Spring naar bijdragen

GC 4.8 met en G3


Recommended Posts

Ga eindelijk een GC 4.8 ltd bj 2000 kopen. Wil daar een G3 in laten bouwen. Na wat gelezen te hebben zie ik dat dat geen problemen moet geven?!?!

Is iemand bekend met een bedrijf at veel ervaring heeft met het inbouwen van G3 bij een GC 4.8, of is er een speciaal merk gasinstallatie welke bij uitstek geschikt is voor GC 4.8?

Gr. Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allo allo,

tja diezelfde vraag is hier ook al gesteld......

maar ook nog geen echt antwoord op.komkommertijd??

prinsen hoor ik wel eens voorbij komen...maar ben geen gasrijder dus kan maar zo dak poep praat rolleyes.gif

sad.gif Inderdaad, heb hier nog geen reactie op gekregen. Zijn alle G3 rijders lekker op vakantie? biggrin.gif

Euhhh overigens, het is toch een 4.7, geen 4.8?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er zelf ook mee bezig Prins schijnt het beste voor een Jeep te zijn

http://www.jeep.nl/web/show/id=852190

Daar komt wel de 4.0 in voor maar niet de 4.7

Dan maar even bij Prins zelf kijken ?

http://www.prins-lpg.com/nl/systemen/dedicated/index.html

Daar staat hij wel tussen

Jeep Grand Cherokee 4700cc 1999-2002

10e positie chassiscode = X/Y/1. Geen homologatie Nederlandse importeur. Prins raadt ten sterkste aan om de cilinderkoppen voor LPG gebruik aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Edwin,

In ieder geval een iemand die niet op vakantie is !!

Sinds een jaar een GC 4.7 ltd uit het jaar 2000 met 80.000 op de telller.

Een paar maanden later een Prins G3 Gas installatie laten inbouwen en tot nu toe, 20.000km later, geen problemen. Auto loopt als een naaimachinetje !! cool.gif

Wel, op advies van de LPG specialist, direct een "Flashlube" systeem laten inbouwen, wat voor wat extra smering van de kleppen zorgt. Kost niet veel extra alleen naderhand moet je het reservoir af en toe bij vullen. (kijk hier : http://www.flashlube-europe.com/nl/index.html voor meer informatie)

Wat wel aan te bevelen valt is om een aantal officieele Prins Partners / Dealers (zie hun website) te bellen voor een offerte. Per telefoon is dat zo gedaan. De prijsverschillen waren enorm en ook een afspraak maken viel soms niet mee vanwege drukte in LPG land.

Anyway, de prijzen die ik te horen heb gekregen liepen uiteen van rond de 2400,- tot ruim 3000,-.

Vwb verbruik hou ik het niet altijd goed bij maar op de snelweg (tijdens vakantie in Duitsland --> continue 140) reed ie gemiddeld 1 op 7. In de stad een stuk minder is mijn gevoel, ik schat 1 op 4,5 / 5.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel,

Succes met de zoektocht smile.gif

Robbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb een GC 4.7 ltd van 2000. Bij 70.000 km heb ik er een VSI installatie van Prinsen in laten bouwen (2004). Dit is een ringtank van 95 ltr op de plek van het reservewiel. Hier heb ik 100.000 probleemloos mee gereden. Het motorvermogen is gelijk aan benzine. Echter afgelopen maandag is de koppakking (waarschijnlijk) eruit geblazen .

Voor een goed advies zou ik contact opnemen met Prinsen LPG in Eindhoven.

Is er iemand die kan adviseren waar ik het beste terecht kan voor de reparatie van de koppakking?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, op advies van de LPG specialist, direct een "Flashlube" systeem laten inbouwen, wat voor wat extra smering van de kleppen zorgt. Kost niet veel extra alleen naderhand moet je het reservoir af en toe bij vullen. (kijk hier : http://www.flashlube-europe.com/nl/index.html voor meer informatie)

Da's verrekte goeie informatie. yes.gif

..er zijn er al zat die na +/- 200k km een lichte revisie kunnen gebruiken i.v.m. kleppen slijtage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een GC 5.8 V8 ´96 met een Prins G3 installatie en daar zijn de koppen ook aangepast. Met Gas geen problemen. Wel doe ik sinds de laatste tijd FIN 25 erin. Het schijnt heel goed te zijn. Het is op basis van teflon. 80% van de motorslijtage schijnt toe te schrijven aan de startmoment. De zuigers, koppen ect.. zijn dan uit stilstaand situatie nog niet onder motorolie, en daarom moet je na de start altijd rustig op gang komen daar de motorolie eerst overal in de motor moet komen.

FIN 25 legt een teflon laagje , zodat de zuigers, etc.. niet direct met metaal op metaal langs elkaar heen schuurt. Dit goedje is erg prijzig. Ik heb sinds kort contact met de leverancier gehad en het een het ander uitleg over gehad. Alleen we kunnen daar niet rechtstreeks bestellen voor een klein aantall alleen in groot. Heb dit via de disturbutiekanalen zoals www.mateforcars.nl na de betere automatrialenbedrijf gehaald.

Ga naar www.interflon.nl en lees.

Heb via mijn contactpersoon kunnen regelen dat ik wel via hun kunnen halen daar de automaterialenbedrijven flink duur zijn. Heb zelf met enkele autogarages gesproken en zij zijn ook enthousiast over dit produkt. Misschien als er meer gegadigen zijn dat we dit gezamenlijk kunnen inkopen voor de inkoop prijs.

FIN 25 is zowel voor benzine, diesel en LPG

Verder hebben ze FIN GEAR wat uitermate geschikt is voor diffs (as) e.d Het haalt voor een grotendeels de jankende geluid weg. Ben dit op het ogenblik aan het testen, en tot nu toe is het geluid al gerduceerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een GC 5.8 V8 ´96 met een Prins G3 installatie en daar zijn de koppen ook aangepast. Met Gas geen problemen. Wel doe ik sinds de laatste tijd FIN 25 erin. Het schijnt heel goed te zijn. Het is op basis van teflon. 80% van de motorslijtage schijnt toe te schrijven aan de startmoment. De zuigers, koppen ect.. zijn dan uit stilstaand situatie nog niet onder motorolie, en daarom moet je na de start altijd rustig op gang komen daar de motorolie eerst overal in de motor moet komen.

FIN 25 legt een teflon laagje , zodat de zuigers, etc.. niet direct met metaal op metaal langs elkaar heen schuurt. Dit goedje is erg prijzig. Ik heb sinds kort contact met de leverancier gehad en het een het ander uitleg over gehad. Alleen we kunnen daar niet rechtstreeks bestellen voor een klein aantall alleen in groot. Heb dit via de disturbutiekanalen zoals www.mateforcars.nl na de betere automatrialenbedrijf gehaald.

Ga naar www.interflon.nl en lees.

Heb via mijn contactpersoon kunnen regelen dat ik wel via hun kunnen halen daar de automaterialenbedrijven flink duur zijn. Heb zelf met enkele autogarages gesproken en zij zijn ook enthousiast over dit produkt. Misschien als er meer gegadigen zijn dat we dit gezamenlijk kunnen inkopen voor de inkoop prijs.

FIN 25 is zowel voor benzine, diesel en LPG

Verder hebben ze FIN GEAR wat uitermate geschikt is voor diffs (as) e.d Het haalt voor een grotendeels de jankende geluid weg. Ben dit op het ogenblik aan het testen, en tot nu toe is het geluid al gerduceerd.

Hou ons eens op de hoogte over je bevindingen in je Diff met FinGear...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo,

Ik heb in mijn 5.9 nu ruim een jaar een G3 installatie liggen. Ingebouwd door Pouls.

Totale kosten ongeveer € 2500

Ik heb er nu 35.000 km mee gereden. Tot nu toe, zonder extra aanpassingen aan de kop of kleppen of toevoegingen, geen enkel probleem met LPG gehad. Start prima, geen merkbaar vermogensverlies. Wel veel bespaard, per keer tanken zo'n € 75.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het wat concreter te maken, het komt bij mij op het volgende neer:

Verschil in gebruik valt wel mee en had ik al rekening meegehouden.

Benzine 1 op 5

Gas 1 op 4

Op 400 km dus

80 liter benzine (super 98) á 1,46 = 117

100 litr gas á 0,42. = 42

Verschil € 75

Met 30.000 km per jaar dus een interessante besparing: € 5610

Het wisselt verder een beetje afhankelijk van de brandstofprijzen. Ik zit 2 km van België af en daar is lpg nog altijd een paar cent goedkoper.

Wat niet meegenomen is, is de belasting.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de compleetheid.

Massa ledig voertuig: 1915 kg

Voor Benzine betaal ik in de provincie Limburg:

per kwartaal € 247

per jaar € 976

Voor gas (G3-installatie):

per kwartaal € 362

per jaar € 1436

Verschil per kwartaal: € 115

Verschil per jaar: € 460

Voor de eigen situatie zie belastingdienst alhier: belastingdienst

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga eindelijk een GC 4.8 ltd bj 2000 kopen. Wil daar een G3 in laten bouwen. Na wat gelezen te hebben zie ik dat dat geen problemen moet geven?!?!

Is iemand bekend met een bedrijf at veel ervaring heeft met het inbouwen van G3 bij een GC 4.8, of is er een speciaal merk gasinstallatie welke bij uitstek geschikt is voor GC 4.8?

Gr. Edwin

Mijn GC 4.7 rijdt nu 110.000 km op g3 van Prins. Het rijdt als de brandweer. Ik heb hem in laten bouwen bij 75.000 km. Wel flaslube erbij ingebouwd. Shit daar moet ik ook weer eens naar kijken. Dit extra smeersysteem moet nl wel in de gaten gehouden worden. Ingebouwd bij ACA in Arkel, een keer kapotte verdamper gehad in de garantie (na 75.000 km) gerepareerd. Vogels in de buurt van Nuenen heeft mij in het verleden ook veel geholpen met gasinstallaties die kan ook inouwen.

ook ik had het flashlube systeem, dit heeft echter niet voorkomen dat ik nu motorschade heb.

WAt voor schade is dat dan en na hoeveel km. Werkte het systeem wel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...