zino Geplaatst February 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2006 hey jeepers ik heb een tweedehands ring&pinion 4.10 gestoken en een true trac locker vooraan. nu ben ik vandaag gaan test rijden en wat blijkt dat ik zeer veel trillingen heb wanneer ik rij net of de assen gaan er vanonder springen weet hier iemand raad mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2006 tsja.. ring&pinion is niet iets simpel los en vast draaien ff wat meer info zou handig zijn. het staat in de TJ sectie, is het een TJ of zoals in je info staat een YJ? wat heb je precies gedaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2006 Is je backlash correct? Is je pinion bearing preload correct? Is je carrier bearing preload correct? Is je pinion depth correct? Ik kan je zeker hierbij helpen, ik begin morgen met het plaatsen van nieuwe verhoudingen in mijn TJ. Ik heb al het materiaal dat je nodig hebt voor het plaatsen van nieuwe verhoudingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst February 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2006 2e hands ring&pinion steken krijg je nooit perfect geïnstalleerd omdat hij het slijtpatroon van de vorig as al heeft..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2006 tsja.. ring&pinion is niet iets simpel los en vast draaienff wat meer info zou handig zijn. het staat in de TJ sectie, is het een TJ of zoals in je info staat een YJ? wat heb je precies gedaan? ik heb in de dana 35 een offrotec locker zitten er zat daar een 3.54 op en heb daar een 4.10 op gestoken In de dana 30 heb ik een nieuwe detroit true-trac locker gestoken en daar een 4.10 op gestoken ik heb overal nieuwe lagers gestoken behalve op de pinion die waren als nieuw heb ook de slijtpatroon zo goed mogelijk proberen te zetten op de goede afbeelding zoals in het handboek wat kan ik nog meer doen dat trillen is niet zo leuk het is net of hij uit elkaar gaat springen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Je kruisjes zijn toch ok, deze zorgen ook voor trillingen in de aandrijflijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Je kruisjes zijn toch ok, deze zorgen ook voor trillingen in de aandrijflijn. deze zijn net vernieuwd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 oja het is een yj sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 verplaast.....niet dat het veel uit maakt.. had ook in algemeen kunnen staan. maar hoe heb je de zaak gemonteerd? doel ik op de vragen van wrangler_tj Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 verplaast.....niet dat het veel uit maakt.. had ook in algemeen kunnen staan.maar hoe heb je de zaak gemonteerd? doel ik op de vragen van wrangler_tj ik heb het normaal gezien goed gemonteerd wel zonder backlash meter maar deze zou normaal goed moeten zijn op het zicht en op het gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Op het zicht? ...misschien toch eens eerst goed meten voor je andere dingen gaat doen? (en de verkeerde richting in gaat denken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst February 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2006 hebben we het hier over de aandrijfas in het nederlands of zit ik er compleet langs ? als het gaat over de as , dan weet ik dat de kruiskoppelingen in eenzelfde lijn moeten staan anders krijgt u een uit balans slingeren van de as . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2006 hoe bedoel je op een zelfde lijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst February 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2006 aan de as heb je aan elk uiteinde een koppeling, als je de as op de grond zou leggen dient u er op te letten dat beide koppellingen in eenzelfde verhouding staan ten opzichte van elkaar . bv maak twee vuisten zet u linker vuist met uw duin tegen uw linker borst, zet uw rechtervuist tegen uw rechter borst .draai nu uw rechtervuist een kwartslag naar rechts uw vuisten staan nu niet meer in een lijn . met een beetje fantasie zijn uw vuisten koppelingen ik hoop dat ge het snapt . groetjes willy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2006 aan de as heb je aan elk uiteinde een koppeling, als je de as op de grond zou leggen dient u er op te letten dat beide koppellingen in eenzelfde verhouding staan ten opzichte van elkaar . bv maak twee vuisten zet u linker vuist met uw duin tegen uw linker borst, zet uw rechtervuist tegen uw rechter borst .draai nu uw rechtervuist een kwartslag naar rechts uw vuisten staan nu niet meer in een lijn . met een beetje fantasie zijn uw vuisten koppelingen ik hoop dat ge het snapt . groetjes willy aha dat zal ik eens nakijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 3, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2006 @willy moeten dan alles 4 de koppelingen in dezelfde richting staan of gewoon de 2 van de voorste as en de 2 van de achterste as Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2006 Per as moeten ze in lijn staan. Maar als je een standaard aandrijfas achter hebt, kan dat ook niet anders. Vóór wel, maar die staat stil tijdens rijden op de verharde weg en kan de trillingen dus niet veroorzaken. ( tenzij je en 4wd rijdt natuurlijk ) Zelf denk ik dat je probleem wel degelijk uit je diff komt. De afstelling komt zeer precies en kan m.i. niet op het oog gedaan worden! Houdt er ook rekening mee dat een gebruikte r&p bijna nooit stil te krijgen is, omdat 'ie in de andere auto nét iets anders is ingelopen. Je praat daarbij over verschillen van hooguit een een paar honderdste millimeter, dus dat geeft ook al aan dat "zichtwerk" nagenoeg kansloos is!! Ik zou, als ik jou was, het hele spul weer demonteren en op de voorgeschreven manier en met het juiste (meet)gereedschap weer monteren. Grote kans dat je probleem weg is, al denk ik wel dat je het diff zult blijven horen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Per as moeten ze in lijn staan.Maar als je een standaard aandrijfas achter hebt, kan dat ook niet anders. Vóór wel, maar die staat stil tijdens rijden op de verharde weg en kan de trillingen dus niet veroorzaken. ( tenzij je en 4wd rijdt natuurlijk ) Zelf denk ik dat je probleem wel degelijk uit je diff komt. De afstelling komt zeer precies en kan m.i. niet op het oog gedaan worden! Houdt er ook rekening mee dat een gebruikte r&p bijna nooit stil te krijgen is, omdat 'ie in de andere auto nét iets anders is ingelopen. Je praat daarbij over verschillen van hooguit een een paar honderdste millimeter, dus dat geeft ook al aan dat "zichtwerk" nagenoeg kansloos is!! Ik zou, als ik jou was, het hele spul weer demonteren en op de voorgeschreven manier en met het juiste (meet)gereedschap weer monteren. Grote kans dat je probleem weg is, al denk ik wel dat je het diff zult blijven horen. Succes! ik heb een sye van tom woods zitten en die koppeling komen bij mij niet over elkaar ??? zou dit het probleem kunnen zijn dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Owww.... Met een SYE is het ff wat anders! Dan moet de kruiskoppeling aan de achteras bijna geen hoek maken! M.a.w.: Je pignon moet in lijn met de aanstijfas staan. Om dat zoor elkaar te boxen, moet je dus de as kantelen! Heb je wel een hoek in je kruiskoppeling, dan gaat de boel trillen en uiteindelijk stuk! Hier de verschillen schematisch: Tom Woods Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 aha dat is het probleem ik heb nog steeds een hoek maar hoe kan ik die hoek verweideren met extra spieen zeker er zitten er al onder die bij de 4inch verenlift zaten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Die hoek kun je aanpassen door de as te kantelen waardoor je pinion-hoek veranderd. (zie de stand van de as in beide schema's) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 nagenoeg geen hoek bij de cv as aan dif Ik heb 4,5"verhoging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 zoals het hoort.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Nu je toch aan het fotogradingussen bent, Hans.... Maak nog ff een foto van de montageplaats as/bladveren.... dat zou e.e.a. nog meer verduidelijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 moeten er dan dikkere spieen tussen??????????????????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts