Spring naar bijdragen

temp wijzer


Laurent
 Share

Recommended Posts

ik las daar over temperaturen van 95 graden, dat is bij mij altijd het geval.. blink.gif

mijn wijzertje gaat op de autostrade zelfs even over de 100 om dan weer terug te zakken naar 90.. In de garage zeggen ze mij dat dat normaal is. naart schijnt zou de thermostaat van een jeep pas op 95 graden open gaan.

ik weet nu niet of het aan mijn jeep ligt maar is het wel normaal eigelijk dat je die wijzer steeds ziet stijgen en dalen? in geen enkele auto heb ik dat al gemerkt.

Op hoeveel graden staat het wijzertje bij jullie? en zit er ook zoveel leven in?

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij hetzelfde. Soms loopt hij even door naar of net over de 100, maar meestal rond de 95.

Als je van de snelweg afkomt, kan het bijv. goed zijn dat de temp.even doorstijgt. Geen probleem! Ook bij een stationair draaiende motor kan hij best wat schommelen. Als de thermostaat opent, komt er namelijk even koeler water in de motor. Dit blijft zich herhalen..... Ook normaal dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de TJ en de ZJ wordt het temperatuursignaal naar het dash doorgegeven via een databus. De signalen worden door de PCM verwerkt naar digitale signalen en in je dash weer naar de meter ( stappenmotor of proportionele aansturing) vertaald. De signalen zijn dus meermalen bewerkt!

Bij de YJ wordt het sensor signaal rechtstreeks op een analoge meter gezet: niet gedempt of bewerkt... Dus zie je wat schommelingen, altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de TJ en de ZJ wordt het temperatuursignaal naar het dash doorgegeven via een databus. De signalen worden door de PCM verwerkt naar digitale signalen en in je dash weer naar de meter ( stappenmotor of proportionele aansturing) vertaald. De signalen zijn dus meermalen bewerkt!

Bij de YJ wordt het sensor signaal rechtstreeks op een analoge meter gezet: niet gedempt of bewerkt... Dus zie je wat schommelingen, altijd!

Okay 87 wink.gif ,, Learning All The Time op het forum zie je maar thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Okay 87 wink.gif ,, Learning All The Time op het forum zie je maar thumbsup.gif

mijn jeep wrangler yj komt niet boven de 50graden als ik rij als hij stationair draaid gaat hij boven de 100graden ik heb wel een electrishe fan zitten weet er iemand hoe ik hem meer warm kan laten draaien

ik vind dit maar raar iets met de ontsteking doen?????

andere oplosingen rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loopt die fan wel dan??

ja de fan slaagt aan op 105graden maar ik wil dat de motor gewoon op normale bedrijfstemeratuur draaid dus vanaf ik begin te rijden krijg ik hem niet boven de 50graden alleen als ik dus stil sta na 6min staat hij terug op 100graden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou het gewoon niet kunnen dat je thermostaat het niet doet?

Als je de motor niet warm krijgt tijdens het rijden wilt dat toch gewoon zeggen dat ie constant gekoeld wordt..

grtz

is reeds vervangen geweest die termostaat dus daar zal het niet aan liggen ik vind het raar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...