Spring naar bijdragen

Mathias

Forum member
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Mathias's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hey, Omdat mijn reservewiel een beetje te zwaar wordt voor de achterklep (33x12,5) zou ik graag een reservewiel drager maken die los van de achterklep geopend kan worden zodat het gewicht van het wiel niet op de scharnieren van die achterklep moet hangen. Ik heb een dubbele ronde achterbumper, dus daarop kan die niet bevestigd worden. Het zou dus op de body zelf bevestigd moeten worden. Heeft iemand hiervan een tekening met afmetingen? Alvast bedankt... Mathias
  2. Hey, Ik heb ook diezelfde kit geplaatst en had aanvankelijk hetzelfde probleem. Ik heb toen een stuk van de keggen afgezaagd (aan de dunne kant) waardoor de hoek toch iets verandert. Nu zat ik even na te denken en vroeg me hetvolgende af. Zitten die pinnen die de assen juist op de veren positioneren exact in het midden van de veren? Dat heb ik eigenlijk noiit nagemeten. Als dit namelijk niet zo is en de veren zitten achterstevoren gemonteerd, wil dat zeggen dat de as verder naar achter ligt en dus meer naar voor kantelt... Ik weet dat je in theorie de assen niet achterstevoren kan monteren omdat de bussen verschillende diameters hebben maar in de praktijk worden er (mezelf kennende) nogal dikwijls dingen aangepast ... dus wie weet kan dit een oplossing zijn. Groeten, Mathias
  3. Ziet er goed uit ... Dan zou ik een testrit maken en nagaan of er veel trillingen op de aandrijfas komen. Als dat zo is moet je nog iets aanpassen om je kruisjes te sparen. Slip Yoke Eliminator (SYE) of dikkere keggen zijn dan misschien een oplossing. Bij mij verliep de testrit zonder trillingen, daarom heb ik het zo gelaten ... maar er zijn een hoop mensen met meer ervaring en kennis dan mij op dit forum die dit misschien afraden... Mathias
  4. Hey, Heb je je versnellingsbak verlaagd? Dat is op de foto's niet te zien en dat scheelt al snel een hele hoop graden. De versnellingsbak is heel gemakkelijk te verlagen door speciale bussen tussen de beschermplaat en de chassisbalk te zetten. Ik heb de versnellingsbak verlaagd en de keggen iets ingekort en dat lijkt me voldoende (lees goedkoopst). Groeten, Mathias
  5. Hey, Ik heb net dezelfde kit geplaatst en vond het resultaat van de keggen ook niet voldoende. Ik heb toen aan de dunne kant van de keg (achterzijde) 2 cm ingekort ... daarmee win je een paar graden. Zo heb ik het maar gelaten. Je kan natuurlijk ook een slip yoke eliminator plaatsen, wat een betere oplossing is om die hoek op te vangen, maar dat gaat weer veel geld kosten. Mathias
  6. Mathias

    uitlaat YJ 4.2

    Hey, Ik zoek een uitlaat ttz knalpot en laatste stuk pijp voor m'n Wrangler 4.2 Moet niet nieuw zijn, maar wel in degelijke staat mvg, Mathias
  7. Er zal inderdaad niets anders op zitten dan een beetje zinloos te gaan sleutelen.... Bedankt toch voor de reacties. Mathias
  8. Hallo, Ik ben onlangs naar de keuring geweest en het resultaat was precies wat ik verwachtte ... Afgekeurd... De 4" verenset was een van de boosdoeners. Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om deze veren gekeurd te krijgen of moet ik ze er ieder jaar onderuit halen, de originele terug plaatsen, naar de keuring gaan en weer verwisselen??? Nu sleutel ik wel graag aan m'n Jeep, maar als het op een andere manier opgelost kan worden, hoor ik het graag. Groeten, Mathias
  9. Mathias

    BFG A/T 33x12,5x15

    Weet iemand waar ik aan een redelijke prijs BF Goodrich All-Terrain 33x12,5x15 kan vinden? Mag nieuw of tweedehands zijn. In België of niet te ver in Nederland. Groeten, Mathias
  10. Hmm ... is toch teveel mud(zilla). Ben eigenlijk op zoek naar een meer all-terrein band... Toch bedankt voor de foto's. Mathias
  11. Hey, Ik heb onder m'n motorkap een autoalarm gezet van Velleman... Die heeft verschillende detectoren waaronder pinschakelaars. Zodra de motorkap geopend wordt gaat het alarm af. Heeft ook een startonderbreker, trilsensor, spanningsvaldetector en is eenvoudig zelf te installeren. Groeten, Mathias
  12. Hey, Bedankt voor de reacties. De Trailmaster en Skyjacker sets zijn 4" en die van Rancho is een set van 2,5" gecombineerd met de verlengde shackles wat hetzelfde resultaat zou moeten geven. Voor één van die sets samen met 4 nieuwe banden BFG 33" op velg zou ik 2300€ moeten betalen... Hebben jullie nu zoiets van ... DOEN !!!... of eerder zoiets van ... hmmm daar zijn betere alternatieven voor. Mijn softtop, voor- en achterbumper, sidebars en nog wat kleine prul heb ik bij 4WD besteld en betaald met VISA. Tijdens die tranactie is m'n kaart gekopieerd en stonden er bij de volgende afrekening een heleboel aankopen waar ik niets mee te maken had... uiteindelijk alles wel terug gekregen, maja. De aankopen waren idd veel beter in prijs, maar de transportkosten en invoertaksen (in dit apenland ten zuiden van Nederland) waren wel belachelijk hoog. Daarom zoek ik nu een oplossing voor een nieuwe verenset iets dichter in de buurt. Groeten, Mathias
  13. Heb je een foto van je banden?? Ben wel geinteresseerd. Mathias
  14. Beste Jeepexperts, Ik ben nieuw in de jeepwereld en weet nog niet veel. Ik volg dit forum al een tijdje en heb daar al veel uit geleerd. Daarom heb ik me toch ook maar geregistreerd om actief deel te nemen. Ik ben een Wrangler van 87 onder handen aan het nemen en zou hem graag 4" verhogen om 33er's onder te leggen. Ik kan via via een nieuwe verenset bestellen en heb de keuze uit Trailmaster, Skyjacker en Rancho voor ongeveer dezelfde prijs. Jullie horen de vraag wellicht al komen ... welke van de 3 is het meest aan te raden? Misschien interessant om weten ... Ik rijd vooral op de weg, af en toe terrein, maar niet superzwaar terrein. Heeft iemand van jullie hiermee ervaring? Alvast bedankt Groeten, Mathias
  15. Hey, Ik ben nog op zoek naar een reservewiel 33"x12,5... Heb je die BFG van op je zolder nog of is die ondertussen verkocht? Groeten, Mathias
×
×
  • Nieuwe aanmaken...