Spring naar bijdragen

Remwegtest In Autoweek


87wrangler
 Share

Recommended Posts

Autoweek heeft een remtest met diverse auto's uitgevoerd.... Één auto was daarbij bijzonder slecht: De Jeep Commander!!! wacko.gif

Met 100km/u issie gemiddeld: Koud 41,4 meter en warm 44,7 meter. Maar bij 130 km/u gaat het fout: warm maar liefst 148,8 meter!!! ( Beladen!!)

Da's best link! Zeker als je beseft dattie 35,3 meter later stilstaat dan de één na slechtste uit de test: De Mitsubishi L200

Omgerekend heeft hij dus nog een snelheid van zo'n 90km/u als de Mitsu al stilstaat!

Als je dan ook nog bedenkt dat een BMW550 al na 63,5 meter stilstaat ( en een Audi Q7 na 69,1 meter), weet je dat, bij 130km/u, 2 seconden met de Commander niet genoeg afstand achter een BMW 5 serie is... ph34r.gif

Ik voorzie een recall.... whistle.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Autoweek heeft een remtest met diverse auto's uitgevoerd.... Één auto was daarbij bijzonder slecht: De Jeep Commander!!! wacko.gif

Met 100km/u issie gemiddeld: Koud 41,4 meter en warm 44,7 meter. Maar bij 130 km/u gaat het fout: warm maar liefst 148,8 meter!!! ( Beladen!!)

Da's best link! Zeker als je beseft dattie 35,3 meter later stilstaat dan de één na slechtste uit de test: De Mitsubishi L200

Omgerekend heeft hij dus nog een snelheid van zo'n 90km/u als de Mitsu al stilstaat!

Als je dan ook nog bedenkt dat een BMW550 al na 63,5 meter stilstaat ( en een Audi Q7 na 69,1 meter), weet je dat, bij 130km/u, 2 seconden met de Commander niet genoeg afstand achter een BMW 5 serie is... ph34r.gif

Ik voorzie een recall.... whistle.gif

Ik bespeur weer een geweldige hoop negatieve vibratie in de lucht,

Man denk toch eens positief, geen enkele jeeper wil zo dicht achter een BWM zitten.

Think positive, yes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bespeur weer een geweldige hoop negatieve vibratie in de lucht,

Man denk toch eens positief, geen enkele jeeper wil zo dicht achter een BWM zitten.

Think positive, yes

Rem vibratie? ..toch een recall. rolleyes.gif

In ieder geval weer een reden om met een Jeep niet snel te rijden.

Ik krijg wel een 'Top-Gear gevoel' bij de Autoweek tests.

Zeker als die test (vaak) uit het Duits is vertaald.

Als 4x4 van het jaar in -notabene- Engeland..

..maar dat kan aan mij liggen. wink.gif

Ik ga die test eens lezen.

nee, ik heb niks tegen autoweek, echt niet. whistle.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij komt de weg op, als hij de minimaal wettige remvertraging haalt. Dat wil niet zeggen dat het dan niet beter kan.

Bovendien heeft het niets met "negatieve vibratie's" ofzo van doen, maar op een forum als het onze mag je ook wel eens kritisch naar je favoriete merk kijken, toch?

Een dergelijke remweg betekend vaak het verschil tussen leven en dood, zeker in het geval van fietsers en voetgangers. Besef wel dat een aanrijding met 38 km/u de grens is om zo'n klap te overleven!

En 38 km/u... Dat rij je met een auto, tijdens een noodstop, 5 meter voordat je stilstaat...

Met andere woorden: Als bij een noodstop een BMW 550i nog net op tijd stilstaat, rij je met een Commander iemand op z'n minst zwaargewond het ziekenhuis in! Da's toch een aanmerkelijk verschil, waarvan ik vindt, dat DC dat niet kan maken!

Opzich kun je reageren zoals sommigen hierboven: Luchtig, grappig, enz...

Maar, wat als jij plotseling, met 120 km/u, hard op de rem moet en in je spiegel zie je een Commander op 25 meter afstand achter je?? ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 130 km/h test is vol beladen en de 100 km/h test waarschijnlijk niet. Maar dan nog... anderhalf voetbalveld bij een redelijk normale snelheid...

Edit: kinetische energie verklaart het maar voor een deel. Het schiet wel op met snelheid in het kwadraat maar dat is minder dan een factor 2 -> 385m (100km/h) tegen 652m (130km/h) (m = massa in kilo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef toe dat het veel meters zijn.

Enne het zal inderdaad wel leeg en vol beladen zijn anders klopt er toch echt iets niet in de rem vertraging.

Verdubbel je de snelheid, dan neemt de remweg kwadratisch toe.

De remweg wordt dan 4 keer langer. Is de remweg bij 50 km/u bijvoorbeeld 20 meter, dan zal de remweg bij 100 km/u 80 meter bedragen.

Tenzij er iets mis is met de remmen/banden waardoor de remvertraging bij die belasting afneemt.

Hmm moet sneller op "vernieuwen drukken" tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt

Maar er zijn meer factoren: Opwarmen van de banden gedurende de remweg, bijvoorbeeld. En opwarmen van de remmen zelf, waardoor ze minder gaan werken ( Kijk eens naar het verschil warm/koud!).

Bovendien is de gewichtsverplaatsing van belang: De Commander duikt enorm waardoor er achter veel minder geremd kan worden!

Overigens zijn alle testen beladen uitgevoerd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk willen we dat het een Jeep is... Maar het kan ook een Jeep zijn die wel goed remt.

Die Audi Q7 kan ook fatsoenlijk remmen, terwijl 'ie ook aardig aan het gewicht is! Dat ding staat na 69,1 meter al stil!!!

Dattie lekker rijdt, geloof ik meteen... Ik vind het ook een prachtige wagen. Maar noodstoppen met 130 km-u doe je niet tijdens een testrit...

Met 100 km-u is het allemaal trouwens zo slecht nog niet... maar 30 km/u erbij en de remmen schieten dus te kort... Dat moet toch op te lossen zijn door een concern als DC? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Als je dan ook nog bedenkt dat een BMW550 al na 63,5 meter stilstaat ( en een Audi Q7 na 69,1 meter), weet je dat, bij 130km/u, 2 seconden met de Commander niet genoeg afstand achter een BMW 5 serie is... :whistle:

Ik voorzie een recall.... :D

je begrijpt het niet helemaal een Commander hoort voor een bmw te hangen. Niet er achter. :D

En waar kun je in Nederland 130 rijden ? Zie alleen maar grote lichten met 80 op een compleet lege snelweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...