nico & maaike Geplaatst November 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Hallo, We hebben afgelopen weekend met het lekkere weer de bladveren aan de achterkant vast vervangen.... Ging niet zo heel slecht al vonden we zelf Hij is al een heel stuk hoger, tussenbak ook verlaagd. Alleen een probleem, met de meegeleverde keggen blijft er een flinke hoek tussen de aandrijving en de achteras.???? Kunnen we hier nog iets anders aan doen??? Nico en Maaike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathias Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Hallo,We hebben afgelopen weekend met het lekkere weer de bladveren aan de achterkant vast vervangen.... Ging niet zo heel slecht al vonden we zelf Hij is al een heel stuk hoger, tussenbak ook verlaagd. Alleen een probleem, met de meegeleverde keggen blijft er een flinke hoek tussen de aandrijving en de achteras.???? Kunnen we hier nog iets anders aan doen??? Nico en Maaike Hey, Ik heb net dezelfde kit geplaatst en vond het resultaat van de keggen ook niet voldoende. Ik heb toen aan de dunne kant van de keg (achterzijde) 2 cm ingekort ... daarmee win je een paar graden. Zo heb ik het maar gelaten. Je kan natuurlijk ook een slip yoke eliminator plaatsen, wat een betere oplossing is om die hoek op te vangen, maar dat gaat weer veel geld kosten. Mathias Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Heb geprobeerd foto's te plaatsen maarlukt niet, daarom maar webspace gemaakt.... kijk op: onsjeepy.spaces.live.com dan bij de foto's kun je de verhoging van de achterkant zien met de hoek van de achteras en ook onze gatenkaas voor de geiintereseerden.... Advies hierover is altijd welkom. Groetjes Maaike en Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathias Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Hey, Heb je je versnellingsbak verlaagd? Dat is op de foto's niet te zien en dat scheelt al snel een hele hoop graden. De versnellingsbak is heel gemakkelijk te verlagen door speciale bussen tussen de beschermplaat en de chassisbalk te zetten. Ik heb de versnellingsbak verlaagd en de keggen iets ingekort en dat lijkt me voldoende (lees goedkoopst). Groeten, Mathias Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Ja hebben we gedaan, foto wordt nu gemaakt voor bewijs..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathias Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Ziet er goed uit ... Dan zou ik een testrit maken en nagaan of er veel trillingen op de aandrijfas komen. Als dat zo is moet je nog iets aanpassen om je kruisjes te sparen. Slip Yoke Eliminator (SYE) of dikkere keggen zijn dan misschien een oplossing. Bij mij verliep de testrit zonder trillingen, daarom heb ik het zo gelaten ... maar er zijn een hoop mensen met meer ervaring en kennis dan mij op dit forum die dit misschien afraden... Mathias Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Hallo , zijn er dan geen grotere keggen , ik bedoel de hoek ervan .... Bij ons op de keggen stond namelijk 2.5 " zijn er ook van 4" of zo ??? Of bla bla bla ... ik nu maar wat ?? groetjes maaike en nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 klik poe...das een hoek.. maar lees deze even klikkerdeklik /me is geen Wrangler rijder, maar bij een GC gaat dit niet goed komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 helaas is mijn engels niet zo ... je weet wel ( sterkste ) kant . maar kan je dan wel je as zover door draaien met keggen zodat de hoek weer nagenoeg 0 graden is ??? door bv. zelfgemaakte keggen in voor ons de juiste hoek ??? hoor 't wel weer ... nico en maaike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 maar kan je dan wel je as zover door draaien met keggen zodat de hoek weer nagenoeg 0 graden is ???door bv. zelfgemaakte keggen in voor ons de juiste hoek ??? Dat kan wel, maar dat is niet de bedoeling met een standaard aandrijfas! De hoek die de aandrijfas maakt met de yoke op het differentieel moet (nagenoeg) gelijk zijn aan de hoek die de aandrijfas maakt met de slipyoke in de tussenbak. De hoek die de as nu maakt hoeft dus niet verkeerd te zijn, maar je moet ook de andere kant van de as bekijken om dat te kunnen beoordelen. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben . maar je kan anders even kijken op het volgende . Daar heb ik een aantal foto's staan . Net een paar nieuwe erop gezet . onsjeepy.spaces.live.com en dan hoek achteras . daar staan de foto's alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 http://onsjeepy.spaces.live.com/photos/ zo is die iig klikbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 die slip yoke steekt er wel erg ver uit op de foto, heb je er geen problemen mee in het terrein? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 klikpoe...das een hoek.. maar lees deze even klikkerdeklik /me is geen Wrangler rijder, maar bij een GC gaat dit niet goed komen Bij een Wrangler ook niet. Die achteras zit niet goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2006 Eigenlijk heb je een paar dingen overgeslagen. Zo hoort het er ongeveer uit te zien: ... de hoek die de achteras maakt bijvoorbeeld, en natuurlijk de SYE kit (inclusief langere aandrijfas) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 nu weet ik het echt niet meer ????? heb net met Utrecht gebeld , en daar zeiden ze weer dat er wel een bepaalde hoek erin moet zitten . en dat hogere keggen niet noodzakelijk zijn ...? weet het niet meer , weet wel dat iedereen er een andere mening erop nalaat , maar zo kom ik er niet echt uit >>? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 er mag wel iets een hoek in zitten.....maar dit is te en zoals kameel al zeeg.... SYE kit (inclusief langere aandrijfas) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 misschien een gekke vraag >>> maar als ik de track bar los koppel , dan zou mijn as ook nog kunnen draaien of niet ??? het lijkt mij dat ook hij deze rechte hoek vasthoud van de achteras . doordat deze niet meekan bewegen met de hoek die de keggen wil maken . ?? ik hoor het wel .] alvast bedankt. maaike en nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 ik weet ut niet zeker hoor!!!, maar als ik het goed zie heb je wel keggen, maar ik zie helemaal niet dat je as is gekanteld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 juist ja ... dat probleem heb ik dus . kan het ook aan de volgorde liggen van het monteren ervan ??? 1) track bar verhoogt en gemonteerd aan de as . 2) schokdempers gemonteerd . 3) bladveren gemonteerd . 4) keggen geplaatst en bladveren aan as gemonteerd . misschien is dit de verkeerde volgorde ????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 deze heeft ook een 4"verhoging + ik heb hier nog een extra blad tussengezet, en opnieuw laten zetten heeft geen last van trillingen, is 2 keer mee naar sclayn geweest, ik had toen wel mijn bedenkingen ivm het stuk wat de tussenbak in gaat, maar bleef allemaal goed gaan, hij is er 3x mee naar noorwegen geweest en geen eens 1 kruisje verspeelt????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 maar heb je voor de rest nog iets anders aangepast???? Langere aandrijfas of iets dergelijks of ook alleen je tussenbak verlaagd??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 alleen de tussenbak verlaagd, verder niks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico & maaike Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 maar wat voor keggen heb je dan geplaatst??? En je track bar heb je die laten zitten, verwijderd of aangepast? Maar staat jou achteras in dezelfde hoek alas die van ons of is jou hoek minder groot??? NIco en Maaike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 er mag wel iets een hoek in zitten.....maar dit is te en zoals kameel al zeeg.... SYE kit (inclusief langere aandrijfas) Als ik zo dit plaatje zie, zitten de keggen wel goed gemonteerd? dunne zijde naar voren, of naar achter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.