Spring naar bijdragen

Peter5.9LX

Forum member
  • Aantal bijdragen

    29
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Limburg

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2010

Recente profielbezoeken

1,401 profielweergaven

Peter5.9LX's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, Zie je bericht nu pas, alhoewel ik al lang lid ben van dit forum, maar kom hier niet zo vaak. Ik heb deze Jeep in november 2016 gekocht. Was ook al een tijdje op zoek naar... Historie was inderdaad niet echt duidelijk maar dat heeft mij niet weerhouden. De auto is heel mooi en was verder in prima staat. Had na aankoop vrij snel een probleem met de dieselpomp. Auto is toen met toestemming van Auto Synyco naar mijn eigen Jeep dealer gegaan voor reparatie (vervanging pomp). Ik heb de auto toen gelijk helemaal laten nakijken door mijn dealer en daar zijn nog enkele reparaties geconstateerd. Alle reparaties zijn ondertussen uitgevoerd door mijn Jeep dealer en zijn allemaal vergoed conform de garantie-afspraken. Ik had de GC gekocht met 6 maanden Autotrust garantie en Auto Synyco heeft daarbovenop tot 100% garantie afgegeven. Deze garantieafspraken zijn uitermate correct nagekomen. Ik ben zeer tevreden over Auto Synyco. Ben ondertussen bijna 6 maanden en ruim 10.000 km verder en heb pas de grote onderhoudsbeurt bij de dealer laten uitvoeren. Auto is 100% in orde en rijdt perfect. Ik ben nog steeds heel blij met deze fantastisch rijdende en betrouwbare Jeep. Groetjes, Peter
  2. Als de GC uit 2000 nu ook H4 lampen heeft dan zou dat zondermeer moeten passen. Groet, Peter
  3. Als je geïnteresseerd bent??? Mijn grand cherokee 5.9 lx limited van 1998 wordt volgende week ingeruild voor een grand voyager. Ik heb dus nu een cd-wisselaar te koop! Was bij uitbouw nog werkend. Was aangesloten op de standaard radio-cassette speler Alpine cd shuttle compact disc changer 5960 met magazijn voor 6 cd's (speelt ook eigen gebrande cd's af) Prijs: € 100,- Als je voor het komende weekend (15 april) wilt testen, dan kan dat nog want ik heb de kabel nog niet uitgebouwd. Groetjes, Peter
  4. Ramon, Ik hou me ook aanbevolen voor een kopietje. Kosten vergoed ik natuurlijk. Alvast bedankt. Peter
  5. Maar even wat actuele informatie gezocht. Daarom hieronder de stand van zaken. Er is dus geen enkele belemmering om Xenon achteraf in te bouwen! http://www.raivereniging.nl/ Aanvullende eisen Xenonverlichting 2007 4 januari 2006 hebben wij u geïnformeerd over de voornemens van de overheid voor aanvullende eisen voor voertuigen met Xenon-verlichting, met name gericht op aftermarket gemonteerde Xenon-lampen. In even wijziging van het Voertuigreglement (in 2005) was gepubliceerd dat er aanvullende eisen gingen komen voor voertuigen die na 1 januari 2006 nieuw op de weg gekomen zijn (datum kenteken dus van na 1 januari 2006) en voorzien zijn van gasontladingslampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen. 1 januari bleek niet haalbaar, daarom werd in tweede instantie 1 juli 2006 genoemd als ingangsdatum. Ingangsdatum Ook 1 juli 2006 is niet gehaald; de huidige planning is nu 1 januari 2007. Eisenpakket De bepaling omtrent meer dan 2000 lumen komt te vervallen. De politie is in staat om op eenvoudige wijze vast te stellen of het gaat om gasontladingslampen. Het pakket aan voorschriften luidt op dit moment als volgt: ? Voor personenauto?s en bedrijfsauto?s die in gebruik genomen zijn na 31 december 2006 en zijn voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen, geldt dat de dimlichten met gasontladingslampen: o moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd. o ingeschakeld moeten blijven wanneer het grootlicht brandt. o moeten zijn voorzien van een niveauregeling, welke de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale helling van de lichtbundel op andere wijze wordt aangepast aan de belading van het voertuig. Voor auto?s die in gebruik zijn genomen vóór 1 januari 2007 (en die voorzien zijn van gasontladingslampen) gelden deze eisen dus niet. De bestaande eisen blijven echter gewoon van kracht (lichtbeeld: licht/donker-scheiding). Er komt dus geen verkoopverbod, sowieso dus niet voor Xenon aftermarket-sets voor auto?s van voor 1 januari 2007, maar ook niet voor Xenon aftermarket-sets voor auto?s van na 31 december 2006. De eigenaar van een voertuig (personenauto/bestelauto/truck) van na 31 december 2006 dat dimlichten heeft met gasontladingslichtbronnen die niet aan de eisen voldoen, is in overtreding. APK Vooralsnog wordt dit niet getoetst bij de APK, wat betekent dat alleen de politie in voorkomende gevallen hierop handhaaft. Wijziging regelgeving De nieuwe eisen moeten nog worden gepubliceerd, dat gebeurt met de wijziging van twee stukken regelgeving: 1. opnieuw een wijziging van het Voertuigreglement waarmee 1 januari 2006 wordt gewijzigd in 1 januari 2007, en de bepaling van 2000 lumen komt te vervallen 2. een wijziging van de Regeling permanente eisen waarmee de aanvullende eisen voor dimlichten met gasontladingslampen gepubliceerd worden. Wij zullen u op de hoogte houden van de publicaties van de wijziging van de regelgeving. http://www.hella.nl/produktion/HellaNL/Web...g/Wetgeving.jsp Nieuwe regels voor gasontladingskoplampen (26 juni 2006) Voor nieuwe auto?s die vanaf 1 januari 2007 op kenteken worden gezet, gelden strengere eisen voor het achteraf inbouwen van extra sterke koplampen, zogeheten xenonlampen. Kabinet is hiermee akkoord gegaan. Het inbouwen van deze lampen is alleen toegestaan als ze aan bepaalde eisen voldoen. De belangrijkste eisen zijn automatische niveauregeling en een koplampreinigingsinstallatie. Wanneer een auto door een zware belading achterover hangt, kan een tegenligger verblind raken door de koplampen. Een niveauregelaar gaat dit tegen. Verder moet een sproeier de lampen schoonhouden. Een vuile koplamp kan namelijk voor verblindend ?strooilicht? zorgen. Door de hoge lichtopbrengst is bij xenonlampen het voorkomen van verblinding erg belangrijk. Vorig jaar is de invoering van de eisen al bekendgemaakt. Om te voorkomen dat automobilisten die te goeder trouw al xenonlampen hebben ingebouwd hun voertuigen moeten aanpassen, is nu besloten dat de regels alleen gelden voor nieuwe auto?s. Oorspronkelijk zouden de eisen behalve voor xenonlampen ook gelden voor andere lampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen. Omdat de lichtsterkte in verband met de handhaving niet te controleren is met de beschikbare meetmiddelen, vervallen de eisen voor de laatste categorie. En wat vinden wij er van? Het ziet er naar uit dat er eindelijk duidelijkheid is gekomen in de regelgeving omtrent gasontladingskoplampen.Men gaat met deze nieuwe regelgeving echter compleet voorbij aan het feit dat er gasontladings-of xenonlampen worden gemonteerd in koplampen die zijn gemaakt voor halogeenlampen. Om het licht van xenonlampen "in toom te houden" wijkt de constructie van xenonkoplampen af van die van halogeenkoplampen. Xenonkoplampen zijn voorzien van het keurmerk D, waar bij halogeenkoplampen het keurmerk H is aangebracht. Hoewel het lichtbeeld weliswaar op het oog aan de eisen voldoet, is het licht boven de licht-donkergrens bij halogeenkoplampen die zijn voorzien van gasontladingslichtbronnen vaak meer dan het tienvoudige van het volgens de Europese regelgeving toelaatbare. En dat is nu net het licht wat in de ogen van de tegenliggers en in de spiegel van de voorligger schijnt. Is het nu gasontlading of xenon? De één heeft het over gasontladingslampen, de ander spreekt over xenon. Wie heeft er nu gelijk? Welnu, de eerste helemaal en de ander een beetje! Het grote onderscheid bij deze verlichting is het werkingsprincipe. Tussen twee elektroden wordt een hoge spanning opgebouwd, die in het in de lamp aanwezige xenongas tot ontlading komt. Daar dankt de lamp zijn naam aan. Er zit dus weliswaar xenongas in de lamp, maar dat zegt eigenlijk weinig want dit edelgas komt in meerdere typen lampen voor. Maar ja, ?xenon? klinkt nu eenmaal beter en vooral moderner dan ?gasontlading?, dus ? http://www.xenonset.nl/ NIEUWS 09-03-2006 Nieuwe wetgeving xenon alleen voor nieuwe auto's vanaf 2006. Indien een XENONVISION conversie systeem achteraf word inbouwt bij een auto van na 1 juli 2006, dient deze aan de zelfde eisen te voldoen als een affabriek systeem. Dat betekend dat deze dient te zijn voorzien van een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling. Auto's voor 1 juli 2006 waarbij al XENONVISION is aangebracht, of als nog wordt aangebracht, zijn nog vrij van deze wetswijziging. Er is besloten dat de aanvullende eisen alleen zullen gaan gelden voor voertuigen die ná 1 juli 2006 nieuw op de weg gekomen zijn (datum kenteken dus van na 1 juli 2006) en voorzien zijn van gasontladingslampen. De aanvullende eisen worden opgenomen in de zogenoemde ?permanente eisen' van het Voertuigreglement; de eisen die gehanteerd worden bij de APK en door de politie bij controles langs de weg. Personenauto's met gasontladingslampen zullen dus voor het eerst in 2009 bij de APK op de aanvullende eisen worden gecontroleerd. Voor trucks is dat in 2007. De politie zal de aanvullende eisen wel al in 2006 gaan hanteren.
  6. Ik heb vandaag de Pilotset H4 bi-xenon binnen gekregen. Ziet er zo uit: Op de pilotsite kun je de lampen ook los bestellen. Zie deze link: http://www.pilothid.com/ In de set zitten in ieder geval dezelfde lampen als hiervoor bij de Pearlkit te zien is. De ballastkastjes zijn in ieder degelijk. En de bekabeling ziet er ook netjes afgewerkt uit. Aansluiting kan niet missen. Het valt me op dat er op de lampen Hi/Low staat. Ik dacht dat dat was voor XENON bij dimlicht en Halogeen bij grootlicht. Kennelijk geen aparte bi-xenon aanduiding. Ik zal ook nog wat foto's maken bij het inbouwen. Peter
  7. Ik heb ze op jeepforum.com maar even een linkje naar deze post gegeven. Kan ze ook helpen om een setje in te bouwen. Ook daar veel vragen en weinig antwoorden over bi-xenon. Peter
  8. Jaco, Ik heb bij mij al eens het tandriempje vervangen, omdat dit gebroken was. Ik moest daarom m'n antennehuis ook openschroeven. Dat betekende dus binnenkant van het spatscherm er uit halen, zit op een paar plekken vast, en je kunt zo bij de gehele antenne. Maar dit kostte even tijd. Als je alleen de spriet moet vervangen, met daaraan je tandriem dan kun je boven op het spatbord de antenne losschroeven en de restanten van de spriet eruit trekken, combineer dit met het aanzetten van de antennemotor. je kunt hem er dan zo verder uittrekken. Inbrengen van de nieuwe antenne met tandriem gebeurt dan op dezelfde wijze. Tandriem erin brengen en antennecontact uitzetten zodat de antennemotor de antenne weer intrekt. Vervolgens antenne vastklikken schroef erop en het zou weer goed moeten zijn. Ik heb overigens mijn antennespriet via Ebay uit de VS laten overkomen. Kostte bij elkaar in totaal iets van euro 22,-. Zie bijvoorbeeld volgende link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Power-ANTEN...sspagenameZWD2V Er staat bij deze link ook nog een ebschrijving hoe het moet. Of zoek bij ebay wereldwijd onder: antenna grand cherokee Succes, Peter
  9. Mike, Bedankt voor de info. Ziet er heel goed uit. Ik heb ook een set besteld, wel de pilot. Ben benieuwd hoe het mij vergaat met inbouwen. Laat het hier wel weten. Groet, Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...