van de CJ zijn wat lichter/dunner.

Bijv. een lierplaat word bij de CJ aan de zijkanten van de balken vastgezet, bij de YJ bovenop.

Assen zouden dan idd ook vervangen zijn..

Kortom, vraag een YJ rijder uit de buurt de wagens eens naast ekaar te zetten.

Maar ziet er absoluut strak uit!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan je volgens mij, als ik me niet vergis, helemaal vooraan zien aan het chassis.

Zie je vanaf de zijkant helemaal vooraan in het chassis een ronde buis lopen dan is het een YJ, zo niet is het frame gewoon dicht, dan is het een CJ.

Ik heb dit nergens gelezen ofzow, maar heb het van de vele foto's ed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweet niet,

Als het echt een complete YJ is met 'n CJ chassisnummer levert dat geen problemen op?

Ik weet wel dat bij APK het chassisnummer niet meer gecontroleerd hoeft te worden maar dan evengoed, mag het zomaar om een chassisnummer van een ander type auto zomaar over te zetten? lijkt me niet of heb ik 't fout?

Dat is niet alleen rommelen met 't bouwjaar maar met een compleet ander model/type.

Neemt niet weg dat 't een mooie auto is hoor! Veel plezier ermee :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mag inderdaad niet... noemen ze ook wel omkatten... :whistle:

Maar ik kan zo niet zien of dat gebeurt is... en dan nog, moet je wel jeepkenner zijn om het te zien!

Overigens is het niet zo dat bij de APK het chassisnummer niet meer gecontroleerd wordt... De identiteit van de auto moet nog wel worden vastgesteld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn toch wel enkele duidelijk herkenbare punten waarin een YJ chassis afwijkt van een CJ chassis.

Ik ben met je eens dat je een kenner moet zijn maar zo moeilijk is het toch niet te zien. Het chassis is breder en ook de montage van de shackles aan de achterzijde is anders.

Ik kan het op de getoonde foto's ook niet beoordelen en waarschijnlijk zal het niet gauw een probleem worden als het wel een YJ chassis is, de gemiddelde keurmeester zal 't verschil inderdaad niet weten.

Wel zou ik, als het een YJ chassis blijkt te zijn, mijn vraagtekens zetten bij de "eerlijkheid" van de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een geleuter,

Deze projecten kom je vaker tegen.

De jeep zal absoluut eerlijk zijn.

Maar is wat terug gezet in leeftijd.

En daarna keurig afgebouwd.

Kortom ben je een mazelaar 90 euro per jaar verzekering.

En dan rijden.

Denk er wel aan dat 115 km per uur rijden met een verhoogde

jeep is al erg hard.

Onthoud het is een Jeep.

Veel plezier ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke het is dus een YJ. Ik weet niet of ik dit als een voor- of nadeel moet zien. Als je goed kijkt op de eerste foto dan zie je boven de veer door het zwarte heen rode verf. Deze auto was voorheen dus een rode cj7 (voglens rdw). wat is er nou gebeurt met deze auto? chassis is van yj maar sommmige andere onderdelen zijn dus van een cj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehhh...volgens mij heeft iemand een handeltje ondekt.....

Jeep CJ 7 Wrangler

Klik op de bovenste foto om te vergroten

Prijs: ? 9.500

Bouwjaar: juni 1983

Carrosserie: terreinwagen

Brandstof: benzine

Kleur: zwart metallic

Kilometerstand: 76.500

Cilinderinhoud: 4.000 cc

Deuren: 2

Extra's: stuurbekrachtiging, lichtmetalen velgen, trekhaak

Opmerkingen: Sidebars, Lichtmetalen wielen (15"). Lichtmetalen velgen 15", Radio cd speler, RVS bumper, RVS Pushbar, RVS Side bars, Stuurbekrachtiging, Sport kuipstoelen, Softtop camel, Trekhaak. Deze auto is uit de jaren negentig. Echter is bij het invoeren een fout gemaakt waardoor de auto veel ouder lijkt. De auto is dus bijna belastingvrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...