Spring naar bijdragen

computer wizard vraagje


dezperado
 Share

Recommended Posts

Ik probeer mn sd kaartje 2 gig voltepompen met MP3 s maar bij 572 Mb gaat er niks meer bij

Bij een ander kaartje of mn MP3 stick van 1 Gig gaatie ook maar tot 572 Mb wat doe ik fout

Of moet ik mappen aanmaken ??? blink.gifblink.gif

Ik denk dat je wat specifieker moet zijn: wat voor merk/type kaarten gebruik je, waarmee beschrijf je 'm en waar wil je 'm mee afspelen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Hans dat het ik met een 2 Gb kaart SD.

Als ik de kaart in de computer doet dan ziet hij niets...geen foto.

Maar met de kabel van het toestel wel.

Nu zeggen ze dat de kaart anders van format is......geen windows.

Ik krijg er zelfs niets opgezet vanuit de pc....

Mijn 1 Gb kaart kan ik wel alles mee.

Ze zijn van SanDisk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zijn dat het file system op het kaartje of van het verkeerde type is of corrupt is.

Als er geen data opstaat die je niet kwijt wilt zou je het volgende eens kunnen proberen:

Start -> uitvoeren -> CMD typen, gevolgd door enter -> Format j: /fs:fat32 /u gevolgd door enter. (waarbij J staat voor de drive letter die het kaartje krijgt toegewezen.

Waarschijnlijk heeft het kaartje nu een fat8 of fat16 file system en deze kunnen niet boven een bepaald aantal Mb's komen.

Met bovenstaande truc formateer je het kaartje op fat32 welke ongelimiteerd is.

Suc6!

Mocht deze truc niet werken, laat het even weten. Zijn nog wel meer trucs wink.gif

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer mn sd kaartje 2 gig voltepompen met MP3 s maar bij 572 Mb gaat er niks meer bij

Bij een ander kaartje of mn MP3 stick van 1 Gig gaatie ook maar tot 572 Mb wat doe ik fout

Of moet ik mappen aanmaken ??? blink.gifblink.gif

Hallo Dezperado,

Ik denk dat de fout zit in het aantal bestanden dat je op het kaartje probeert te zetten. sad.gif Als je meer dan ongeveer 128 bestanden of een veelvoud daarvan op het kaartje wilt zetten kan het besturingssysteem dat niet meer aan.

Probleem is volgens mij redelijk eenvoudig op te lossen door 1 of meer mappen aan te maken (wat ik mij herinner is het probleem bij 1 map al opgelost maar ik weet het niet zeker meer.). huh.gifsmile.gif

Ik heb overigens een 2 gig SD kaartje voor mijn navigatie systeem waarop een kaart van 1,3 gig staat en dat gaat moeiteloos, maar het is ook maar 1 bestand. smile.gif

Probeer het maar eens met het maken van 1 of meer mappen.

veel succes en groetjes,

Jeep7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

er is inderdaad een limiet van 128 bestanden per map (of 128 bestanden in de root)

er is ook een maximum van 40 folders + subfolders.

dus, 40 x 128 = 5120 mp3 bestanden.

(natuurlijk past dat weer nooit op het kaartje, want bij een gemiddelde grootte van 4 mb of zo zit je dan al aan 20 GB... laugh.gif )

weet niet of je toevallig ook een PDA hebt? Daar heb ik wel een stukje software voor waarmee je het SD kaartje grondig kunt

formatteren. Dan weet je zeker dat je met een schone lei begint...

groeten

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb um fat 32 geformatteerd en ga em nu weer laden

inmiddels map gemaakt op usb stick na 32 Fat formateren en ben nu MP3 s aan het copieren naar de USB stick

en probeer daarna of ik er meer nummers op kan copuleren.

op de SD 2 gig kaart na format FAT 32 alleen MP 3 s gezet dalek kijken of ik er bij kan laden

pfff mn nederlands is ook niet best

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FAT 32 formateren was het Bedankt voor jullie wijze adviezen

Ik kan het weekend in Geilenkirchen genoeg muziek draaien of het jullie smaak is of niet

Gewon je eigen muziek meebrengen op een stickie

We horen 't wel van 't weekend wat er nu weer in je disco zit biggrin.gif

Problem solved...slotje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...