Spring naar bijdragen

water pomp vervangen


Hurby
 Share

Recommended Posts

Ik heb een xj uit 1990 en ze hebben de waterpomp vervangen van het koelvloeistof. Kreeg eerst te horen dat de radiator er ook uit moest en dat het een tijd rovend klus zou worden. Jeep afgegeven en een dag later kreeg ik te horen dat de radiator er niet uit hoevde en het rond de 300,-- euries koste nu krijg ik een rekening van 500,-- euries lijkt mij te duur of klopt dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hurby, ik denk dat ik akkoord zou gaan met een prijsverhoging van ongeveer 10%. 66% prijsverhoging zou ik niet mee akkoord gaan. Hadden ze eerst moeten bellen en overleggen. Tenzij je dat niet had afgesproken en ze carte blanche gegeven had..

Ik vraag me af wat je olie lekkage werkelijk veroorzaakt. Heb je op het forum wel eens vragen gesteld over je lekkaage?

Er zijn hier veel personen die je raad kunnen geven. Een bakje onder je blok monteren lijkt me geen oplossing die hier gegeven zou zijn.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaat ze hebben alleen de waterpomp vervangen en onder het blok een bakje gehangen waar hij olielekte met het verhaal dat de bak er van af moest en dat meer koste dan afentoe olie bij te gooien.

kennen ze dan geen pompje inbouwen dat ie het weer terug pompt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb laatst een uigebreide offerte laten maken bij b&s parts.

Aan de hand van deze offerte kan ik bepalen welke werkzaamheden ik door hen laat uittvoeren en welke ik beter zelf kan doen.

In deze offerte staat ook het vervangen van de waterpomp:

Waterpomp cherokee 4.0 e 87,40

koelvloeistof e 7,50

div. e 6,50

werkplaatstarief e135,-

totaal excl 9% btw. e296,40

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik de enige die het vreemd vind dat een reparatie aan het koelcircuit/waterpomp

een olielekkage tot gevolg heeft?

Ik heb wel vaker gezien dat een garage een bakje onder de motor hangt.

Volgens mij is de keerring tussen de motor/tussenbak knokehard geworden, en vind

de garage het teveel werk om hier een nieuwe in te zetten. Dan krijg je dit soort

creatieve oplossingen. Laatst heb ik er nog een gezien waar een opgerolde spons in lag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie bij veel heren "sleutelt zelf JA" staan....

Een waterpomp vervangen is geen moeilijk werk. Ik heb het zelf ook gedaan en je radiateur hoeft er niet uit.

Er moet wel e.e.a. losgemaakt worden waar je niet altijd even makkelijk bijkunt, maar het is prima te doen.

Ik heb er zelf een uurtje of 3 over gedaan, terwijl ik geen monteur ben met allerlei mooie gereedschappen...

Dus 500 euries: kan niet kloppen !

Kosten bij mij: tweedehandswaterpomp 30 euro, koelvloeistof 10 euro, pakking 5 euro = 45 euro !

doei,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie verschillende (B&S) prijzen hierboven genoemd. De een heeft het over 115 euro (ik neem aan incl. BTW) de ander over 87,40 excl. BTW.

Anyway, de mijne was tweedehands dus goedkoper.

enne, 3 uurtjes werken + daarmee paar honderd euro verdienen. Lijkt me geen moeilijke keuze om je tijd in te delen....

groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat dit topic wel over een 4.0i gaat?? Anders worden er verkeerde dingen geroepen!

De pomp van een 4.0 kost inderdaad iets van 115,- incl.BTW. En dan komt er natuurlijk kleinmateriaal en verse koelvloeistof bij. Samen zal dat al snel een 30 euro bedragen. Montage...tja, hangt er al vanaf:

  • * Breken er geen bouten af?
    * Zit de oude pomp met pakking of vloeibare pakking gemonteerd?
    * Is er nog meer vervangen? ( multiriem, bijv.)
    * Hadden ze meteen de juiste pomp?? ( ehh... gaat nogal eens mis nl, en dan lopen de uren wel op....) sad.gif
    * En als laatste: hoe handig is de monteur?? ph34r.gif

Mijn inschatting: Een garagebedrijf, met kennis van zaken en met de juiste pomp "op het schap", moet dit klusje in een uurtje of 2,5 á 3 zeker kunnen klaren! En dan mag er ook al wat tegen zitten!!

Al met al zou 350 euro m.i. nog net acceptabel zijn, al is het al veel geld... €500,- is gewoon ( veel ! ) te duur voor alleen het vervangen van de pomp!

Dan de olielekkage: dat heeft in eerste instantie niets met de waterpomp te maken. Mogelijk heeft de garage echter iets van de carterventilatie uitgebouwd om de pomp beter bereikbaar te maken. Indien dat daarna niet helemaal juist is gemonteerd, kan er overdruk ontstaan die de olie eruit drukt. Carterventilatie dus zeker even controleren!

Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.. rolleyes.gif

De bedachte "oplossing" is natuurlijk prudswerk! 't is verdorie geen oude trekker... mad.gif Een bakje eronder...tssss!

Bij een 4.0i is het vervangen van de achterste krukaskering een "eitje" vergeleken met veel andere motoren. De bak hoeft er daarvoor NIET af!

De kering zelf kost 15 euro ofzo, een nieuwe carterpakking net zoiets. Dan nog verse olie en een paar uur werk.

Dát is de oplossing van je probleem! Al het andere is het bestrijden van de symtomen en valt onder de catagorie "Prudwerk". tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...