Spring naar bijdragen

schakelproblemen Cherokee Renegade 2005 2.8 automaat


vdk
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een Cherokee Renegade 2.8 diesel. Er staat nu ± 6000 km op de teller ben met een stand van 737 km weg gesleept want hij liep op 2 cilinders zinsdien heb ik alleen maar problemen ben al 7x terug geweest naar de garage hij schakelt heel slecht bij 90 km per uur als ik gas in hou en dan langzaam gas bij geef voel je dat de bak een klap geeft (dit doet alleen als i koud is). Verder zit er speelling in mijn trekhaak Brink de dealer van de trekhaken zegt dat ze dit probleem erkennen en dat de oplossing nog max. 4 mnd. op zich laat wachten. Er hebben ondertussen zoveel mensen in gereden dat ik hem niet zelf heb kunnen inrijden hij klinkt als een tractor. Wat kan ik hier aan doen?

Zijn er meer mensen met de zelfde problemen, gaarne reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zou van dealer toch eens wat mogen eisen lijkt me .Een nieuwe wagen bvb.

Vanaf 700 km al problemen is niet normaal .

Kan echt niet de bedoeling zijn .

Weet echter niet wat de (st)dealer tegen je verteld heeft over deze problemen .

Misschien in behandeling bij Jeep Nederland ofzo??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na zo weinig kilometers al zoveel problemen? Lijkt me een gevalletje "dealer schoppen"!

Er zijn hier op het forum, volgens mij, niet veel mensen met dezelfde motor als jij in je Jeep hebt. Wat je misschien nog kunt proberen is een Mercedes forum o.i.d. Bij mijn weten heb je er nl gewoon een MB blok inhangen! En die mercedes diesels lopen normaal gesproken heel mooi!

Hou ons op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou van dealer toch eens wat mogen eisen lijkt me .Een nieuwe wagen bvb.

Vanaf 700 km al problemen is niet normaal .

Kan echt niet de bedoeling zijn .

Weet echter niet wat de (st)dealer tegen je verteld heeft over deze problemen .

Misschien in behandeling bij Jeep Nederland ofzo??

We gaan via een advokaat een briefje sturen met alle interne brief wisseling (nota's) van de dealer

was alleen nieuwsgierig of het probleem bekend was bij een van jullie?

In het blad van 4wd uitgave nummer 10/2005 staat namelijk ook dat er een schakelprobleem is, heb het blad net weeer besteld

zodat ik weer een stok heb om mee te slaan, want het lieft heb ik een nieuwe auto zonder grappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan via een advokaat een briefje sturen met alle interne brief wisseling (nota's) van de dealer

was alleen nieuwsgierig of het probleem bekend was bij een van jullie?

In het blad van 4wd uitgave nummer 10/2005 staat namelijk ook dat er een schakelprobleem is, heb het blad net weeer besteld

zodat ik weer een stok heb om mee te slaan, want het lieft heb ik een nieuwe auto zonder grappen.

Nee, er zijn er nog maar weinig hier die die motor hebben, maar er rijdt er wel 1 bij JCN rond, zover ik weet.

Die heeft geen problemen trouwens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen die dit leest dit gaat over de oplossing van de Cherokee Renegade 2.8 diesel 2005,

Er staat in het boekje (gebruikersinfo) dat het slecht schakelen zie eerder bericht heel normaal is als i koud is hoort er gewoon bij.

Als u met de auto onder koude weersomstandigheden wegrijdt, verloopt schakelen naar overdrive mogelijk langzamer. De normale overdrive- en schakelwerking keert weer terug zodra de juiste temperatuur van de versnellingsbak is bereikt. Zie de opmerking onder Koppelomvormerkoppeling verderop in dit hoofdstuk.

De koppelomvormerkoppeling grijpt pas aan zodra de versnellingsbakvloeistof en de motorkoelvloeistof voldoende warm zijn meestal pas na 1,6-4,8 km rijden. Omdat het motortoerental hoger is wanneer de koppelvormerkoppeling niet aangrijp, kan het lijken alsof de versnellingsbak in koude toestand niet in overdrive schakelt. Dit is een normale eigenschap.

Jammer dat de dealer mij dit niet kan vertellen, maar nu weet iedereen dit, het is dus normaal dat i slecht schakelt als i koud is met horten en stoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou nog even laten weten wat de importeur (die vandaag langs is geweest) te vertellen had:

Het niet doorschakelen van de automatisch versnellingsbak van 3de naar 4de versnelling is heel normaal, dat is een becherming eerst dient de bak voldoende warm te worden voordat i doorschakeld naar de 4de versnelling. ( kan wel 10 km duren op de snelweg sad.gif .

Het slecht schakelen van de automatische bak is heel normaal mad.gif volgens de importeur (dhr. Onno Spoor) de Cherokee is een spartaanse auto daar hoort dat gewoon bij, Ik vroeg hem of hij dit op papier wilde zetten en dat er niks stuk kon gaan etc.

Vertelde hem ook dat er bij mij in de folder niks over het ruw schakelen stond en dat dit nog wel een staartje krijgt.

Ik wacht eerst hun briefje af en zal dan wat auto bladen gaan benaderen.

Iemand bekend met hoe de importeur aan te pakken? Auto is 3 mnd. oud staat 7200 km op de teller.

Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je eerdere topic schreef je ook dit:

Is dat nu ook opgelost dan???

Nee dat blijft, (dat komt denken wij want onze vorige had het niet) omdat iedereen er in gereden heeft van de garage mad.gif

als i daar 3 weken stomd werd ons ook nog vriendelijk verteld; we hebben hem iedere avond naar binnen en s 'ochtends weer naar buiten gereden,

hele korte stukjes met een koude motor lijkt me (in de in rijd) periode niet goed.

[mod]even de drie topics over ditzelfde probleem samengevoegd, dat houdt het forum wat beter leesbaar[/mod]

Je hebt gelijk en jij weet hoe bedankt smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dacht ik ook , maar

Ik zou nog even laten weten wat de importeur (die vandaag langs is geweest) te vertellen had:

Het niet doorschakelen van de automatisch versnellingsbak van 3de naar 4de versnelling is heel normaal, dat is een becherming eerst dient de bak voldoende warm te worden voordat i doorschakeld naar de 4de versnelling. ( kan wel 10 km duren op de snelweg sad.gif .

Bij mij is dit een paar honderd meter, geen 10 km !

Maar het is toch een diesel ?

Is het dan geen mercedes motor ? Dan zou je dit eens na kunnen vragen bij een mercedes dealer, om te kijken of dit bij deze motor normaal is, zoals de import. zegt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is EJG

2 punten tongue.gif

Oké je hebt 2 punten maar de dealer is een oude mercedes verkoper en die zei meteen al dat dat zo is dus daar kunnen we niks aan doen!

Maar wat beteft dat schakel probleem dat is volgens de impor. normaal unsure.gif , alleen stond dat niet in de folder en is ons dat ook nooit door de dealer verteld en dat is incl. de trekhaak het grootste probleem.

Maar ben heel benieuwd wat voor voorstel de impor. heeft want wij nemen er geen genoegen mee biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou nog even laten weten wat de importeur (die vandaag langs is geweest) te vertellen had:

Het niet doorschakelen van de automatisch versnellingsbak van 3de naar 4de versnelling is heel normaal, dat is een becherming eerst dient de bak voldoende warm te worden voordat i doorschakeld naar de 4de versnelling. ( kan wel 10 km duren op de snelweg sad.gif .

Het slecht schakelen van de automatische bak is heel normaal mad.gif volgens de importeur (dhr. Onno Spoor) de Cherokee is een spartaanse auto daar hoort dat gewoon bij, Ik vroeg hem of hij dit op papier wilde zetten en dat er niks stuk kon gaan etc.

Vertelde hem ook dat er bij mij in de folder niks over het ruw schakelen stond en dat dit nog wel een staartje krijgt.

Ik wacht eerst hun briefje af en zal dan wat auto bladen gaan benaderen.

Iemand bekend met hoe de importeur aan te pakken? Auto is 3 mnd. oud staat 7200 km op de teller.

Vincent

De Cherokee spartaans??? Met zo'n uitlating van iemand van de importeur snap ik dat de dealers het veelal zo beroerd doen.... blink.gif

De Cherokee is NIET spartaans, en de bak hoort gewoon zijdezacht te schakelen! Dat hij pas na 10 km naar de hoogste versnelling gaat, heb ik ook m'n twijfels bij! Ja, er zit een "opwarmprogramma" in de bak.... maar dat is hooguit enkele minuten actief! Bovendien is het volgens mij een 5-bak.....

Tip: ga een keer met een andere auto naar een dealer, en maak een proefrit in eenzelfde Cherokee als de jouwe.... Dan weet je de verschillen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...