Spring naar bijdragen

31 maart, 1 en 2 april. JCN: Sclayn, België


Utah
 Share

Recommended Posts

Dinsdag, 21 maart 2006<div align="left">Uitnodiging Jeep®Academy is toegankelijk voor standaard jeeps (Blauw), aangepast (Rood) en extreem (Zwart), waarbij de deelnemers worden ingedeeld in teams van ±5 jeeps. De teams zullen onder begeleiding van een JeepClub Marshal de in het terrein uitgezette proeven afleggen, waarvan de verrichtingen op de JeepersCard zullen worden aan getekend.

Het programma voor dit weekend is als volgt:

<div align="left">

</div><div align="left">Vrijdag 31 maart:Vanaf 17.00 uur welkom op het terrein en inrichten kampeerplaats,

Vanaf 19.00 uur inschrijving in de organisatietent.

Aanvang 19.00 uur Amerikaanse BBQ (Maitre Mouette)

Zaterdag 1 april:Ontbijt op eigen gelegenheid,

Vanaf 09.00 uur inschrijving in de organisatietent,

09.45 uur briefing en indeling teams,

10.00 uur vertrek 1e team voor de Jeep Academy,

13.00 uur gezamenlijke lunch, 14.00 uur hervatting Jeep Academy,

17.00 uur sluiting,

Vanaf 21.00 uur DJ Dezpedo

Zondag 2 april:Ontbijt op eigen gelegenheid,

10.00 uur vertrek teams voor de Jeep Academy,

13.00 uur gezamenlijk lunch,

14.00 uur prijsuitreiking,

15.00 uur afbreken tenten,

16.00 vertrek.

</div><div align="left">Kosten opgave:

• De inschrijvingskosten (1 jeep met bestuurder) € 90,00, inclusief twee overnachtingen en sandwich-buffet zaterdag en zondag. We zullen op zowel zaterdag als zondag gezamenlijk de lunch gebruiken, die verzorgd zal worden door de organisatie van Chateau de Cherimont.

• Voor iedere co-piloot en passagier bedragen de kosten € 25,00, eveneens inclusief twee overnachtingen en sandwich-buffet op zaterdag en zondag.

</div><div align="left">Aanmelding:

Deelname kan worden opgeven middels e-mail secretariaat@jeepclub.nl onder opgave van:

<span style="color:#ee0000">• Naam, • Lidnummer, • Aantal personen, • Aantal overnachtingen.

De kosten dienen te worden voldaan bij inschrijving op het terrein op 31 maart of 1 april a.s. De inschrijving dient voor 28 maart a.s. bij ons binnen te zijn.

</div><div align="left">Routebeschrijving:

Volg de A15/E42 van Luik (Liège) naar Namen (Namur) en neem de afslag 7 en volg de N 64 richting Huy, Op de kruising met de N90, volgt u de N90 langs de Maas (Meuse) richting Namur. Voor het dorp Sclayn vind u links Chateau de Cherimont. De locatie is overigens te vinden op www.leonard.be onder het menu “Plan d’accèsâ€

Met vriendelijke groet, Ruud van Huët</div>

Vanaf 21.00 uur DJ Dezpedo

Hans zal voor de liefhebbers Belgische kindermuziek draaien. tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

denk dat ik niet kan hehehehe

Die Bar B knoei wordt zaterdag want dat red ik nooit ( Mouette betekend Meeuw en wie zou dat zijn)

Frits rijd met mij mee en die heeft een zaak en kan dus niet al te vroeg weg.. Dus vrijdagavond moet je zelf zorgen voor een warme hap maar dat hoor je nog. en wat de muziek betreft ik ben zo verrast als jullie.

Maar we vinden er wel wat op. Mn laptop met zooi MP3 tjes en extra speakers of de stereo uit de auto van Cees met 600 watt

Ik stel voor je favoriete muuziek mee te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sclayn is naar onze mening het mooiste 4x4 terrein op minder dan 500 kilometer van Nederland. Er zijn een aantal vaste 4x4 weekenden, maar ook is het mogelijk om (zonder assistentie) op andere dagen te rijden. Een minimum van ca. 5 auto's is dan meestal wel vereist. Er is een camping aanwezig maar wij bevelen het nabijgelegen 'New Hotel des Lives" ( www.newhoteldelives.com) aan (in het dorpje Lives sur Meusse). Doe daar even de groeten aan hotelmanager 'Polleke' (Francis).

Het terrein in Sclayn is ca. 40 hectare groot en bevat vele modderbakken, natte en droge routes, lierroutes, een steengroeve, een doorwaadbaar meertje en nog veel meer. Gebruik van een lier en sleepkabels in onontbeerlijk in Sclayn. Ons eerste bezoek hadden wij geen lier en het scheelde dan ook niet veel of we hadden twee van onze auto's achter moeten laten in de 'verschrikkelijke modderbak'. Gelukkig konden wij uiteindelijk een handlier lenen en na zo'n 5 uur zweten waren de wagens weer los...

Enige 4x4 ervaring is wel nodig om hier je wagen (redelijk) heel te houden. Voor dat je het weet glij je met je wagen een heuvel af (zoals Toon) of glij je tegen een boom(pje) aan (zoals Ton).

Het meer onderaan de steengroeve is te doorwaden, maar zorg dan wel dat je luchtinlaat verhoogd is, of dat deze tenminste 90 cm boven de bodem zit. Het rijden met een benzinemotor door deze diepte is niet aan te raden. Rij wel via de meest vor de hand liggendste routes door het meertje want anders kan het wel eens gebeuren dat je gaat drijven (zoals Reinier en Toon gebeurde). Je moet dan je deuren open doen om weer grip te krijgen op de bodem...

wel is waar van een larosite maar geeft wel weer watr Sclayn te bieden heeft.

Voor de gene die gaan al vast heel veel plezier en ik hoop dat het niet te veel gaat regenen in de tussen tijd want dan wordt het glibberen en glijden. Weet er alles van hebben al een keer geultjes om de tent moeten graven en de spatbordverbreder is in juli '04 gesneuveld na een glijpartij achter gebleven in belgie.

Wij gaan niet mee, het is mij te koud in een tent in deze periode. ph34r.gif Wij gaan later dit jaar wel weer een keer of misschien wel twee keer naar Sclayn.

Die Bar B knoei wordt zaterdag want dat red ik nooit ( Mouette betekend Meeuw en wie zou dat zijn)

Ik had ook niet goed gevonden dat je zonder ons die lekkere spare-ribs ging maken. tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Gebruik van een lier en sleepkabels in onontbeerlijk in Sclayn. Ons eerste bezoek hadden wij geen lier en het scheelde dan ook niet veel of we hadden twee van onze auto's achter moeten laten in de 'verschrikkelijke modderbak'. Gelukkig konden wij uiteindelijk een handlier lenen en na zo'n 5 uur zweten waren de wagens weer los...

Enige 4x4 ervaring is wel nodig om hier je wagen (redelijk) heel te houden. Voor dat je het weet glij je met je wagen een heuvel af (zoals Toon) of glij je tegen een boom(pje) aan (zoals Ton).

Het meer onderaan de steengroeve is te doorwaden, maar zorg dan wel dat je luchtinlaat verhoogd is, of dat deze tenminste 90 cm boven de bodem zit. Het rijden met een benzinemotor door deze diepte is niet aan te raden. Rij wel via de meest vor de hand liggendste routes door het meertje want anders kan het wel eens gebeuren dat je gaat drijven (zoals Reinier en Toon gebeurde). Je moet dan je deuren open doen om weer grip te krijgen op de bodem..."

Ik ken de auteur van dit verhaaltje niet, maar wat een ellende haalt die man op zich af.

Sclayn is prachtig voor zowel de beginnende als de ervaren off-roader, dat maakt juist dit terrein zo geweldig.

Vergeet de bullsjit uit dit verhaal een maak kennis met het terrein. Zeker nu er Jeep Marshalls aanwezig zullen zijn.

Maak je los van je verplichtingen en stuur je Jeep naar het zuiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Utah,

Absoluut niets persoonlijks !!!!!!!!

Ik heb alleen aan willen geven dat als er alleen geschreven wordt over gevaren en schade over een nog te bezoeken lokatie,

dan kan dat afschrikend i.p.v uitnodigend werken.

Het is o.a. mijn opzet en die van Jeep Club Nederland om zoveel mogelijk jeepers (hernieuwd) kennis te laten maken met deze off-road lokatie.

Moge dit duidelijk zijn

groetjes, ik ga slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het net als skieen.

Als je het nog nooit hebt gedaan ga je toch ook geen zwarte piste af ?

Kun je het een beetje dan neem je rood of blauw en ben je lichtelijk gestoord ( zoals ik) dan neem je zwart. ph34r.gif

Ik heb van horen zeggen dat er een rode wrangler met de "smokkeltour" stilstond met een vastgelopen achterdif.

gewoon vastgelopen op het asfalt cry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Dutch Rebel.

Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat Sclayn meer risico's met zich mee brengt dan wat er in de uitnodiging staat vermeld.

Bij regen wordt de toegankelijkheid minimaal voor standaard Jeeps.

Ik probeer de mensen alleen maar in te lichten dat ze Sclayn niet moeten onderschatten. Zeker niet bij regen. Niemand zit te wachten op schade.

Het zou zonde zijn als Sclayn, waar ze zich misschien op verheugen, een teleurstelling voor ze wordt.

Maar voor diegene die gaan.

Hou het heel........

En Dez.

Ik verwacht wel een paar mooi foto's van je waar je in zo'n mooie diepe modderbak staat. Je bent idd lichtelijk gestoord dus ga je voor zwart. Er reken er op dat Sclayn "zwart" genoeg heeft voor je. biggrin.gif

Achter het kasteel is helemaal jou plek. Of kijk eens helemaal beneden tegen de weg aan waar zo'n beetje al het regenwater van Chateau de Cherimont bij elkaar komt.

En dat er zwart genoeg is, is niet van horen zeggen. wink.gif

746072_14_full.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja. Volgende zelf maar ff kijken hoe Sclayn er dan bij ligt.

Niet met eigen Jeep maar als bijrijder van..........

2185173_3_full.jpg

Hij heeft me beloofd dat ie niet zo veel vast zou komen te staan zodat ik niet al te veel hoef uit te stappen. dry.gif

Nouja wel zullen zien.

Keb er iig wel zin in. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja. Volgende zelf maar ff kijken hoe Sclayn er dan bij ligt.

Niet met eigen Jeep maar als bijrijder van..........

2185173_3_full.jpg

Hij heeft me beloofd dat ie niet zo veel vast zou komen te staan zodat ik niet al te veel hoef uit te stappen. dry.gif

Nouja wel zullen zien.

Keb er iig wel zin in. biggrin.gif

Wat een bink hé, de handen ferm aan het stuur en dan die bril, ik krijg gewoon rillingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfs zn duimen hou ie goed

Ik zie net dat 1 april zonnig wordt voorspeld met gevoelstemperatuur 12 granden 2 april echter koud

Weer of geen weer het wordt super en vind toppie dat je meegaat Utah

en met de rookies kan er niks mis Barst daar van de Jeep marshals

Kijk er naar uit Moet nog een en ander aan de auto doen maar dat komt goed. thumbsup.gifthumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten al wat littekens op de Black Bear van Scylan.

Motorkap en Raamstijl en Gewoon de achter kant tegen een boom geparkeerd.

Dus hardtop kapot zowel zij als achterkant.

We know the place and always good to be there and if you ever been there you always get back.

Dus laten we blij zijn dat er zo een terrein is en je zit zelf achter het stuur.

En ga gewoon mee,want gezelligheid vind je bij de Jeepclub ook in Scylan.

En Ruud jouw rillingen zijn waarschijnlijk van de kou.

Daar hebben ze kampvuur voor.

Dus ga mee

Zoals Jee pee zei 1 Jeep kan veel 2 Jeeps kunnen alles.

Gr

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...