zino Geplaatst March 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2006 ik heb de as verder gekanteld doormiddel van extra spie en heb geen hoek meer maar ik heb nog steeds die trillingen wat nu hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2006 ehhhhh.... Allereerst: Dat die hoek weg is, da's goed! Maar waar die trillingen dan nu nog vandaan komen??? Misschien toch uit je dif? Ik neem aan dat je de kruisjes op speling hebt gecontroleerd..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2006 ehhhhh.... Allereerst: Dat die hoek weg is, da's goed! Maar waar die trillingen dan nu nog vandaan komen??? Misschien toch uit je dif? Ik neem aan dat je de kruisjes op speling hebt gecontroleerd..... zijn allemaal vernieuwd raar he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2006 Tja... dan zal er weinig anders opzitten dan het dif weer opentrekken.... Daarna opnieuw inbouwen.... exact volgens de spec's en zonder op oude slijtpatronen te letten.... Maar waardeloos is het! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 16, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2006 Tja... dan zal er weinig anders opzitten dan het dif weer opentrekken.... Daarna opnieuw inbouwen.... exact volgens de spec's en zonder op oude slijtpatronen te letten.... Maar waardeloos is het! Succes! ik weet het niet meer hoor ik heb alles geprobeerd ze zeggen dat er normaal uit het dif geen trillingen kunnen komen ????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Is je cardan uitgebalanceerd? Ook al staan je kruiskoppelingen en diff goed, als je cardan niet uitgebalanceerd is slaat hij uit zijn center en dat is niet plezant voor je kruisjes en je trillingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Is je cardan uitgebalanceerd? Ook al staan je kruiskoppelingen en diff goed, als je cardan niet uitgebalanceerd is slaat hij uit zijn center en dat is niet plezant voor je kruisjes en je trillingen. uitgebalanseerd ik heb dit zo gekocht in de usa alles was nieuw dus dan zal die wel uitgebalanseerd zijn zeker wat denk jij ervan en hoe kan je dat uitbalanseren of hoe kan je dat zien dat hij is of niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 uitgebalanseerd ik heb dit zo gekocht in de usa alles was nieuw dus dan zal die wel uitgebalanseerd zijn zeker wat denk jij ervan en hoe kan je dat uitbalanseren of hoe kan je dat zien dat hij is of niet Op je aandrijfas zitten er normaal gezien loodjes voor hem te balanseren. Eigenlijk hetzelfde zoals het uitbalanseren van een wiel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Op je aandrijfas zitten er normaal gezien loodjes voor hem te balanseren.Eigenlijk hetzelfde zoals het uitbalanseren van een wiel. oei da zit er volgens mij niet op hoor er zit zo wel een ronde plek op dat er precies is op gelast heb je er geen voorbeeld van ????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Ik heb hiervan geen foto's, maar het is echt duidelijk hoor. Het is een rond "topke" dat ergens op je cardan staat, het kunnen er ook meerdere zijn natuurlijk. Het is 1 tot 3 cm groot. Indien je een nieuwe gekocht hebt zou deze automatisch uitgelijnd moeten zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Ik heb hiervan geen foto's, maar het is echt duidelijk hoor.Het is een rond "topke" dat ergens op je cardan staat, het kunnen er ook meerdere zijn natuurlijk. Het is 1 tot 3 cm groot. Indien je een nieuwe gekocht hebt zou deze automatisch uitgelijnd moeten zijn. dat staat er op dus dat kan het al niet zijn denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Zou het dan toch de "death wobble" zijn? Doe maar eens een zoekfunctie op death wobble? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Zou het dan toch de "death wobble" zijn?Doe maar eens een zoekfunctie op death wobble? amai das voor mij een hele opdracht mijn engels is niet zo goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 bestaat uw achteras uit 2 delen in elkaar geschoven door een tand groef verbinding,zoals bij landrover, waardoor de achteras kan verlengen of verkorten tijdens het rijden en dit doordat de vering van de wagen meespeelt ? bestaat ze uit 2 delen dan moet u ze zo in elkaar schuiven dat de kruiskoppelingen aan elk uiteinde van de as het zelfde staan ten opzichte van elkaar .willy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 bestaat uw achteras uit 2 delen in elkaar geschoven door een tand groef verbinding,zoals bij landrover, waardoor de achteras kan verlengen of verkorten tijdens het rijden en dit doordat de vering van de wagen meespeelt ? bestaat ze uit 2 delen dan moet u ze zo in elkaar schuiven dat de kruiskoppelingen aan elk uiteinde van de as het zelfde staan ten opzichte van elkaar .willy da is reeds gebeurd maar dan is het wel zo dat het andere kruisje anders gaat zitten he het stuk dat aan de versnellingsbak vast zit is dan anders dan het andere dat aan de as vast zit ik heb namelijk drie kruisjes he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 ik ben ook niet bezig over een kruisje maar over het gehele gewricht en zo heeft u aan elk uiteinde van de as een gewricht zegmaar en dit gewricht bestaat inderdaad uit asjes lagertjes (kruiskoppeling) dus het eene gewricht moet het zelfde staan als het andere dus moet u opletten bij het inelkaar schuiven van de as.willy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 ik ben ook niet bezig over een kruisje maar over het gehele gewricht en zo heeft u aan elk uiteinde van de as een gewricht zegmaar en dit gewricht bestaat inderdaad uit asjes lagertjes (kruiskoppeling) dus het eene gewricht moet het zelfde staan als het andere dus moet u opletten bij het inelkaar schuiven van de as.willy die as is zo van de fabriek gekomen dus die zal wel juist staan zeker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 @zino, heb je ook een digitaal camera bij de hand? foto's zeggen soms meer... en waneer je ze niet online kan krijgen dan wil ik dat wel even doen, beest@jeepforum.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 @zino, heb je ook een digitaal camera bij de hand?foto's zeggen soms meer... en waneer je ze niet online kan krijgen dan wil ik dat wel even doen, beest@jeepforum.nl da zal voor vanavond zijn ben namelijk in mijn zaak vanaf 19.00uur lig onder mijn jeep ik zal dan een volledig foto verslag neer zetten oké tot straks da zal voor vanavond zijn ben namelijk in mijn zaak vanaf 19.00uur lig onder mijn jeep ik zal dan een volledig foto verslag neer zetten oké tot straks deze is het he da zal voor vanavond zijn ben namelijk in mijn zaak vanaf 19.00uur lig onder mijn jeep ik zal dan een volledig foto verslag neer zetten oké tot straks deze is het he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Zo als de as daar ligt, zit hij goed. Death wobble, kan. Maar dan trilten schud de hele auto! Dat kan zo erg zijn, dat je de controle over de auto kunt verliezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Zo als de as daar ligt, zit hij goed.Death wobble, kan. Maar dan trilten schud de hele auto! Dat kan zo erg zijn, dat je de controle over de auto kunt verliezen! dat doet hij ook hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Maar dan kan het in alle delen van de ophanging zitten.. het kan al beginnen bij het niet goed gebalanceerd zijn van de wielen. Moet je eigenlijk beginnen met strepen. balanceren uitlijnen (denk aan de 'toe-in' van de voorwielen) draagarmen stabilisatorstangen panhardstangen iemand nog wat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 Maar dan kan het in alle delen van de ophanging zitten.. het kan al beginnen bij het niet goed gebalanceerd zijn van de wielen. Moet je eigenlijk beginnen met strepen. balanceren uitlijnen (denk aan de 'toe-in' van de voorwielen) draagarmen stabilisatorstangen panhardstangen iemand nog wat? wat is de toe in van de wielen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2006 wat is de toe in van de wielen Heet in het nederlands toespoor. Lees bijvoorbeeld HIER meer over uitlijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2006 Tja.. als je werkelijk de Death Wobble hebt, moet je inderdaad de gehele ophanging controleren. Ik kan het alleen niet plaatsen in combinatie met het vervangen van het differentieel.... Of heb je meteen meer aanpassingen aan de auto uitgevoerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts