Spring naar bijdragen

Jeepforum.nl waarom? en hoe het begon...


Mav
 Share

Recommended Posts

Fora genoeg op internet zou je zeggen. Klopt helemaal maar waar was het Jeepforum?

Hoe is het zover gekomen dat je nu deze post zit te lezen op het Jeepforum.nl? In het kort:

Het forum is opgezet door Kameel en ondergetekende. Wij hebben elkaar ruim een 1,5 jaar geleden leren kennen door een andere gedeelde hobby, het online gamen. Zo door te tijd heen leer je elkaar beter kennen en plotseling bleek dat de heer Kameel er naast zijn vriendin nog een andere liefde op na hield. Dat bleek zijn '97 TJ te zijn.

Tsja, ik ben wel auto gek en heb altijd wel een zwak gehad voor de Jeep. Maar wat is er nou zo bijzonder aan....

Op een gegeven moment ben ik mijzelf ook in de wereld van de Jeep gaan verdiepen en hetgeen wat mij eigelijk als eerste opviel was het ontbreken van een (goed) nederlands/belgisch forum. Goed verder niet bij stil gestaan en her en der m'n basispakket informatie van het net geplukt.

Ik was door kameel al op de hoogte gebracht dat er verschillende mailinglisten lopen. Persoonlijk heb ik het niet op mailinglijsten om de simpele reden dat het contact zo "afstandelijk" is en het feit dat je niet gemakkelijk bepaalde informatie terug kunt zoeken. Dit alles gaat op een forum velen malen makkelijker. Onze ervaringen met diverse fora zijn ook dat de "band" die er in de loop der tijd onderling ontstaat intenser kan worden dan je in eerste instantie van een internetcommunity zou verwachten. Goed het idee voor een forum was dus in ons achterhoofd geboren, maar zou het er ooit van komen....

Totdat Kameel en ik eens op msn zaten en er voor de grap eigelijk werd gezegd van waarom starten we zelf geen forum? Ik heb de know-how wat betreft webdesign en scripting in huis, evenals de ruimte om het spulletje te hosten. Kameel heeft weer zijn kennis op het gebied van de Jeep. Daarnaast hebben we beide de nodige forum zowel op user- en beheerniveau.

Goed wat eigelijk als een loze kreet begon, werd door mij in enkele dagen omgezet in het forum waar je nu tegenaan zit te kijken. Nog steeds niet 100% bekomen van het feit of we het daadwerkelijk zouden gaan doen is er toch een domeinnaam aangevraagd en nu zijn we zover dat het spulletje online staat.

Wat kunnen we/jullie nu verwachten?

Eerst zal het forum zichzelf de komende tijd moeten "settlen" dat wil zeggen, de komende tijd even aankijken of de opbouw logisch is. En of de informatie die gezocht wordt ook gemakkelijk gevonden kan worden.

Hierbij hebben we uiteraard jullie hulp nodig. Dus heb je op- en/of aanmerkingen geef ons dan een seintje in dit forum.

We hopen dat het forum tot een gezellige en waardevolle community mag uitgroeien, waar mensen met dezelfde tic elkaar kunnen ontmoeten en de nodige informatie uit kunnen wisselen.

Veel plezier,

Kameel & Mav ©

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Nu, bijna 2 jaar na de start van het forum en bijna wink.gif 998 members verder, kwam ik dit topic tegen....

Leuk om nog eens te lezen hoe het eigenlijk begonnen is! En, we mogen vaststellen dat er dus wel degelijk behoefte aan was en nog steeds is!

Een mooi initiatief destijds, waarvoor m'n hartelijke dank! wub.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Nu, bijna 2 jaar na de start van het forum en bijna :) 998 members verder, kwam ik dit topic tegen....

Leuk om nog eens te lezen hoe het eigenlijk begonnen is! En, we mogen vaststellen dat er dus wel degelijk behoefte aan was en nog steeds is!

Nu, meer dan 3 jaar na de start van het forum en meer dan 1800 members verder, kwam ik dit topic ook tegen...

Idd leuk om terug te lezen hoe het toen begonnen is en te zien dat die behoefte er ogenschijnlijk nog steeds is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en hoe jammer dat dezelfde post over de voor en tegens van de Jeep Club op slot werden gedaan.

Wat bedoel je met dezelfde?

Maar om het te beantwoorden...

Dat topic schoot zijn doel vreselijk voorbij en werd een draak van een topic dat beter in het Café had kunnen staan.

Op zich helemaal niet verkeerd, maar de bedoeling om een discussie te beginnen kwam niet veel verder dan Euro's. Over de andere vele dingen die de club inhoud werd nauwelijks gesproken en dat was idd jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee nee Ik ben heel erg tevreden over het Jeep Forum en zie het wat mn hobby betreft als een onontbeerlijke

vraagbaak voor technische problemen.

Tevens is het stukje lachen ook onmisbaar.

En wat betreft de overzichtelijkheid SUPER

We zijn allemaal mensen en maken fouten en aangezien de modderators ook voor mens doorgaan mag daar best eens een discussie over ontstaan. Het is toch niet mogelijk om alles zwart wit te zien.

Dus wat mij betreft overheersen alle positieve punten en hoop er nog lang plezier aan te mogen beleven.

en er zijn net zulke irritante spemmers af en toe als begelijders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe dan ook, als relatief nieuw member, ben ik echt heel erg blij met dit forum!

Zonder dit forum zou ik waarschijnlijk zelfs geen Jeep gereden hebben! Als ik niet de enorme hoeveelheid informatie en "on-line sleutel-helpdesk" had gezien, zou ik het niet aangedurft hebben om zelf te gaan sleutelen en daarmee een Jeep voor mij betaalbaar te houden.

En ach, dat er zo af en toe wat onderlinge irritaties zijn die leiden tot spam en off-topic discussies, dat maakt het juist wel leuk om te lezen tussen alle technische besprekingen door! Bovendien vind ik dat de Moderators daar heel goed de vinger aan de pols houden en op een goede manier ingrijpen wanneer nodig.

Al met al is dit forum voor mij onmisbaar geworden, dus ga zo door !!!

:whistle:;):(:whistle:B):thumbsup::thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

IMAV & Kameel,

Nu er veel meer communicatie via de elektronische snelweg plaats vindt, is ook dit forum onontbeerlijk. Ik ben overigens door een vriend van mij op de hoogte gebracht m.b.t. het forum. Zelf rijdt hij geen Jeep en toch wist hij van het bestaan van het Jeepforum.

In de tijd dat ik nu van het forum gebruik maak heb ik veel storingen zelfstandig kunnen oplossen zonder gebruik te maken van de deskundigheid van de dealer. De geldbuidel blijf iets minder leeg dan hij al was, ook een prettige bijkomstigheid.

Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie éérst zocht naar een oplossing voor een probleem. Op dit moment plaats ik mijn ervaringen/oplossingen ook op het forum.

Vragen die ik stelde werden en worden altijd beantwoord. De betrokkenheid om elkaar te adviseren/helpen is groot.

Waarom is besloten om een Jeepforum te starten (en de historie) heb ik met plezier gelezen.

Veel succes en dat nog veel members mogen volgen.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Fora genoeg op internet zou je zeggen. Klopt helemaal maar waar was het Jeepforum?

Hoe is het zover gekomen dat je nu deze post zit te lezen op het Jeepforum.nl? In het kort:

Het forum is opgezet door Kameel en ondergetekende. Wij hebben elkaar ruim een 1,5 jaar geleden leren kennen door een andere gedeelde hobby, het online gamen. Zo door te tijd heen leer je elkaar beter kennen en plotseling bleek dat de heer Kameel er naast zijn vriendin nog een andere liefde op na hield. Dat bleek zijn '97 TJ te zijn.

Tsja, ik ben wel auto gek en heb altijd wel een zwak gehad voor de Jeep. Maar wat is er nou zo bijzonder aan....

Op een gegeven moment ben ik mijzelf ook in de wereld van de Jeep gaan verdiepen en hetgeen wat mij eigelijk als eerste opviel was het ontbreken van een (goed) nederlands/belgisch forum. Goed verder niet bij stil gestaan en her en der m'n basispakket informatie van het net geplukt.

Ik was door kameel al op de hoogte gebracht dat er verschillende mailinglisten lopen. Persoonlijk heb ik het niet op mailinglijsten om de simpele reden dat het contact zo "afstandelijk" is en het feit dat je niet gemakkelijk bepaalde informatie terug kunt zoeken. Dit alles gaat op een forum velen malen makkelijker. Onze ervaringen met diverse fora zijn ook dat de "band" die er in de loop der tijd onderling ontstaat intenser kan worden dan je in eerste instantie van een internetcommunity zou verwachten. Goed het idee voor een forum was dus in ons achterhoofd geboren, maar zou het er ooit van komen....

Totdat Kameel en ik eens op msn zaten en er voor de grap eigelijk werd gezegd van waarom starten we zelf geen forum? Ik heb de know-how wat betreft webdesign en scripting in huis, evenals de ruimte om het spulletje te hosten. Kameel heeft weer zijn kennis op het gebied van de Jeep. Daarnaast hebben we beide de nodige forum zowel op user- en beheerniveau.

Goed wat eigelijk als een loze kreet begon, werd door mij in enkele dagen omgezet in het forum waar je nu tegenaan zit te kijken. Nog steeds niet 100% bekomen van het feit of we het daadwerkelijk zouden gaan doen is er toch een domeinnaam aangevraagd en nu zijn we zover dat het spulletje online staat.

Wat kunnen we/jullie nu verwachten?

Eerst zal het forum zichzelf de komende tijd moeten "settlen" dat wil zeggen, de komende tijd even aankijken of de opbouw logisch is. En of de informatie die gezocht wordt ook gemakkelijk gevonden kan worden.

Hierbij hebben we uiteraard jullie hulp nodig. Dus heb je op- en/of aanmerkingen geef ons dan een seintje in dit forum.

We hopen dat het forum tot een gezellige en waardevolle community mag uitgroeien, waar mensen met dezelfde tic elkaar kunnen ontmoeten en de nodige informatie uit kunnen wisselen.

Veel plezier,

Kameel & Mav ©

Goh Dit bericht is alweer bijna 4 jaar oud.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben erg blij het forum gevonden te hebben, en eindelijk met de online info en ervaringen de stap durven zetten tot de aankoop van mijn XJ.

Er zijn maar weinig kwaliteits autoforums en dit is er zeker 1 van de weinige!

Nog een goede site is http://www.keversite.nl/forum/index.phpoi

Mensen met een andere maar net zo leuke verslaving.

(Ooit ontdekt met een 'sideproject')

Echt behulpzaam en niet lomp en vol shit.

Deskundigheid is tegenwoordig duur als je iets laat doen, dus alles wat je zelf kan leren/doen is welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...