Laurent Geplaatst January 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 ik las daar over temperaturen van 95 graden, dat is bij mij altijd het geval.. mijn wijzertje gaat op de autostrade zelfs even over de 100 om dan weer terug te zakken naar 90.. In de garage zeggen ze mij dat dat normaal is. naart schijnt zou de thermostaat van een jeep pas op 95 graden open gaan. ik weet nu niet of het aan mijn jeep ligt maar is het wel normaal eigelijk dat je die wijzer steeds ziet stijgen en dalen? in geen enkele auto heb ik dat al gemerkt. Op hoeveel graden staat het wijzertje bij jullie? en zit er ook zoveel leven in? greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst January 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 bij mij mooi recht naar boven op 90 graden constant, hij zakt niet of stijgt niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 Bij mij hetzelfde. Soms loopt hij even door naar of net over de 100, maar meestal rond de 95. Als je van de snelweg afkomt, kan het bijv. goed zijn dat de temp.even doorstijgt. Geen probleem! Ook bij een stationair draaiende motor kan hij best wat schommelen. Als de thermostaat opent, komt er namelijk even koeler water in de motor. Dit blijft zich herhalen..... Ook normaal dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 Bij mij ook op dezelfde temp. Blijft daar constant, eenmaal op temperatuur. Had pas nog een Chevy Lumina die ook een schommellende temp. doorgaf , zou toch iets niet goed zijn lijkt me , senso rof thermostaat probleem wellicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 Bij de TJ en de ZJ wordt het temperatuursignaal naar het dash doorgegeven via een databus. De signalen worden door de PCM verwerkt naar digitale signalen en in je dash weer naar de meter ( stappenmotor of proportionele aansturing) vertaald. De signalen zijn dus meermalen bewerkt! Bij de YJ wordt het sensor signaal rechtstreeks op een analoge meter gezet: niet gedempt of bewerkt... Dus zie je wat schommelingen, altijd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 Bij de TJ en de ZJ wordt het temperatuursignaal naar het dash doorgegeven via een databus. De signalen worden door de PCM verwerkt naar digitale signalen en in je dash weer naar de meter ( stappenmotor of proportionele aansturing) vertaald. De signalen zijn dus meermalen bewerkt!Bij de YJ wordt het sensor signaal rechtstreeks op een analoge meter gezet: niet gedempt of bewerkt... Dus zie je wat schommelingen, altijd! Okay 87 ,, Learning All The Time op het forum zie je maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 Okay 87 ,, Learning All The Time op het forum zie je maar mijn jeep wrangler yj komt niet boven de 50graden als ik rij als hij stationair draaid gaat hij boven de 100graden ik heb wel een electrishe fan zitten weet er iemand hoe ik hem meer warm kan laten draaien ik vind dit maar raar iets met de ontsteking doen????? andere oplosingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 Loopt die fan wel dan?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 Loopt die fan wel dan?? ja de fan slaagt aan op 105graden maar ik wil dat de motor gewoon op normale bedrijfstemeratuur draaid dus vanaf ik begin te rijden krijg ik hem niet boven de 50graden alleen als ik dus stil sta na 6min staat hij terug op 100graden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 Motor draait toch gewoon prima.. alleen je watertemp wordt kouder. Volgens mij is daar niks mis mee? Krijgt dus minder stroom als ie stationair loopt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 Motor draait toch gewoon prima.. alleen je watertemp wordt kouder.Volgens mij is daar niks mis mee? Krijgt dus minder stroom als ie stationair loopt? nee dat is niet goed normaal moet hij minimum 85graden halen als je rijd ????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 Het is inderdaad wat vreemd... De fan loopt de juiste kant op? De waterpomp ook? En koelvloeistof zit er natuurlijk genoeg in..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 lucht op het systeem misschien ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2006 zino, gaat je thermostaat wel open en dicht? Als deze open blijft, dan kan het zijn dat ie constant z'n water door de radiator steekt, en zo koelt als je gaat rijden (door de rijwind) en véél minder koelt als je stil staat, doordat de fan niet aan het draaien is... Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst March 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2006 zou het gewoon niet kunnen dat je thermostaat het niet doet? Als je de motor niet warm krijgt tijdens het rijden wilt dat toch gewoon zeggen dat ie constant gekoeld wordt.. grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2006 zou het gewoon niet kunnen dat je thermostaat het niet doet?Als je de motor niet warm krijgt tijdens het rijden wilt dat toch gewoon zeggen dat ie constant gekoeld wordt.. grtz is reeds vervangen geweest die termostaat dus daar zal het niet aan liggen ik vind het raar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2006 je zou niet de eerste zijn die een kapote heeft gekregen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.