Spring naar bijdragen

Velg zandstralen


Recommended Posts

Ik wil mijn aluminium reservewiel laten zandstralen.

Wie weet een adresje? Plus evt de kosten?

Kan je een velg ook alleen laten stralen zonder te coaten en de velg dan zelf in de blanke lak zetten of is stralen en coaten samen altijd noodzakelijk en hoef je dan niet meer te lakken? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn velgen gestraald en daarna zelf gespoten.

Goede grondlak dan kleur naar wens dan blanke lak. Veel dunne lagen en nooit spuiten als het koud is, Liefst velgen voor spuiten voor een verwarming zetten.

Een straal adres weet ik niet, mijn straaler is gestopt.....

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
En al gevonden!

Nee.

Behalve dat ik van Jos 4 velgen met 31"ers heb overgenomen, ben ik weinig bezig geweest met de Jeep. Veel te druk op school (en dan vooral met nare zaken) en solliciteren (had bijna een nieuwe baan, zat bij de laatste 2 - maar ben 't toch niet geworden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nijkerk zit Wheeltrim, maar ik schrok van de prijzen. Stralen en poedercoaten is 79 euro per velg. Het komt wel erg professioneel op me over, maar bijna 320 euro voor 4 velgen is teveel van het goede. Ze raden stralen & blanke lak overigens af ivm de zeer slechte hechting op aluminium.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien beter eens voor een ander setje uitkijken , banden etc, omleggen doen ze ook niet voor niks ,ook nog balanceren en evt. uitlijnen komt er ook nog bij. ;)

Heb ik Amersfoort voor de WJ ? 50. per velg betaald.

Incl alles, dus omleggen, balanceren enz.

Velgen zijn wel "zwart" De kleur touwens ook :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij stalen velgen is het allerbeste in de oven lak eraf laten verwarmen (wordt dus niet gestraald of afgezuurd), dan in KTL dompelbad te coaten (kataforese lak/electrolytisch) en dan poedercoat. De KTL voorkomt dat steenslag oxydatie/roestvorming onder de poedercoat veroorzaakt (KTL heeft enorm goede score bij zoutsproeitest). KTL is zwartkleurig.

Als je dan toch moet stralen, even opletten met wat voor grit, glasparel of materiaal (notendoppen!) ze stralen; Maakt veel uit voor het oppervlak wat er over blijft om lak of poedercoat op te zetten.

Aluminium velgen inderdaad voorverwarmen (iemand noemde dat eens "uitgassen", maar dat zal wel meevallen) voor betere hechting.

T.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wheeltrim werd mij door Boks Apeldoorn (waar ik de Jeep heb gekocht) ook al aangeraden als "enige goeie in de omgeving".

Wheeltrim laat zijn velgen elders in Nijkerk stralen en coaten................tegen over de Daimler- Chrysler.

Henk Holtslag in Zutphen doet dat zelfde werk ook........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Kijk anders even op de site van wheelcare.nl. Ik heb mijn velgen van de WJ daar laten behandelen en het resultaat mag er zijn vind ik. Kosten waren geloof ik € 55,- per velg, zelf aanleveren zonder banden. Mocht je velg niet helemaal recht zijn of een deuk oid hebben kunnen ze dat ook meteen herstellen tegen een kleine meerprijs. Ik heb voor wheelcare gekozen na heel wat onderwerpen op internet erover gelezen te hebben en wheelcare kwam als een van de betere naar voren, niet iedereen doet het goed kennelijk. Over de velgendokter bijvoorbeeld doen nogal wat mindere verhalen/ervaringen de ronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat is zo, uurtje rijden ongeveer denk ik? Staan iig de nodige tips op.

yup.

Terwijl ik hier in m'n woonplaats een adres heb gevonden met dezelfde prijzen op de website. Ga daar eerstdaags maar eerst eens langs.

Kan ook geen kwaad voor 't forum, als er wat meer goede adresjes in den lande bekend raken :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...