Spring naar bijdragen

CoolLion

Forum member
  • Aantal bijdragen

    43
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over CoolLion

  • Verjaardag 19/08/1964

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1986

CoolLion's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik was hem helemaal aan het opknappen. Roest plekjes weg gewerkt Tierod / fusee gedaan. Waterpomp / Radiator gedaan. Uitlaat gedaan. Groot deel van de bedrading gedaan. Helaas heb ik geen garage waardoor er 4 keer is ingebroken. De laatste twee keer is met veel geweld alles opengemaakt (dashboard etc) waarbij alle audio er uit is gejat. Nieuwe voordeurramen (De tweede ruit was ingeslagen terwijl de noodruit in de eerste nog niet eens vervangen was). De schade heb ik inmiddels hersteld, bedrading weer hersteld. Het plastic van het dashboard en de deuren moet nog terug geplaatst. De lol is er door die toestanden uit en de vriendin vind dat het genoeg is geweest. Hij mag nu voor €2000 weg.
  2. Als niet alle 8 pootjes even goed mee doen gaat een Motor schudden, hij is dan niet in balans. Dat is duidelijk. Dat er niet genoeg compressie is is duidelijk. Weet je of je koelvloeistof verdwijnt? Indien je koelvloeistof verdwijnt heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. De cilinder waar het lek zit doet dan niet mee als de bougie nat is van de koelvloeistof. Als je motor dan warm genoeg is pakt die cilinder soms weer wel op. Dan verdwijnt het schudden. Dit lijkt dus op wat jij beschrijft. Laadstroom is een ander probleem en heeft hier normaal niets mee te maken. Vaak is de massa van de accu kabel naar het chassis verrot. Hij maakt dan nog net massa dus hij rijdt dan nog wel.
  3. Als je er wel heen gaat rijden heel goed je temp in de gaten houden want je loopt je motor echt heel snel vast. Zo'n klein lek in je waterpomp is ineens een groot lek als je waterpomp het begeeft. Ik zou het dus zelf niet doen. Zelf vervangen is heel eenvoudig. Ik ben geen techneut en mij is het ook gelukt. Hayes boek erbij en het gaat prima.
  4. Mocht de prijs een probleem zijn stuur dan even een Private Message. Ik wil hem namelijk liever niet aan een handelaar verkopen.
  5. Yups mijn project is helaas ten einde. Veel onderdelen van de wagen zijn vervangen of gereviseerd. Na weer twee inbraken is de lol er af. De technische schade is hersteld, de wagen is dus in rijdende staat maar niet APK gekeurd. Bouwjaar 19-09-1994 Ik doe hem weg voor ongeveer de parts waarde. €2500
  6. Hou je er rekening mee dat Jeep standaar hele rare oplossing voor de zwarte draden kiest. Meerdere kanalen op de zelfde draad i.p.v. elke draad zijn eigen draad naar de headset. Als je de boel open heb liggen kan je beter nieuwe draden naar je setje treken.
  7. Ik begrijp even niet waar je kortsluiting zou hebben gemaakt. Je wisselaar haalt zijn massa normaal ook van het chassis. Dat contact wat je maakt zou dus geen extra probleem op hebben mogen leveren.
  8. Welke van de H4 kitjes? Pearl of Pilot 6000, 8000, 10000 of 12000 De inbouw lijkt me niet moeilijk maar wat het verschil tussen bijvoorbeeld 6k of 12k is weet ik niet.
  9. Hoi Aitze, Vaak heb je zelf niet genoeg verstand van een onderwerp en probeer je dat als koper op te vangen door voorzorgsmaatregelen te treffen. In mijn geval heb ik om een nieuwe APK gevraagd ( Dat zou betekenen dat alle controle punten in ieder geval goed zijn ). Daarnaast waren er een NAP en een keuringsrapport aanwezig. Alle service lampjes in dit geval waren uit. Na het ophalen van de auto reed ik er mee terug naar Rotterdam. Eerst was er niets loos, maar na zo'n 100 km gereden te hebben maakten de remmen rare geluiden. Ik ben toen naar een bevriende garage gegaan, alwaar bleek dat de remmen totaal versleten waren. Er was daar een keurmeester aanwezig die gewoon eens de APK punten na keek voor me en aangaf dat deze auto nooit en te nimmer door de APK had mogen komen. Daarnaast klopte de meegeleverde NAP en het meegeleverde keuringsrapport niet. Verder waren draadjes los gehaald of doorverbonden waardoor er geen meldingen kwamen. De handelaar in kwestie heeft bewust fraude gepleegd. Ik heb toen bij zowel justitie als bij de RDW geïnformeerd hoe nu te handelen. Het simpele antwoord, je hebt pech, als je een procedure wil gaat dat lang duren, bijvoorbeeld een fraude zaak duurt minimaal een jaar voordat justitie er aan toe komt. De RDW heeft een procedure die nog complexer is. Het komt er in het kort op neer, dat er wel procedures zijn om je recht te halen maar dat die vrij lang duren en dat de kosten voor je eigen rekening komen. Handelaren die op deze manier frauderen zijn moeilijk aan te pakken. De enige manier is ze publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Zelfs TV programma's die dit soort oplichters aan het publiek tonen hebben het moeilijk om de verkoper tot beter gedrag te krijgen. Ik vind een Jeep forum de juiste plek om informatie over goede en slechte handelaren te zoeken als ik een Jeep wil kopen vandaar dat ik een nieuw draadje had gestrat nu ik een andere Jeep wil gaan kopen.
  10. De belangrijkste vraag is; wat voor radio heb je. Voor de meeste merken is er een uitbreiding op de headunit te koop die netjes weg te bouwen is. Ik zelf had bijvoorbeeld voor dat mijn auto was leeggestolen een pioneer headunit (radio ) met een pioneer CB100 module voor de iPod
  11. Ik had ook al naar dat ding gekeken. Maar van deze wil ik alleen de pushbar.
  12. CoolLion

    Malafide handelaren

    Haal het draadje maar weg. Dit is niet constructief.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...