Spring naar bijdragen

bladveren monteren


Recommended Posts

Hallo,

We hebben afgelopen weekend met het lekkere weer de bladveren aan de achterkant vast vervangen....

Ging niet zo heel slecht al vonden we zelf blush.gif

Hij is al een heel stuk hoger, tussenbak ook verlaagd.

Alleen een probleem, met de meegeleverde keggen blijft er een flinke hoek tussen de aandrijving en de achteras.????

Kunnen we hier nog iets anders aan doen??? unsure.gif

Nico en Maaike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hallo,

We hebben afgelopen weekend met het lekkere weer de bladveren aan de achterkant vast vervangen....

Ging niet zo heel slecht al vonden we zelf blush.gif

Hij is al een heel stuk hoger, tussenbak ook verlaagd.

Alleen een probleem, met de meegeleverde keggen blijft er een flinke hoek tussen de aandrijving en de achteras.????

Kunnen we hier nog iets anders aan doen??? unsure.gif

Nico en Maaike

Hey,

Ik heb net dezelfde kit geplaatst en vond het resultaat van de keggen ook niet voldoende. Ik heb toen aan de dunne kant van de keg (achterzijde) 2 cm ingekort ... daarmee win je een paar graden. Zo heb ik het maar gelaten. Je kan natuurlijk ook een slip yoke eliminator plaatsen, wat een betere oplossing is om die hoek op te vangen, maar dat gaat weer veel geld kosten.

Mathias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geprobeerd foto's te plaatsen maarlukt niet, daarom maar webspace gemaakt.... frusty.gif

kijk op:

onsjeepy.spaces.live.com

dan bij de foto's kun je de verhoging van de achterkant zien met de hoek van de achteras en ook onze gatenkaas voor de geiintereseerden....

Advies hierover is altijd welkom.

Groetjes Maaike en Nico wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Heb je je versnellingsbak verlaagd? Dat is op de foto's niet te zien en dat scheelt al snel een hele hoop graden.

De versnellingsbak is heel gemakkelijk te verlagen door speciale bussen tussen de beschermplaat en de chassisbalk te zetten.

Ik heb de versnellingsbak verlaagd en de keggen iets ingekort en dat lijkt me voldoende (lees goedkoopst).

Groeten,

Mathias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit ...

Dan zou ik een testrit maken en nagaan of er veel trillingen op de aandrijfas komen. Als dat zo is moet je nog iets aanpassen om je kruisjes te sparen. Slip Yoke Eliminator (SYE) of dikkere keggen zijn dan misschien een oplossing.

Bij mij verliep de testrit zonder trillingen, daarom heb ik het zo gelaten ... maar er zijn een hoop mensen met meer ervaring en kennis dan mij op dit forum die dit misschien afraden...

Mathias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar kan je dan wel je as zover door draaien met keggen zodat de hoek weer nagenoeg 0 graden is ???

door bv. zelfgemaakte keggen in voor ons de juiste hoek ???

Dat kan wel, maar dat is niet de bedoeling met een standaard aandrijfas!

De hoek die de aandrijfas maakt met de yoke op het differentieel moet (nagenoeg) gelijk zijn aan de hoek die de aandrijfas maakt met de slipyoke in de tussenbak.

De hoek die de as nu maakt hoeft dus niet verkeerd te zijn, maar je moet ook de andere kant van de as bekijken om dat te kunnen beoordelen.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

glare.gif

nu weet ik het echt niet meer ?????

heb net met Utrecht gebeld , en daar zeiden ze weer dat er wel een bepaalde hoek erin moet zitten .

en dat hogere keggen niet noodzakelijk zijn ...?

weet het niet meer , weet wel dat iedereen er een andere mening erop nalaat ,

maar zo kom ik er niet echt uit >>? mellow.gif

unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien een gekke vraag >>> wacko.gif

maar als ik de track bar los koppel , dan zou mijn as ook nog kunnen draaien of niet ???

het lijkt mij dat ook hij deze rechte hoek vasthoud van de achteras .

doordat deze niet meekan bewegen met de hoek die de keggen wil maken . ??

ik hoor het wel .]

alvast bedankt.

maaike en nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist ja ...

dat probleem heb ik dus .

kan het ook aan de volgorde liggen van het monteren ervan ???

1) track bar verhoogt en gemonteerd aan de as .

2) schokdempers gemonteerd .

3) bladveren gemonteerd .

4) keggen geplaatst en bladveren aan as gemonteerd .

misschien is dit de verkeerde volgorde ?????

unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze heeft ook een 4"verhoging + ik heb hier nog een extra blad tussengezet, en opnieuw laten zetten

heeft geen last van trillingen, is 2 keer mee naar sclayn geweest, ik had toen wel mijn bedenkingen ivm het stuk wat de tussenbak in gaat, maar bleef allemaal goed gaan, hij is er 3x mee naar noorwegen geweest en geen eens 1 kruisje verspeelt?????

Afbeelding001.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...