Spring naar bijdragen

Bilstain "onder vuur" ??


Comanche
 Share

Recommended Posts

Dit bericht kreeg ik net binnen via: Jeepmania@googlegroup.com

Wij hadden plannen om vandaag naar Bilstain te gaan om te supporteren voor Dany Van Begin( www.jeeppower.be) in de Activ Challenge die vandaag 14 en morgen 15 oktober had moeten doorgaan. Alles is daar afgelast en blijkbaar wil de eigenaar geen 4x4’s meer met winchen toelaten op het terrein !!!

Dus na Sclayn is Bilstain ook gedaan ?????

Met vriendelijke groeten,

Luc Ampe

Lijkt wel alsof er een hetze aan de gang bij onze zuider buren.

Wordt dus steeds moeilijker om evenementen te origaniseren.

Comanche

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja... you win some, you lose some. Op andere terreinen zijn het weer andere groepen die er niet meer mogen komen en zijn 4x4's juist nog wel welkom (Havelte b.v.). Op den duur mag niemand meer ergens rijden behalve de boswachter met zijn 4x4 of of zijn enduro motor.

Ja, en dus...??? blink.gif

Lijkt me toch verstandig om er met z'n allen aan te werken dat we de overige terreinen kunnen behouden.... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en dus...??? blink.gif

Lijkt me toch verstandig om er met z'n allen aan te werken dat we de overige terreinen kunnen behouden.... sad.gif

Als het de motorcrossers met de KNMV voorop al niet lukt dan zul je als 4x4 rijder denk ik niet veel kunnen uitrichten. Wat je nodig hebt is een grote door de overheid als gesprekspartner geaccepteerde organisatie als b.v. de KNMV voor motorrijders die eindeloos voor je kan gaan lobbyen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de jaren 90 een bestuursfunctie bij een motocrosclub gehad. KNMV deed wel wat, ja, vooral praten over geld.... Maar intussen gingen de circuit's één voor één dicht. unsure.gif

Zolang er mensen met 4x4 auto's zijn die het "niet zo nauw" nemen, heb je gewoon geen poot om op te staan in een gesprek met de (een) overheid!

Dus als we zien dat een ander er een zooitje van maakt, met een lekkende auto rijdt of de natuur vernield, zeg er dan wat van. En dat kan ook tegen de organisatie van het evenement, dat hoef je niet persoonlijk tegen de betreffende persoon te zeggen. En wildrijden... dat doen we al lang niet meer natuurlijk... dry.gif

Sorry voor m'n reactie, maar met "achja..." komen we er niet.. Da's te passief! sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het de motorcrossers met de KNMV voorop al niet lukt dan zul je als 4x4 rijder denk ik niet veel kunnen uitrichten. Wat je nodig hebt is een grote door de overheid als gesprekspartner geaccepteerde organisatie als b.v. de KNMV voor motorrijders die eindeloos voor je kan gaan lobbyen.

Dat is volgens mij veel te grootschalig.

Ik denk dat je op gemeentelijk niveau veel verder komt met een relatief kleine club. Ook 'overheid' natuurlijk, maar ik bedoel meer dat je als club een overzicht hebt m.b.t. het aantal voertuigen.

Maar goed, in Bilstain is het nog steeds niet verboden. Net als Sclayn gaat het om een actie van de eigenaar, dus de discussie over terreinen en overheid gaat een beetje scheef nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang er mensen met 4x4 auto's zijn die het "niet zo nauw" nemen, heb je gewoon geen poot om op te staan in een gesprek met de (een) overheid!

Dus als we zien dat een ander er een zooitje van maakt, met een lekkende auto rijdt of de natuur vernield, zeg er dan wat van. En dat kan ook tegen de organisatie van het evenement, dat hoef je niet persoonlijk tegen de betreffende persoon te zeggen. En wildrijden... dat doen we al lang niet meer natuurlijk... dry.gif

Dat is inderdaad wel het belangrijkst. Als mensen een halve boom doorzagen met een lier dan ben je inderdaad slecht bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is volgens mij veel te grootschalig.

Ik denk dat je op gemeentelijk niveau veel verder komt met een relatief kleine club. Ook 'overheid' natuurlijk, maar ik bedoel meer dat je als club een overzicht hebt m.b.t. het aantal voertuigen.

Maar goed, in Bilstain is het nog steeds niet verboden. Net als Sclayn gaat het om een actie van de eigenaar, dus de discussie over terreinen en overheid gaat een beetje scheef nu?

Ik weet niet of dat te grootschalig is. Wellicht in dit geval wel maar het feit is wel dat onze hobbies op dit moment veelal vanuit Europa of vanuit de landelijke overheid wordt tegengewerkt. Op den duur zul je toch met een grootschalige organisatie als de KNMV moeten gaan werken. Nu weet ik ook wel dat die ook niet heilig zijn maar in ieder geval zijn die een gesprekspartner en dat is iets wat jij en ik niet zo snel zal lukken.

Je zult zeker niet de eerste zijn die met een lokaal initiatief wat probeert te doen aan het verdwijnen van de mogelijkheid om onze hobby uit te oefenen. Als je er aan wilt gaan staan dan heb je mijn zegen en eventueel ook nog mijn financiele steun maar ik denk dat het er vooral op neerkomt dat je jarenlang 90% van je vrije tijd in iets gaat steken wat achteraf een nogal ondankbare taak zal blijken te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...