Spring naar bijdragen

trillingen


zino
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ehhhhh.... huh.gif

Allereerst: Dat die hoek weg is, da's goed!

Maar waar die trillingen dan nu nog vandaan komen??? Misschien toch uit je dif?

Ik neem aan dat je de kruisjes op speling hebt gecontroleerd.....

zijn allemaal vernieuwd raar he cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... dan zal er weinig anders opzitten dan het dif weer opentrekken....

Daarna opnieuw inbouwen.... exact volgens de spec's en zonder op oude slijtpatronen te letten....

Maar waardeloos is het!

Succes!

ik weet het niet meer hoor ik heb alles geprobeerd ze zeggen dat er normaal uit het dif geen trillingen kunnen komen ????????? ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is je cardan uitgebalanceerd?

Ook al staan je kruiskoppelingen en diff goed,

als je cardan niet uitgebalanceerd is slaat hij uit zijn center en dat is niet plezant voor je kruisjes en je trillingen.

uitgebalanseerd ik heb dit zo gekocht in de usa alles was nieuw dus dan zal die wel uitgebalanseerd zijn zeker wat denk jij ervan

en hoe kan je dat uitbalanseren of hoe kan je dat zien dat hij is of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uitgebalanseerd ik heb dit zo gekocht in de usa alles was nieuw dus dan zal die wel uitgebalanseerd zijn zeker wat denk jij ervan

en hoe kan je dat uitbalanseren of hoe kan je dat zien dat hij is of niet

Op je aandrijfas zitten er normaal gezien loodjes voor hem te balanseren.

Eigenlijk hetzelfde zoals het uitbalanseren van een wiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op je aandrijfas zitten er normaal gezien loodjes voor hem te balanseren.

Eigenlijk hetzelfde zoals het uitbalanseren van een wiel.

oei da zit er volgens mij niet op hoor er zit zo wel een ronde plek op dat er precies is op gelast

heb je er geen voorbeeld van ????? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hiervan geen foto's, maar het is echt duidelijk hoor.

Het is een rond "topke" dat ergens op je cardan staat, het kunnen er ook meerdere zijn natuurlijk. Het is 1 tot 3 cm groot.

Indien je een nieuwe gekocht hebt zou deze automatisch uitgelijnd moeten zijn.

dat staat er op dus dat kan het al niet zijn denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bestaat uw achteras uit 2 delen in elkaar geschoven door een tand groef verbinding,zoals bij landrover, waardoor de achteras kan verlengen of verkorten tijdens het rijden en dit doordat de vering van de wagen meespeelt ? bestaat ze uit 2 delen dan moet u ze zo in elkaar schuiven dat de kruiskoppelingen aan elk uiteinde van de as het zelfde staan ten opzichte van elkaar .willy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bestaat uw achteras uit 2 delen in elkaar geschoven door een tand groef verbinding,zoals bij landrover, waardoor de achteras kan verlengen of verkorten tijdens het rijden en dit doordat de vering van de wagen meespeelt ? bestaat ze uit 2 delen dan moet u ze zo in elkaar schuiven dat de kruiskoppelingen aan elk uiteinde van de as het zelfde staan ten opzichte van elkaar .willy

da is reeds gebeurd maar dan is het wel zo dat het andere kruisje anders gaat zitten he het stuk dat aan de versnellingsbak vast zit is dan anders dan het andere dat aan de as vast zit ik heb namelijk drie kruisjes he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ook niet bezig over een kruisje maar over het gehele gewricht en zo heeft u aan elk uiteinde van de as een gewricht zegmaar en dit gewricht bestaat inderdaad uit asjes lagertjes (kruiskoppeling) dus het eene gewricht moet het zelfde staan als het andere dus moet u opletten bij het inelkaar schuiven van de as.willy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ook niet bezig over een kruisje maar over het gehele gewricht en zo heeft u aan elk uiteinde van de as een gewricht zegmaar en dit gewricht bestaat inderdaad uit asjes lagertjes (kruiskoppeling) dus het eene gewricht moet het zelfde staan als het andere dus moet u opletten bij het inelkaar schuiven van de as.willy

die as is zo van de fabriek gekomen dus die zal wel juist staan zeker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@zino, heb je ook een digitaal camera bij de hand?

foto's zeggen soms meer...

en waneer je ze niet online kan krijgen dan wil ik dat wel even doen, beest@jeepforum.nl

da zal voor vanavond zijn ben namelijk in mijn zaak vanaf 19.00uur lig onder mijn jeep ik zal dan een volledig foto verslag neer zetten oké tot straks wink.gif

da zal voor vanavond zijn ben namelijk in mijn zaak vanaf 19.00uur lig onder mijn jeep ik zal dan een volledig foto verslag neer zetten oké tot straks wink.gif

afbeeldingsyetomwoods0047on.th.jpg

deze is het he

da zal voor vanavond zijn ben namelijk in mijn zaak vanaf 19.00uur lig onder mijn jeep ik zal dan een volledig foto verslag neer zetten oké tot straks wink.gifafbeeldingsyetomwoods0047on.th.jpg

deze is het he

afbeeldingsyetomwoods0153vb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan kan het in alle delen van de ophanging zitten.. het kan al beginnen bij het niet goed gebalanceerd zijn van de wielen. huh.gif

Moet je eigenlijk beginnen met strepen.

balanceren

uitlijnen (denk aan de 'toe-in' van de voorwielen)

draagarmen

stabilisatorstangen

panhardstangen

iemand nog wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan kan het in alle delen van de ophanging zitten.. het kan al beginnen bij het niet goed gebalanceerd zijn van de wielen. huh.gif

Moet je eigenlijk beginnen met strepen.

balanceren

uitlijnen (denk aan de 'toe-in' van de voorwielen)

draagarmen

stabilisatorstangen

panhardstangen

iemand nog wat?

wat is de toe in van de wielen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...