Spring naar bijdragen

trillingen


zino
 Share

Recommended Posts

hey jeepers

ik heb een tweedehands ring&pinion 4.10 gestoken en een true trac locker vooraan.

nu ben ik vandaag gaan test rijden en wat blijkt dat ik zeer veel trillingen heb wanneer ik rij net of de assen gaan er vanonder springen

weet hier iemand raad mee sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Is je backlash correct?

Is je pinion bearing preload correct?

Is je carrier bearing preload correct?

Is je pinion depth correct?

Ik kan je zeker hierbij helpen, ik begin morgen met het plaatsen van

nieuwe verhoudingen in mijn TJ. Ik heb al het materiaal dat je nodig

hebt voor het plaatsen van nieuwe verhoudingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja.. ring&pinion is niet iets simpel los en vast draaien

ff wat meer info zou handig zijn.

het staat in de TJ sectie, is het een TJ of zoals in je info staat een YJ?

wat heb je precies gedaan?

ik heb in de dana 35 een offrotec locker zitten er zat daar een 3.54 op en heb daar een 4.10 op gestoken

In de dana 30 heb ik een nieuwe detroit true-trac locker gestoken en daar een 4.10 op gestoken

ik heb overal nieuwe lagers gestoken behalve op de pinion die waren als nieuw

heb ook de slijtpatroon zo goed mogelijk proberen te zetten op de goede afbeelding zoals in het handboek

wat kan ik nog meer doen dat trillen is niet zo leuk het is net of hij uit elkaar gaat springen unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verplaast.....niet dat het veel uit maakt.. had ook in algemeen kunnen staan.

maar hoe heb je de zaak gemonteerd?

doel ik op de vragen van wrangler_tj

ik heb het normaal gezien goed gemonteerd wel zonder backlash meter maar deze zou normaal goed moeten zijn

op het zicht en op het gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aan de as heb je aan elk uiteinde een koppeling, als je de as op de grond zou leggen dient u er op te letten dat beide koppellingen in eenzelfde verhouding staan ten opzichte van elkaar . bv maak twee vuisten zet u linker vuist met uw duin tegen uw linker borst, zet uw rechtervuist tegen uw rechter borst .draai nu uw rechtervuist een kwartslag naar rechts uw vuisten staan nu niet meer in een lijn . met een beetje fantasie zijn uw vuisten koppelingen ik hoop dat ge het snapt . groetjes willy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aan de as heb je aan elk uiteinde een koppeling, als je de as op de grond zou leggen dient u er op te letten dat beide koppellingen in eenzelfde verhouding staan ten opzichte van elkaar . bv maak twee vuisten zet u linker vuist met uw duin tegen uw linker borst, zet uw rechtervuist tegen uw rechter borst .draai nu uw rechtervuist een kwartslag naar rechts uw vuisten staan nu niet meer in een lijn . met een beetje fantasie zijn uw vuisten koppelingen ik hoop dat ge het snapt . groetjes willy

aha dat zal ik eens nakijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Per as moeten ze in lijn staan.

Maar als je een standaard aandrijfas achter hebt, kan dat ook niet anders. Vóór wel, maar die staat stil tijdens rijden op de verharde weg en kan de trillingen dus niet veroorzaken. ( tenzij je en 4wd rijdt natuurlijk ph34r.gif )

Zelf denk ik dat je probleem wel degelijk uit je diff komt. De afstelling komt zeer precies en kan m.i. niet op het oog gedaan worden!

Houdt er ook rekening mee dat een gebruikte r&p bijna nooit stil te krijgen is, omdat 'ie in de andere auto nét iets anders is ingelopen. Je praat daarbij over verschillen van hooguit een een paar honderdste millimeter, dus dat geeft ook al aan dat "zichtwerk" nagenoeg kansloos is!!

Ik zou, als ik jou was, het hele spul weer demonteren en op de voorgeschreven manier en met het juiste (meet)gereedschap weer monteren. Grote kans dat je probleem weg is, al denk ik wel dat je het diff zult blijven horen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Per as moeten ze in lijn staan.

Maar als je een standaard aandrijfas achter hebt, kan dat ook niet anders. Vóór wel, maar die staat stil tijdens rijden op de verharde weg en kan de trillingen dus niet veroorzaken. ( tenzij je en 4wd rijdt natuurlijk ph34r.gif )

Zelf denk ik dat je probleem wel degelijk uit je diff komt. De afstelling komt zeer precies en kan m.i. niet op het oog gedaan worden!

Houdt er ook rekening mee dat een gebruikte r&p bijna nooit stil te krijgen is, omdat 'ie in de andere auto nét iets anders is ingelopen. Je praat daarbij over verschillen van hooguit een een paar honderdste millimeter, dus dat geeft ook al aan dat "zichtwerk" nagenoeg kansloos is!!

Ik zou, als ik jou was, het hele spul weer demonteren en op de voorgeschreven manier en met het juiste (meet)gereedschap weer monteren. Grote kans dat je probleem weg is, al denk ik wel dat je het diff zult blijven horen.

Succes!

ik heb een sye van tom woods zitten en die koppeling komen bij mij niet over elkaar ???

zou dit het probleem kunnen zijn dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blink.gif Owww....

Met een SYE is het ff wat anders! Dan moet de kruiskoppeling aan de achteras bijna geen hoek maken! M.a.w.: Je pignon moet in lijn met de aanstijfas staan.

Om dat zoor elkaar te boxen, moet je dus de as kantelen! Heb je wel een hoek in je kruiskoppeling, dan gaat de boel trillen en uiteindelijk stuk!

Hier de verschillen schematisch:

2joint_angle.gif

Tom Woods

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...