Spring naar bijdragen

Recommended Posts

na geruime tijd zoeken dan toch eindelijk geslaagd; er staat weer een Jeep voor de deur! deze keer hopelijk een wat betere dan de vorige keer. Aangezien ik er niet teveel geld aan wilde uitgeven (een beetje hobbyen vind ik bovendien wel leuk), is het er eentje geworden uit 95 (model 96) met toch maar 143000 op de teller. Wel een paar klusprojectjes eraan verbonden.

Dit zijn ze (tot dusverre...)

1) linker knipperlicht voor vervangen

2) geblindeerd raam linker zijportier vervangen, deze ligt er in het geheel uit (auto is grijs kenteken)

3) tussenschot erin bouwen (deze is er om onduidelijke redenen uitgehaald, terwijl dat naar mijn weten toch verplicht is)

4) centrale deurvergrendeling op afstandsbediening weer werkend krijgen (werkt wel mbv schakelaar in auto, maar niet van op afstand)

5) LPG installatie inbouwen

6) motorolie bijvullen

7) katalysator vervangen

Ik dacht; "laat ik beginnen met iets eenvoudigs, namelijk het knipperlicht". Na een uur kijken en wat schroeven losgedraaid, ben ik er echter nog steeds niet uitgekomen hoe je dat kreng eraf krijgt. Dat moet toch niet al te moeilijk zijn zou je zeggen? Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet??

Ik zoek daarnaast nog een garagehandboek voor deze Jeep (diepteinvestering biggrin.gif ). Ik heb al een Chilton, maar die is mij te algemeen. Heeft iemand nog tips hoe ik hieraan kan komen? Via e-bay heb ik gelezen, maar hoe weet ik welk boek een goede (uitgebreide) is?

NB, wel al een stuk mee gereden, en ik ben weer helemaal verliefd. Hij rijdt echt super; geen rare bijgeluiden, helemaal niks. Even bij de 110 gas erop en je schiet echt vooruit. Wat een auto... rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gefeliciteerd,

maar dat knipperlicht, eerst de hoeklamp er uit pakken

motorkap los dan zit daar een torx voor de hoeklamp

en er zit een torx tussen hoeklamp en knipperlicht (is ff piellen)

dan kan de je de hoeklamp er uit pakken en dan zie je de schroeven van de knipperlicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt 'Beest',

Ik zag inderdaad al een schroefje tussen het stadslicht en het knipperlicht. Ik was alleen bang dat als ik deze eruit zou draaien, ik hem er nooit meer in terug zou krijgen.... Maar ja, nu maar gewoon doen en zien of ik hem erin terug krijg.

Bedankt!

ga meteen aan de slag smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels het knipperlicht eraf kunnen halen (bedankt voor je tip!), zat zowat een liter water in. Fitting was helemaal verroest. Licht deed het nog wel, maar knipperde twee keer zo snel. Krijgt waarschijnlijk te weinig stroom door. Vervangen voor een andere lijkt me goede optie. Wordt aan het bestellijstje toegevoegd.

Op weg naar een tweede probleem (centrale deurvergendeling doet het niet met de AB), kwanm ik in de deur twee losse stekkers tegen; ik heb ze gefotografeerd:

draad1.jpg

(Op het draad staat "key switch")

draad2.jpg

Ik heb geprobeerd ze in elkaar te steken, maar dat paste niet biggrin.gif

Weet iemand waar ze voor dienen (de rest van de knopjes in de deur werken allemaal prima)

Overigens, als ik het knopje van de AB indruk, hoor ik wel heel zacht een tikje, nogmaals indrukken twee tikjes, nogmaals indrukken 1 tikje enz. Het signaal wordt dus wel ontvangen lijkt het mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je er weer een hebt. cool.gif

Ik zoek daarnaast nog een garagehandboek voor deze Jeep (diepteinvestering biggrin.gif ). Ik heb al een Chilton, maar die is mij te algemeen. Heeft iemand nog tips hoe ik hieraan kan komen? Via e-bay heb ik gelezen, maar hoe weet ik welk boek een goede (uitgebreide) is?

Voor een goed boek kan ik je het originele FSM(Factory Service Manual) aanbevelen.

Ik heb hem destijds hier besteld.

Suc6 met de klusjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben alweer lekker aan het klussen, en kom weer de gekste dingen tegen....

Linker knipperlicht knippert twee keer zo snel als de rechter. Zowel voor als achter doen ze het. Als ik de gevarenlichten aan doe knipperen ze wel gelijktijdig. Rara. Iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook zo'n auto.

Ben mijn audio aan het inbouwen en kom ook overal losse of afgeknipte kabeltjes tegen.

- Achterruit verwarming doet het niet

- Blower blaast alleen maar via midden de raam/voeten stand knop doet niets.

Eerst de audio af en dan de rest 1 voor 1 oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de achterruit verwarming... motorkap los en daar een 20A zekering zoeken die zal kapot zijn, zal ook een reden hebben maar dat is lastiger.... kan in de achterklep zitten maar ook in de voorportieren. of ergens daar tussen in, bij mij doet de achterruit verwarming ook niet..... mooi niet laten doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de achterruit verwarming... motorkap los en daar een 20A zekering zoeken die zal kapot zijn, zal ook een reden hebben maar dat is lastiger.... kan in de achterklep zitten maar ook in de voorportieren. of ergens daar tussen in, bij mij doet de achterruit verwarming ook niet..... mooi niet laten doen

Heb alle plastic van de klep af hangt een losse draad maar kan niet vinden waar die vandaan komt. Ook het ruit lock mechnisme is verknoeid er is een schroef ingedraaid om de boel gesloten te houden. Doe ff nu niks want ik sleutel graag maar niet in de regen. Zal morgen ff fotos maken dan zie je beter wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langzaam maar zeker begint er wat schot in te komen.

- Mistachterlicht werkt weer (draadje bleek losgeraakt te zijn van de schakelaar; even solderen en klaar.... als je eenmaal weet wat het is is het zo gefixt. biggrin.gif

- deurslot is vervangen (de oude kon je met iedere sleutel openmaken)

- zijraampje zit er weer in (moet nog wel zwart gemaakt worden)

- achterwisser doet het weer (werkte weer nadat ik alle contactpuntjes van de zekeringen had geschuurd)

Nu nog een tussenwand erin (weet iemand hoe ik hier aan kom?? , ik heb meerdere advertenties geplaatst, maar nog geen reactie) en een LPG installatie laten inbouwen. Dan is die zo goed als klaar voor de vakantie. biggrin.gifbiggrin.giftongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussenschot is echt nergens te krijgen (tot dusverre.. sad.gif ). Hopelijk komt er nog wat, anders wordt het toch timmeren.

Gisteren kwam ik er achter dat de centrale deurvergrendeling toch wat meer doet dan ik aanvankelijk dacht. Zoals ik al aangaf werkt deze prima vanuit de auto, maar met de afstandsbediening niet. Nu blijkt dat als ik het knopje van de AB indruk, wel de lichten knipperen, maar er geen ontgrendeling van de deuren plaatsvindt. Maw het signaal wordt wel goed doorgegeven en de auto reageert hier ook op (dmv het knipperen van de lichten). Het lijkt me dat er iets van een relais dat de ontgrendeling aanstuurst of zo dat niet werkt. Het garagehandboek op CD is in bestelling (via eBAY), maar heb ik nog niet binnen....

Weet iemand of er een relais zit dat stuk kan zijn, waar deze zit (hoe kun je een relais doormeten overigens???) of dat het wat anders is. Ik las ergens dat er een kastje linksonderin het dashbard zit dat vervangen kan worden wat er mee te maken heeft. Ik heb deze echter niet gevonden (er zat zoveel daar...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vermoeden dat e.e.a. toch te maken heeft met die losse "keyswitch" stekker in je deur....Het bestuurdersportier schijnt een leidende rol in de centrale vergrendeling te hebben.

Het knipperlichtprobleem al opgelost? Zoek dat anders eerst eens in de lampjes. Een verkeerd wattage kan zoiets veroorzaken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb via marktplaats een DVD service maual besteld.

iemand hier al ervaring mee??

kost 24,50.

ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet.

gr Vincent

Als deze DVD service manual ook voor een CG van 98 is, mag je deze wel branden voor mij; over de prijs worden we het wel eens.... .

(Ik wil het branden ook wel voor je doen) Mocht de zaak beveiligd zijn, dan laat ik systeembeheer er wel mee stoeien.

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zo'n CD besteld via eBay, dacht een leuk koopje te hebben (15 euro inclusief verzending), blijkt het het complete Chilton boek te zijn, maar dan digitaal. Deze had ik dus al en hier staat dus helemaal niets in over een Grand Cherokee (nou ja, 1 minuscuul schema sad.gif .). Heb nu een FSM in boekvorm besteld (75 euro incl verzending, boek moet nog komen). Hopelijk is dat meer het geld waard.

Mijn GC begint trouwens bijna wat te worden; dinsdag APK keuring en volgende maand LPG inbouwen (Prins VSI). APK keuring is nog niet nodig, maar wellicht handig om te weten of er geen grote dingen mis mee zijn voordat er een dure LPG inkomt. Op naar de vakantie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hier nog een update:

Ik heb eindelijk gevonden wat het 'probleem' was met de snel knipperende richtingaanwijzer.

Wat blijkt: er hoort een oranje bajonet bolletje in van 36 Watt. Ik kwam hierachter via de pas via eBay bestelde en binnengekomen FSM. Hier staat namelijk in dat het een 1295NA type is. Na verschillende leveranciers gebeld te hebben (o.a. B&S en Jeep Dealer in Den Haag), blijkt niemand er ook maar van gehoord te hebben.... Op internet in Amerika zijn ze wel verkrijgbaar: Klik... dus als iemand anders hetzelfde probleem heeft.....

Ander probleem is dat ik de auto gekocht heb op grijs kenteken.... dacht ik..... mad.gif Kreeg ik een beschikking dat het een personenauot was. Ik de belastingdienst bellen, zeiden dat maar bezwaar moest indienen. Heb ik keurig gedaan, later nog een keer gebeld met een vraag, kreeg ik iemande anders aan de lijn die zei dat dit heel eenvoudig kon door een formuliertje in te vullen. Heb ik dus ook maar gedaan, maar bezwaarschrift was al verzonden....

Stonden er ineens twee ambtenaren op de stoep om de auto te inspecteren. Deze hebebn echt van allaes opgemeten (maateisen die nergens opgegeven worden.., zoals hoogte van de laadklep??? en hoogte van het raam van de tussenwand t.o.v. de vloer???). Enfin; konden zelf geen uitspraak doen, dat kreeg ik te horen vanuit Apeldoorn... binnen 2 maanden (vakantietijd)... maar ze zeiden wel dat ze dachten dat het geen grijs kenteken zou zijn

'Probleem' is dat ik dat weekend erop een gasinstallatie in zou laten bouwen. Deze zou achter de bestuurderstoel komen. Alleen wat nu als uit de keuring blijkt dat het een geel kenteken zou zijn? Dan kan ik beter een achterbank inbouwen en de auto op geel laten rijden. Dan maar gastank onder de auto? Als de auot toch grijs blijft wil ik hem achterin hebben, scheelt 500 euro en je hebt meer inhoud..... dry.gif (lastig al die keuzes)

Toch maar besloten om even niets te doen, volgende week op vakantie (dan maar op benzine ) en af te wachten op de uitspraak.

Dit keer dus een technisch prima auto (APK pas geleden laten doen en niets mis mee, bovendien rijdt hij als een zonnetje, werkt naganoeg alle electronica, airo, weinig kilometers, enz.), maar heb ik weer gez#%r met de bureaucratie...

wordt vervolgd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een update:

Ik heb eindelijk gevonden wat het 'probleem' was met de snel knipperende richtingaanwijzer.

Wat blijkt: er hoort een oranje bajonet bolletje in van 36 Watt. Ik kwam hierachter via de pas via eBay bestelde en binnengekomen FSM. Hier staat namelijk in dat het een 1295NA type is. Na verschillende leveranciers gebeld te hebben (o.a. B&S en Jeep Dealer in Den Haag), blijkt niemand er ook maar van gehoord te hebben.... Op internet in Amerika zijn ze wel verkrijgbaar: Klik... dus als iemand anders hetzelfde probleem heeft.....

Ander probleem is dat ik de auto gekocht heb op grijs kenteken.... dacht ik..... mad.gif Kreeg ik een beschikking dat het een personenauot was. Ik de belastingdienst bellen, zeiden dat maar bezwaar moest indienen. Heb ik keurig gedaan, later nog een keer gebeld met een vraag, kreeg ik iemande anders aan de lijn die zei dat dit heel eenvoudig kon door een formuliertje in te vullen. Heb ik dus ook maar gedaan, maar bezwaarschrift was al verzonden....

Stonden er ineens twee ambtenaren op de stoep om de auto te inspecteren. Deze hebebn echt van allaes opgemeten (maateisen die nergens opgegeven worden.., zoals hoogte van de laadklep??? en hoogte van het raam van de tussenwand t.o.v. de vloer???). Enfin; konden zelf geen uitspraak doen, dat kreeg ik te horen vanuit Apeldoorn... binnen 2 maanden (vakantietijd)... maar ze zeiden wel dat ze dachten dat het geen grijs kenteken zou zijn

'Probleem' is dat ik dat weekend erop een gasinstallatie in zou laten bouwen. Deze zou achter de bestuurderstoel komen. Alleen wat nu als uit de keuring blijkt dat het een geel kenteken zou zijn? Dan kan ik beter een achterbank inbouwen en de auto op geel laten rijden. Dan maar gastank onder de auto? Als de auot toch grijs blijft wil ik hem achterin hebben, scheelt 500 euro en je hebt meer inhoud..... dry.gif (lastig al die keuzes)

Toch maar besloten om even niets te doen, volgende week op vakantie (dan maar op benzine ) en af te wachten op de uitspraak.

Dit keer dus een technisch prima auto (APK pas geleden laten doen en niets mis mee, bovendien rijdt hij als een zonnetje, werkt naganoeg alle electronica, airo, weinig kilometers, enz.), maar heb ik weer gez#%r met de bureaucratie...

wordt vervolgd...

Ik heb ook een GC op grijs kenteken, met gas.

Ik heb de GC gekocht in duitsland, 5 jaar geleden, omdat ie goedkoop was en ik dan geen BPM moest betalen.

Kon toen nog profiteren van de grijs kenteken regeling voor particulieren dus na aankoop omgebouwd naar grijs-afmetingen en laten keuren als grijs.

Als je geen bedrijf hebt, betaal je voor geel ook al is ie grijs van afmeting.

Als ik nu terug naar geel wil, moet ik hem op nieuw laten keuren (€1500,-)

en de inbouw gastank moet dan weg (115 ltr. , die kan dus niet achter de achterbank)

Ik laat hem dus nog maar een tijdje als grijs.

De afmetingen worden trouwens gemeten alsof er geen gastank in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ben zojuist teruggekeerd van een geweldige vakantie in Galicie (Noordwest Spanje). Onze Jeep heeft het prima gehouden (geen enkel probleem gehad). Ruim 5.000 kilometers gereden, dus ik kan zeggen dat het een prima auto is (maar dat wist ik natuurlijk al biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif )

Bij thuiskomst tevens dit keer een goed nieuws blauwe envelop: de auto wordt toch weer op grijs gezet! Scheelt toch aardig in de wegenbelasting en anders had ik een auto zonder achterbank, maar waarvoor ik wel geel diende te betalen...

Wel nog een klein iets: bij heel scherp sturen komen de banden tegen het chassis aan. Er zitten geen al te brede banden onder, ontwerpfoutje? Ik heb dit ook al eens bij een testrit in een andere Jeep meegemaakt

Daarnaast wiebelt hij aan de achterkant (lijkt wel een boot), maar ik had van Beest al vernomen dat dit door nieuwe schokbrekers op te lossen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...