Spring naar bijdragen

Jeepke stuk


Peter
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag slecht nieuws vrouwtje was naar haar werk geweest en had op de terugweg n boompje geraakt. Gevolg bumper en spatscherm beschadigd. Ze dacht zo door naar huis te rijden maar naar een paar kilometer stopte ie ermee. Wat bleek tijdens botsing was vermoedelijk oliefilter losgekomen of in ieder geval ergens olie gaan lekken met als gevolg dat de motor de geest gaf. Dus eindstand jeep naar de klote en ik moet het met de kadett doen.

Volgende vraag wat zou ik zo nog voor de auto krijgen? Heb geen zin om hem op te knappen wilde zoiezo een grand cherokee Alleen ontbreekt het me even aan contanten. Auto is verder goed heeft bijna nieuwe softtop nieuwe voorremmen en klauwen en schijven oja tís een 2.5i uit 92.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met defecte motor én schade is 'ie niet veel waard..... 1500 euro max., maar zie het er maar eens voor te vangen... sad.gif 1000 euro zal reeël zijn...

Maar hoe is het nu met het vrouwtje, bij de weg? Kl*te van de Jeep, maar gezondheid is belangrijker tenslotte.....

Overigens zou ik toch overwegen om 'm te repareren... ander blok erin en plaatwerk vervangen/opknappen, kan je nog wel eens een hoop geld uitsparen... Met goede motor en redelijk schadevrij moet hij toch rond de 4 duizend kunnen opbrengen....

Ik wens je succes bij je beslissing....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad gelukkig dat je vrouw niets heeft!

Kan alleen maar herhalen; beslis nu niets, laat het een paar dagen liggen. Je Jeep nu wegdoen voor (inderdaad) rond de €1000, is zonde. Er zijn in de omgeving Breda toch voldoende "hulptroepen" aanwezig?

Ik hoor ze wel niet, maar moeten er wel zijn toch???? HALLO?????? unsure.gifunsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt een gebed zonder end. De wat meer gangbare delen (welke dat ook mogen zijn) verkoop je met de tijd wel, maar de rest....???? Motor valt al af.

Anders wellicht in 1 keer aan Bastings of dergelijk bedrijf verkopen. Dan ben je er tenminste van af, als je er althans van af wil.

Ik zou de optie van repareren open houden, maar goed, tis mijn auto, mijn portemonee en mijn beslissing niet...

Sterkte daar mee in ieder geval!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update,

Zo vandaag nog effe goed gekeken en ik denk dat alleen mijn oliefilter is gescheurd. ik ga komend weekend eerst eens wat olie in het blok gieten en kijken of tie loopt. Ine had hem afgezet omdat ie een raar geluid maakte dus misschien valt de motorschade mee. hier staan een paar fotos voor de liefhebbers.

http://home.wanadoo.nl/famantonissen/

Ben inmiddels van de schrik bekomen en ga dus eerst eens kijken of tie het doet. Verkocht wordt ie waarschijnlijk toch wel maar met lopende motor hoop ik er meer voor te krijgen. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kon nog weleens meevallen met de motor! Bij mijn 4.2 is het oliefilter geklapt als gevolg van een defecte oliepomp, en ook die maakte ratelende geluiden. Daarmee is, omdat stoppen niet mogelijk was, daarna nog zeker een kilometer doorgereden! Inspectie van de lagers leerde me dat er niets mee aan de hand was!! Natuurlijk moest ik de oliepomp vervangen, maar de motor heeft nadien weer prima gelopen!!!

Kleine tip: Wanneer je een nieuw filter hebt gemonteerd en olie in het blok hebt gegoten, trek dan even de bobinekabel los en laat de motor op de startmotor lopen totdat er oliedruk is. Daarna starten en eerst even rustig stationair laten warmdraaien. Hoor je vreemde geluiden, dan uiteraard stoppen! Daarna een blokje om rijden. Blijf daarbij op de oliedrukmeter en geluiden letten!

Succes!

Ohja.... Klik HIER voor het verhaal van mijn motor en put er hoop uit!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay nog n update,

Had afgelopen weekend geen tijd dus vandaag oliefilter vervangen en olie in het blok gegooid. Op advies van Wrangler 87 eerst oliedruk opgebouwd en vervolgens bobinekabel aangesloten en gestart. Hij sloeg zonder morren aan biggrin.gif maar klinkt als een betonmolen,niet goed dus sad.gif . Hij zal dus in ieder geval niet meer opgeknapt worden en verkocht worden.

Hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer...ik snap het wel..je wil zo snel mogelijk een GC he wink.gif

maar ff serieus....

al geinformeerd wat de schade kost aan onderdelen?

motor,bumper en spatbord? nogmeer??

er zijn zat mensen die een paar uur de armen uit de mouwen willen steken om die YJ weer netjes te krijgen, voor een bak koffie en een vulkoek

en dus ook ondergetekende, ......

maar ja, tis jou keus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...