Spring naar bijdragen

Verbruiksenqeute wat is jouw min/max verbruik?


Laurent
 Share

Recommended Posts

hallo,

mijn verbruik met een standaard ZJ 5.2 met impco gas installatie varieert van 1:9 (snelweg bij 110 km/h) tot 1:5 veel binnen weg en veel optrekken.

Ik vind dit echt een hele mooie waarde's. Ben benieuwd wat hij doet met de caravan erachter en netjes rond de 80 op de cruise.

gr Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn YJ 4.0 met 31"banden "doet" meestal rond de 1:7. De laatste keer, na een dag met veel terreinwerk, 1:4....

sorry jongens, maar de uitdrukking 1:7 en 1:4 enz.. ken ik niet. sad.gif ben het wel al vaker op dit forum tegengekomen. ik werk altijd in liters per 100km voor wat staat jullie benaming?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

mijn verbruik met een standaard ZJ 5.2 met impco gas installatie varieert van 1:9 (snelweg bij 110 km/h) tot 1:5 veel binnen weg en veel optrekken.

Ik vind dit echt een hele mooie waarde's. Ben benieuwd wat hij doet met de caravan erachter en netjes rond de 80 op de cruise.

gr Vincent

Hoi Vincent,

1:9 dat kan toch niet.

Ik neem aan dat je deze waarde afgelezen hebt op de display. Kan nooit een berekend gemiddelde zijn.

Mijne 31x10.5 op LPG meest zuinige 1:5,5 en high score met aanhanger van 3350 kg 1:2,8

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry jongens, maar de uitdrukking 1:7 en 1:4 enz.. ken ik niet. sad.gif ben het wel al vaker op dit forum tegengekomen. ik werk altijd in liters per 100km voor wat staat jullie benaming?

1 op 5 is 1 liter voor 5 km dus 20 liter per 100 km

is iets typisch Hollands 1 op 7 = 1 liter op 7 kilometer laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Ik weet het eigenlijk niet zal eens meten volgende week naar Ballenstedt met sleurhut op 33 mudzillaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk is benieuwd of er veel verschil zit op het verbruik van wranglers.

vermeld type, motor, brandstof en banden. anders lijken de verschillen te groot tongue.gif

ik zal de spits afbijten

een 2.5YJ , LPG op 29" maximum 18liter biggrin.gif , minimum 13.5l

hoe zit dat bij jullie?

'88er YJ , 4.2 - 6 cilinder, weber-carburateur,31-10,5-15(op dit moment) en ik rij 1 op 4,5 gemiddeld (vind het leuk om bij de stoplichten "sport"auto's eruit te rijden... biggrin.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vincent,

1:9 dat kan toch niet.

Ik neem aan dat je deze waarde afgelezen hebt op de display. Kan nooit een berekend gemiddelde zijn.

Mijne 31x10.5 op LPG meest zuinige 1:5,5 en high score met aanhanger van 3350 kg 1:2,8

Ivo

Ik heb dit berekend na een snelwegrit van 300 Km er ging toen bijna 34 liter gas in. Het display geeft naar mijn idee niet de juiste waarde aan ( ook wel logisch als je op gas rijd). Mijn gemiddeld verbruik bij woonwerk verkeer is 1:7, mijn impco staat denk ik dan ook goed afgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit berekend na een snelwegrit van 300 Km er ging toen bijna 34 liter gas in. Het display geeft naar mijn idee niet de juiste waarde aan ( ook wel logisch als je op gas rijd). Mijn gemiddeld verbruik bij woonwerk verkeer is 1:7, mijn impco staat denk ik dan ook goed afgesteld.

Vincent,

Is dit een G3 installatie? Begin wel nieuwsgierig te worden

Als het geen G3 is kan je dan misschien het model van de verdamper en het mengstuk doorgeven?

Verbaasde Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Vincent,

Is dit een G3 installatie? Begin wel nieuwsgierig te worden

Als het geen G3 is kan je dan misschien het model van de verdamper en het mengstuk doorgeven?

Verbaasde Ivo

oops beetje laat maar ok.

Is een normale Impco installatie die blijkbaar goed staat afgesteld. Zal eens kijken welk mengstuk het is en welke verdamper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probleem is vaak met grotere banden dat je moeilijk kunt meten moet je gokken op de afwijking van 10% bij 33 ers.

ik 20 liter per 100 dus 1 op 5 1 op 5 is 100 gedeeld door 5 = 20

bij een afstand en 100 kmp/uur verbruik ik 1 op 7 100:7 -= 14,3 per 100

met 4.0 HO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...