Spring naar bijdragen

wrangler yj


djeepie
 Share

Recommended Posts

Hoi,

We zijn gisteren wezen proefrijden in een wrangler, voor het eerst, en kan je vertellen, wat een schik hadden we. De auto was vrij hoog en breed voor ons gevoel, want rijden nu een polo, wat een verschil haha, alsof we in een vrachtwagen zaten. Heerlijk met ons koppie in de wind, we kwamen mensen tegen die achterstevoren op de fiets zaten, autos die voor je aan de kant gaan. We voelden ons zo vrij in die jeep. Als we een wrangler kopen, dan gaan we heel wat bouwjaren achteruit, en het interieur is niet eens te vergelijken, maar die nostalgie ..wat heerlijk, daar kan geen luxe tegenop...

oeps...is dit het jeepvirus waarover word gefluisterd? Dan ben ik bang dat wij er ook mee besmet zijn.

Maar de garage waar de wrangler te koop stond, gaf mij een heel naar gevoel, Nicole minder, maar die liep alleen kwijlend rondjes om de jeep te maken dry.gif Maar de verkoper vond ik net iets te joviaal, praatte ons alleen met de bek mee, en ik vertrouwde hem gewoon niet zo. Zat ie te vertellen dat ie 2x een gestolen auto onder zn kont had gehad, en dat zn auto werd ingenomen door de politie?? blink.gif Het pand zag er niet uit, stonden hele gare autos onder een dikke laag stof. Als het aan mij ligt kopen we daar dus niets, nu alleen Nicole nog overtuigen dat er zat andere mooie en goede wranglers te koop zijn. Maar als iemand een wrangler yj te koop weet van vrienden/kennissen/familie dan horen we het graag. Maar we zijn in ieder geval wel een mooie ervaring rijker smile.gif

ps de jeep reed overigens wel goed. Maar toen Nicole em starte hoorde we een heel hard gierend geluid, en met een btje gas geven was dat weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hallo Djeepie en Nicole,

Yip, dat is t beginnende Jeep virus yes.gif

Mijn ervaring; gevoel slecht --> niet doen....

Staan er zat te koop hoor... Kijk anders voor een ervaren Jeeper bij jullie in de buurt (wel je woonplaats ff noemen), die mss een keertje mee gaat als je op punt van besluiten staat, of je iig adviseert. Het Forum hier is natuurlijk ook een prima vraagbaak...

Ik begrijp dat jullie de Jeep ook als dagelijkse auto gaan gebruiken? Is het plan om er af en toe ook mee het terrein in te gaan?

Moet de Jeep wat gaan trekken (sleurhut, boot oid)?

Dat zijn vragen die ook bepalen wat voor soort Jeep (verhoogd of niet etc) jullie in eerste instantie naar zouden kunnen gaan kijken.

Veel succes met de speurtocht en het virus.......!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg 'n soort deja vu rolleyes.gif

Bij ons was het niet anders. Astrid reed een Polo en wilde wat anders. Na de eerste proefrit in een Wrangler hadden we 3 bomen van kerels nodig om haar weer uit de auto te krijgen..... ze wilde niet meer uitstappen. Nu staat er dus sinds een paar maanden een '93er YJ voor de deur.

Yep..... besmet met het virus en ongeneeslijk verklaard. cool.gif

Maar Kollee heeft gelijk. Er staan redelijk wat te koop in alle soorten en maten. Het verstandigste is dus inderdaad om te bepalen wat je met de auto wil en te beslissen of het een standaard YJ moet zijn of juist verhoogd etc. En schroom vooral niet om je vragen hier op het forum neer te zetten. Heb zelden zo'n hulpvaardige groep mensen ontmoet als hier op het forum.

Succes en tot een volgende Jeep meeting!

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toen ik naar mn eerste Jeep op zoek was iemand meegenomen die al 15 jaar Jeep reed.

Iemand die een poosje jeep rijd hoort bekende problemen die je achteraf mega veel geld schelen.

Beter een goede iets duurdere die met liefde is behandeld dan een afgerost ding voor weinig want dat is achteraf allemaal te veel geweest. Er zijn altijd bij je in de buurt wel forum leden die effe mee willen gaan kijken.

Soms is de auto ook bekend bij mensen die in de buurt wonen.

Denk na of je een 2.5 of een 4 liter wilt en inderdaad of je er mee gaat trekken.

Want 5 dezelfde Wranglers van het zelfde bouwjaar met de zelfde motor hebben allemaal een ander max te trekken gewicht op het kenteken varierend van 100 tot 2500 kg

Dus wil je een paardetrailer trekken of een boot let daar dan vooral op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks voor de tips..

We hoeven niks te trekken dus voor ons is 2.5l voldoende. Die jeep van onze 1e proefrit, is verkocht( hadden em sowiezo niet gekocht) Vandaag bij jeepstore geweest, en ook een proefrit gemaakt, en wat een wereld van verschil zeg ohmy.gif . De moter liep heel mooi, lag goed op de weg. Die ander moest nicole goed uit de berm houden, want dat ding ging alle kanten op blink.gif We vonden die jongen van jeepstore eigenlijk wel een schappelijke gozer.

En hoeveel van jullie hebben er eigenlijk de originele boekjes bij?

ik zei in mn 1e berichtje dat die jeep goed reed, maar na vanmiddag, weten we nu dat die jeep waar we als eerste zijn wezen kijken, als een dweil op de weg lag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks voor de tips..

We hoeven niks te trekken dus voor ons is 2.5l voldoende. Die jeep van onze 1e proefrit, is verkocht( hadden em sowiezo niet gekocht) Vandaag bij jeepstore geweest, en ook een proefrit gemaakt, en wat een wereld van verschil zeg http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif . De moter liep heel mooi, lag goed op de weg. Die ander moest nicole goed uit de berm houden, want dat ding ging alle kanten op http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif We vonden die jongen van jeepstore eigenlijk wel een schappelijke gozer.
En hoeveel van jullie hebben er eigenlijk de originele boekjes bij?

ik zei in mn 1e berichtje dat die jeep goed reed, maar na vanmiddag, weten we nu dat die jeep waar we als eerste zijn wezen kijken, als een dweil op de weg lag.



Uuuhh, let bij Jeepstore wel een beetje op de gevraagde prijzen...
Zijn wat voorbeelden van dat je zegt ...... nahja, laat maar...

Als je er toch een koopt, zou ik toch de 4.0 overwegen. Verbruikt helemaal niet veel, of niets meer dan de 2,5 en is toch een wat sterkere motor EN wat couranter. De 2.5 moet toch net wat meer zwoegen om dat gewicht in beweging te krijgen.

Anyhow, anyway....Succes!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toen ik naar mn eerste Jeep op zoek was iemand meegenomen die al 15 jaar Jeep reed.

Iemand die een poosje jeep rijd hoort bekende problemen die je achteraf mega veel geld schelen.

Beter een goede iets duurdere die met liefde is behandeld dan een afgerost ding voor weinig want dat is achteraf allemaal te veel geweest. Er zijn altijd bij je in de buurt wel forum leden die effe mee willen gaan kijken.

Soms is de auto ook bekend bij mensen die in de buurt wonen.

Denk na of je een 2.5 of een 4 liter wilt en inderdaad of je er mee gaat trekken.

Want 5 dezelfde Wranglers van het zelfde bouwjaar met de zelfde motor hebben allemaal een ander max te trekken gewicht op het kenteken varierend van 100 tot 2500 kg

Dus wil je een paardetrailer trekken of een boot let daar dan vooral op.

Als je bij de Jeepstore geweest bent ga ik haast vermoeden dat je 1e bezoek bij Vincent Leijtens was in Kaatsheuvel? Beetje

in dezelfde regio...

Ik ben ook bij de Jeepstore geweest en inderdaad, schappelijke gozer, leuke toko. Echter, zo af en toe lees je wel eens wat op

het forum en je gaat wel een beetje twijfelen aan de hoogte van de prijzen.. Ik kan me een Jeep herinneren die door de Jeepstore

gekocht is van 1 van de forumleden en een tijdje later voor dik geld bij de Jeepstore stond. Welliswaar met verbrede

spatborden, brede banden, mooi gepoetst etc etc, maar toch... Is ook een beetje hun handelsmerk..

Gewoon blijven kijken, dan loop je vanzelf tegen iets leuks aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Kollee eens Ben er zeker van dat als je een 2.5 koopt dat je later spijt hebt dat je geen 4.0 HO hebt gekocht.

Verbruik practisch gelijk Loopt mooi rustig en zit al 15 jaar in deze auto Brengt veel meer geld op als je hem weg doet.

Kost ook meer bij aanschaf maar is goede investering. In Belgie betaal je wegenbelasting naar cylinderinhoud en hier naar gewicht dus verschil is hier niet zoveel.

Ik betaal wegenbelasting en verzekering ( WA extra) eur 100 in de maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Jeepstore???? http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Is een handelaar die voor weinig Jeeps opkoopt . Hem een beetje opleukt met bandjes en dan voor de hoofdprijs verkoopt.


ja maar ja, als dat er allemaal niet op zit, willen we het er toch zelf opkopen. Dus ben je toch ook een hoop geld extra kwijt?

of zie ik het nu helemaal verkeerd?


Als je bij de Jeepstore geweest bent ga ik haast vermoeden dat je 1e bezoek bij Vincent Leijtens was in Kaatsheuvel? Beetje
in dezelfde regio...

Ik ben ook bij de Jeepstore geweest en inderdaad, schappelijke gozer, leuke toko. Echter, zo af en toe lees je wel eens wat op
het forum en je gaat wel een beetje twijfelen aan de hoogte van de prijzen.. Ik kan me een Jeep herinneren die door de Jeepstore
gekocht is van 1 van de forumleden en een tijdje later voor dik geld bij de Jeepstore stond. Welliswaar met verbrede
spatborden, brede banden, mooi gepoetst etc etc, maar toch... Is ook een beetje hun handelsmerk..
Gewoon blijven kijken, dan loop je vanzelf tegen iets leuks aan!


nee hoor was in dongen bij fens auto's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar ja, als dat er allemaal niet op zit, willen we het er toch zelf opkopen. Dus ben je toch ook een hoop geld extra kwijt?

of zie ik het nu helemaal verkeerd?


Hmm, als je er zo over denkt , weet ik er ook nog wel 1 te staan http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ph34r.gif

Vermeld je woonplaats en vraag of er iemand mee gaat kijken naar een auto of bedrijf !
Ik denk dat je hier geen spijt van krijgt.
Zoek ook via internet ; kijk en vergelijk

Het is wel vakantie , dus kan het effe duren voordat er iemand reageerd, maar neem er ook de tijd voor.
Blijft veel geld voor een oude auto http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif







Als je er snel 1 zoekt , koop je die van mij maar .........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar ja, als dat er allemaal niet op zit, willen we het er toch zelf opkopen. Dus ben je toch ook een hoop geld extra kwijt?

of zie ik het nu helemaal verkeerd?


Nee, dat zie je wel goed. "MEN" vind de Jeepstore alleen zelfs met die zaken er op aan de vrij prijzige kant.
Schijnt de auto's wel helemaal perfect te leveren.

We hebben alleen idd op dit Forum een voorbeeld gehad, wat onze mening over de Jeepstore wat beïnvloed heeft zalk maar zeggen... http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/unsure.gif


http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif omg, komt zeker door die paddo's....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat zie je wel goed. "MEN" vind de Jeepstore alleen zelfs met die zaken er op aan de vrij prijzige kant.
Schijnt de auto's wel helemaal perfect te leveren.

We hebben alleen idd op dit Forum een voorbeeld gehad, wat onze mening over de Jeepstore wat beïnvloed heeft zalk maar zeggen... http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/unsure.gif[




Kijk http://www.jeepforum.nl/forum/index.php?showtopic=5030&hl=jeepstore'>hier maar ff. http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 't ook niet op die handelaren.... Bovendien:

jeepstore.jpg

Jeepstore: €8950,- (1987, 4.2 motor)

Wrangler.JPG

Binnenkort te koop voor onder de €8000,- ( 1987, 4.0i HO motor)

Jaja, da's inderdaad de mijne... rolleyes.gif

Maar waar het om gaat: De onderste heeft een al aantal nuttige aanpassingen voor in het terrein, hij heeft bijvoorbeeld een 4.0i motor ( DE motor voor een wrangler!), een betere versnellingsbak en een locker in de achteras. Daarnaast issie compleet met softtop, hardtop, enz. Bovendien denk ik niet dat de overbrenging in de assen van de bovenste Jeep is aangepast aan de bandenmaat, wat absoluut een handicap op de weg én in het terrein is!!!

Kortom: Smoelt lekker, maar om 'm naar je zin te maken komt er nog heel veel extra geld aan te pas!!! Denk in dit geval aan spiegels voor gebruikzonder deuren, andere differentieëlen, verhogingsset, enz. Voor je het weet heb je er nog eens dik 2500 euri aan uitgegeven!!!!

't Is natuurlijk maar een voorbeeld, maar het is dus zaak om goed rond te kijken en ook de extra's die je eventueel wilt mee te tellen. Staar je daarbij niet blind op een paar wielen en/of een set spatbordverbreders, dat zijn relatief voordelige aanpassingen om je Jeep "stoerder" te doen lijken! De techniek en de voor jou belangrijke aanpassingen, daar gaat het veel meer om!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja wij gaan er waarschijnlijk toch niet echt mee terrein rijden, vinden we al gauw zonde tongue.gif

En dan hebben we aan een 2.5L toch voldoende? Het is dan ook een woon werk voertuig en een btje touren. Mischien een x op onverharde wegen, maar dan heb je het ook echt gehad. Dus qua aanpassingen zit dat wel snor( hoef dus niet) Zouden we dan ook spijt krijgen dat we 'maar' een 2.5L hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen idee of jullie "spijt" kunnen krijgen

de 2.5 is in mijn ogen net een te lichte motor voor type auto,

maar ligt ook natuurlijk aan rijstijl,

doe rustig aan veel kijken, ga in beide types een stukje mee rijden

en zoals de rest al aangaf ga niet af op,. grote banden, mooie velgen, verbreders enz enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wrangler.JPG
Binnenkort te koop voor onder de €8000,- ( 1987, 4.0i HO motor)
Jaja, da's inderdaad de mijne... http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif


Maar waar het om gaat: De onderste heeft een al aantal nuttige aanpassingen voor in het terrein, hij heeft bijvoorbeeld een 4.0i motor ( DE motor voor een wrangler!), een betere versnellingsbak en een locker in de achteras. Daarnaast issie compleet met softtop, hardtop, enz. Bovendien denk ik niet dat de overbrenging in de assen van de bovenste Jeep is aangepast aan de bandenmaat, wat absoluut een handicap op de weg én in het terrein is!!!
Kortom: Smoelt lekker, maar om 'm naar je zin te maken komt er nog heel veel extra geld aan te pas!!! Denk in dit geval aan spiegels voor gebruikzonder deuren, andere differentieëlen, verhogingsset, enz. Voor je het weet heb je er nog eens dik 2500 euri aan uitgegeven!!!!


*EDIT* ff verplaatst naar het te koop aangeboden topic




















http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handel is handel. Elke autohandelaar koopt autoos om ze zo duur moegelijk te verkopen en niet omdat ie vrienden wil maken.

Daar ben je zelf bij en met behulp van het forum kun je makkelijker een idee krijgen wat je voor een auto kunt neertellen.

Maar ook hier gaan er zat op hun gezicht. Ook een handelaar weet vaak niks van de auto die hij koopt. Leukt hem op en zet hem te koop en beloofd je een beurt etc. Kun je ook pech hebben.

Nee dan kun je beter een Jeep kopen van een liefhebber ( of ex liefhebber) zoals Rob dan weet je dat je een technisch perfect onderhouden auto koopt. De prijs moet je het samen over eens worden.

Een Wrangler kopen is (haast) een emotioneel gebeuren.

Die koop je niet voor woon werk verkeer maar met je hart. En dan betaal je vaak teveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan je met een 2.5L helemaal niet terreinrijden dan, is die moter echt te zwak? En als je banden zo groot zijn, heb je toch een giga tellerafwijking http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/dry.gif


Die afwijking is aan te passen.. maar het valt op zich natuurlijk best mee met de 2.5 tòt je in de 4.0 gereden hebt. http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif

Voor alleen woon/werk en wat touren ìs het genoeg, dat klopt. Helemaal waar. Zelfs in het terrein kom je ermee uit de voeten.

Ga gewoon in allebei een proefrit maken. Anders weet je nooit wat we hier bedoelen. http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan je met een 2.5L helemaal niet terreinrijden dan, is die moter echt te zwak? En als je banden zo groot zijn, heb je toch een giga tellerafwijking http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/dry.gif


Ik wil hier toch wel een nuance maken. Ikzelf heb jarenlang in een 2.5l gereden met 31" banden.
Dit gaat goed op de gewone weg, enkel je topsnelheid zal rond de 110 zijn, maar dit is perfect voor een Wrangler.
Bij hogere snelheden gaan er toch teveel windgeluiden optreden.

Echter bij terreinrijden zal een 2.5l geen probleem ondervinden om 4.0liter te volgen. Ik heb dit meermaals ondervonden.
Blijf bij je 31" banden voor op de baan en in het terrein en er is geen enkel probleem. Mede door de kortere overbrenging
in de assen kan je letterlijk met je 2.5l kruipen over het terrein waar een 4.0l met zijn grotere overbrenging soms te snel gaat.

Wil je echt veel terrein gaan doen en zwaar, dan is de keuze van een 4.0 of zelfs 4.2 zeker te overwegen.
Maar wanneer het voor vooral woon-werk is en af en toe eens een terreinritje zal een 2.5l zeker volstaan.
Het verbruik moet je tussen de 2 niet teveel van aantrekken ze verbruiken ongeveer hetzelfde de 2.5l een beetje minder.

Vanaf jaar 2002 is de 2.5l vervangen door een 2.4l, deze is krachtiger voor op de weg en zal ook een hogere top halen en minder verbruiken dan de 2.5l, echter in het terrein geeft hij zijn koppel op iets hogere toerentallen af waardoor je iets meer in toeren moet gaan rijden. Maar deze motor is zeker een aanrader indien je niet gaat voor een 4.0l.
Bij een 2.4l is het gemakkelijk mogelijk om dagelijks met 33" banden te rijden zowel in terrein als op de weg, dit is ook de maat die de meeste 4.0l hebben liggen. Indien je groter wil zal je de overbrenging in de assen moeten veranderen, zowel bij de 4.0l als bij de 2.4l maar zeker bij de 2.5l.

Dus, de 2.5l is zeker geen verkeerde keuze.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil hier toch wel een nuance maken. Ikzelf heb jarenlang in een 2.5l gereden met 31" banden.
Dit gaat goed op de gewone weg, enkel je topsnelheid zal rond de 110 zijn, maar dit is perfect voor een Wrangler.
Bij hogere snelheden gaan er toch teveel windgeluiden optreden.

Echter bij terreinrijden zal een 2.5l geen probleem ondervinden om 4.0liter te volgen. Ik heb dit meermaals ondervonden.
Blijf bij je 31" banden voor op de baan en in het terrein en er is geen enkel probleem. Mede door de kortere overbrenging
in de assen kan je letterlijk met je 2.5l kruipen over het terrein waar een 4.0l met zijn grotere overbrenging soms te snel gaat.

Wil je echt veel terrein gaan doen en zwaar, dan is de keuze van een 4.0 of zelfs 4.2 zeker te overwegen.
Maar wanneer het voor vooral woon-werk is en af en toe eens een terreinritje zal een 2.5l zeker volstaan.
Het verbruik moet je tussen de 2 niet teveel van aantrekken ze verbruiken ongeveer hetzelfde de 2.5l een beetje minder.

Vanaf jaar 2002 is de 2.5l vervangen door een 2.4l, deze is krachtiger voor op de weg en zal ook een hogere top halen en minder verbruiken dan de 2.5l, echter in het terrein geeft hij zijn koppel op iets hogere toerentallen af waardoor je iets meer in toeren moet gaan rijden. Maar deze motor is zeker een aanrader indien je niet gaat voor een 4.0l.
Bij een 2.4l is het gemakkelijk mogelijk om dagelijks met 33" banden te rijden zowel in terrein als op de weg, dit is ook de maat die de meeste 4.0l hebben liggen. Indien je groter wil zal je de overbrenging in de assen moeten veranderen, zowel bij de 4.0l als bij de 2.4l maar zeker bij de 2.5l.

Dus, de 2.5l is zeker geen verkeerde keuze.


bedankt voor de info http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...