Spring naar bijdragen

simba

Forum member
  • Aantal bijdragen

    43
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

simba's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb er vorig jaar 1 gehaald bij B&S in Tiel, ook voor een 4.0 van 1996, ik meen rond de 80,-- Hij is zelf redelijk te vervangen, zorg voor wat vloeibare pakking om als extra dun op de pakking te doen. Succes...
  2. Welke bedoel je precies, toch niet die grote weerstand met dat enorme koelblok erop? Er zitten rechts in het vooronder (als je het klepje van de zekeringskast bij de bijrijderstoel weghaalt) ook een aantal relais. Thx
  3. De laatste stand van zaken, De potmeter is doorgemeten en is ok, het zou nog in de printplaat kunnen zitten maar voor de rest werkt op deze regelunit alles perfect en zijn er op de printplaat ook geen vreemde onvolkomenheden of verbrande zaken te bespeuren. Het zou natuurlijk kunnen dat er op de print een breuk zit en bij de rest niet, onwaarschijnelijk maar het kan, het is nu eenmaal electronica. Ik snap overigens nog steeds niet waar die andere rode aansluiting voor is want er is absoluut geen loshangende kabelboom en/of stekker te bespeuren wat e.a. zou kunnen verklaren. Ik heb ook de weerstand naast de blowermotor uitgebouwd en deze is voorzien van een enorme koelrib en de rest is dicht geharst dus kan je niet bij. Ik meet alleen op de inkomende grijs/rode dikke draad geen enkele spanning (dus de voedingdraad vanuit het dashboard naar die weerstand) dus ga morgen trachten om deze door te meten vanaf de bron. Wordt vervolgd
  4. Ok, maar ik mag toch veronderstellen dat bij een sluiting de zekering er wel uitknalt, de verwarming doet het dus verder wel goed, Anyway, Ik heb inmiddels in het dashboard de regelunit uitgebouwd en ga straks de potmeter proberen door te meten. Wat mij echter direct opviel, is dat er alleen een grote blauwe stekker vastzat. Er zit aan de rechterkant echter nog een aansluiting (rood met 6 pinnen) waar niets op aangesloten zat. Ik heb met mijn hand ff in het lege gat gevoeld en kom ook geen loshangende stekkerverbinding tegen die daar op zou kunnen passen. Zou kunnen dat het een soort aansluiting is om te testen, Geen idee... In mijn Haynes werkplaatshandboek staan alleen afbeeldingen van het oude dashboard (t/m model 95) dus heb geen vergelijk... Wie o Wie...
  5. Weer een stapje verder, Ik heb de blowermotor ff rechtstreeks op 12V aangesloten en dan blaast tie als een gek dus... de motor zelf is niet stuk maar... Wat mij wel opviel is dat er op de stekker (naar de motor toe dus) 1,5V blijft staan, zelfs als het contact uit staat !!!! Is dit normaal? Bij het inschakelen van het contact loopt de spanning dan wel iets op naar bijna 2volt maar meer ook niet. Mag ik hier uit concluderen dat de regelunit/potmeter in het dashboard zelf kapot is... Wie O wie...
  6. Ahhhhh..... een openbaring, ik heb een 4.0i dus heb hier geen omkijken naar... De Jeep duivel is mij sowieso op het moment niet zo goed gezind....
  7. Dat is zeker interessant om daar foto's/schema van te maken en hier te publiceren, Ik begrijp dat je het over je voor diff hebt, heeft deze een visco dan? ik dacht alleen achter...
  8. Ik heb de 40A zekering nog ff extra gechecked maar deze is nog ok. Denk ff mee, ik ben geen electronicafreak, als de motor vastzit, gaat meestal toch wel de zekering stuk. Als de motor doorbrand hoeft de zekering niet altijd stuk te gaan. Ik zal kijken of ik vanavond de blowermotor uit kan bouwen onder het dashboard aan de rechterkant. Ik neem aan dat er alleen daar een stekkerverbinding is aan de kabelboom... Wie kan dit bevestigen?
  9. Hi-Auto-Lo en de traploze Fanstand doen helemaal niets meer dus zal het inderdaad die weerstand wel niet zijn... De kleppenbediening werkt wel, Bij Off hoor je de klep sluiten en bij On weer openen, als ik van Ruitontwazeming naar een andere stand ga hoor ik ook geluiden uit het dashboard komen. Wie o Wie heeft nog meer tips....
  10. Hou ons eens op de hoogte over je bevindingen in je Diff met FinGear...
  11. Wat is inmiddels de ervaring met Interflon FinGear? Mijn achter diff zingt ook al een tijdje en ik heb op andere forums o.a. iets gelezen over een zingend Ford Taunus Diffje wat na toevoeging van FinGear weer verholpen was... Ben zeer benieuwd, Mijn vader gebruikte vroeger in zijn auto's altijd al Fin25 in de motorolie maar FinGear is voor mij nieuw. Deel je ervaring...
  12. Vanochtend start ik de auto en zie op mijn temperatuurdisplay een error !!! Blijkt dat de blower (Kachelventilator) niets meer doet... Heb wel ff snel de zekering gechecked maar deze is nog heel. Is dit wederom een ZJ kwaaltje of heb ik gewoon steeds domme pech (vorige week viel spontaan het koplampglas eruit) Wie o wie kan mij vertellen hoe en wat ik het beste kan checken...
  13. Inderdaad, heb inmiddels 1 met afkeurde reflector op de kop getikt, het glas eruit gehaald en op mijn eigen unit gekit. Voor de zekerheid ook maar de rechterkant een randje kit meegegeven. Thx voor de reactie
  14. Gisteren viel het linker koplampglas spontaan uit de unit en natuurlijk in duizend stukjes... Nu lijkt het alsof het glas gelijmd of gekit zit op het reflectorhuis... Wie weet dit? Vraag: is dit glas los te bestellen of wordt het toch een compleet nieuwe unit?
  15. Ik stopte vandaag voor het stoplicht en in 1 keer glasgerinkel... Raar maar waar, het complete glas uit de linker koplamp gevallen (?) Nu zoek ik dus voor mijn ZJ van 1996 een complete unit, wie o wie... of heeft een adres voor gebruikte Jeep onderdelen. Gr. Simba
×
×
  • Nieuwe aanmaken...