JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Rijd zelf met mijn GC eigenlijk altijd in Fulltime 4 WD en heb daar geen probleem mee. Er zit ook een Parttime 4 WD op en dat is te vergelijken als een soort Traction control als ik het goed heb ?? Heb ik dat fout hoor ik dat hier vanzelf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Nee, is geen tractie controle! Gewoon een starre verbinding voor/achter. Een GC heeft bij mijn weten (bijna) altijd full-time 4x4 ( quadratrack). De gebruikte tussenbak is een heel andere dan bij de Cherokee met full-time 4x4! Een Cherokee met full-time optie heeft daar ook een lampje voor....Afhankelijk van waar hij gebouwd is staat daar "Full Time" of 2 assen met een blokje op. Schakel je naar parttime (alleen op onverhard) dan gaat er een lampje met opschrift "Part time" branden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Dit mag dus wel bij 4x4 Fulltime ? ook groen lampje op je dashboard met 2 assen... Dat mag, alleen als het lampje oranje brand zijn er sperren ingeschakeld. Bij 4 Hoog alleen de sper tussen voor- en achteras, bij 4 Laag alle sperren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Heb bij mijn GC 2 WD , Partime en Fulltime 4WD (hoog ?) en 4WD laag Is een Gc 4.0 ho uit 93 Is wel een ingevoerde uit USA schijnbaar ,heeft zijn eerste 2 jaar in de States gereden en is daarna in NL gaan rijden ,ben 3e eigenaar zeg maar.Is wel een Quadratac . Gr. J.G. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Zo... kan hoor. Dan zit er inderdaad de NP242 tussenbak onder. Bij mijn weten zijn die in Nederland zeldzaam! Maar da's geen quadratrack( NP249), want die kun je niet in 2wd schakelen! Voor de lifhebbers: NP231 (parttime) , NP242 (fulltime) en de NP249 (quadratrack) . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Zo... kan hoor.Dan zit er inderdaad de NP242 tussenbak onder. Bij mijn weten zijn die in Nederland zeldzaam! Maar da's geen quadratrack( NP249), want die kun je niet in 2wd schakelen! Heb er FF het kenteken bewijs bij voor de juiste benaming ervan; Grand Cherokee 4.0 I Laredo AUT. ABS QUADRA 4WD E2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Ik betwijfel toch ten zeerste of dat echt zo is..... VIN decoderen dan maar.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Ik betwijfel toch ten zeerste of dat echt zo is..... VIN decoderen dan maar.... Okay dan hier het vinnummer ; 1J4GZ58S6PC587315 Mijn pinnummer 007o69 Banknummer om te storten ??????? Hij heef t och echt 2 WD en de andere mogelijkheden en werkt ook allemaal . rijd altijd de 4 WD Fulltime en geeft dat op display( Boardcomputer ) aan Hoor/zie het wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Country : USA Make : Jeep Type : Multi-purpose Vehicle (MPV) Model Year : 1993 Safety System : Dual Airbags or 5001-6000lbs Body : Body not in database! Series : Premium Style : 4-Door Hatchback Engine : MMC: 3.0L V6 SOHC MFI (Used in T&C only) Check Digit : 6 Plant : Jefferson, MI Serial Number : 587315 3.0L V6???? Andere decoder dus maar! VIN - 1J4GZ58S6PC587315Manufacturer - Jeep (USA) Model: Grand Cherokee 4WD Series: Laredo Body: 4-door Sport Utility Engine: 4,0 litres, I-6, HO Plant: Detroit (Jefferson North) Country: USA Year: 1993 Serial number: 587315 Control digit: Has passed check Over het type bak is dus niets te vinden...... Maar als je deze keuzehandle hebt... ...heb je een 242 tussenbak... geen quadratrack, maar selectrac.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 bij GC heb je 2 verschillende bakken beide 249.....verschil is full-time 4WD voor 1996 en "on demand" 4WD na 1996 zit ook verschil in visco met die bakken de enige standen wat ik heb is, hoog - laag, geen 2wd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 3.0L V6???? Andere decoder dus maar! Over het type bak is dus niets te vinden...... Maar als je deze keuzehandle hebt... ...heb je een 242 tussenbak... geen quadratrack, maar selectrac.... Heb die op de foto dus ,meer weet ik er ook niet van Gr John Toch bedankt voor het opzoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 De bakken die Beest bedoeld, zijn beiden NV 249. Na '96 kwam daar de toevoeging "OD" achter en is de bak wat aangepast. O.a. de visco is anders idd. De NP231 was ook leverbaar op de ZJ: Commandtrac. Dat zag er zo uit: Ogdak zal ons er ongetwijfeld wat meer over kunnen vertellen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Ik zou even op het typeplaatje van de tussenbak kijken. De mogelijkheden voor een '93 ZJ zijn: Geen tussenbak, 231, 242 of een 249. Misschien dat er in het verleden al is iets aan "verbouwd" is ofzo. Me is benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Dat mag, alleen als het lampje oranje brand zijn er sperren ingeschakeld. Bij 4 Hoog alleen de sper tussen voor- en achteras, bij 4 Laag alle sperren. Dit heeft allemaal weinig met sperren te maken (tenzij je een tussenbak zonder full time 4x4 sper noemt) In de assen zitten standaard geen sperren, hooguit een limited slip in de achteras. Het verschil tussen 4 hoog en 4 laag is een extra reductie in de overbrenging (een soort versnelling dus) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Эта коробка компании New Venture Gear начала поставляться в наиболее полном варианте комплектации автомобилей Grand Cherokee с 1993 года под названием Quadra-Trac. Цепной привод, 2,72:1 отношение пониженной передачи, но впервые кроме межосевого дифференциала установлена виско-муфта. Выпускалась в двух вариантах: NV249, до 1996 года NV249OD, с 1996 года До 1996 года функцией виско-муфты являлось частичное блокирование межосевого дифференциала Oh ja, nu snap ik het zelfs.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Эта коробка компании New Venture Gear начала поставляться в наиболее полном варианте комплектации автомобилей Grand Cherokee с 1993 года под названием Quadra-Trac. Цепной привод, 2,72:1 отношение пониженной передачи, но впервые кроме межосевого дифференциала установлена виско-муфта. Выпускалась в двух вариантах: NV249, до 1996 года NV249OD, с 1996 года До 1996 года функцией виско-муфты являлось частичное блокирование межосевого дифференциала Oh ja, nu snap ik het zelfs.. : Dacht zelf ook al zoiets hoor Heb nog met Kroetsjov geknikkerd vroeger Ik zou even op het typeplaatje van de tussenbak kijken.De mogelijkheden voor een '93 ZJ zijn: Geen tussenbak, 231, 242 of een 249. Misschien dat er in het verleden al is iets aan "verbouwd" is ofzo. Me is benieuwd. Zal dat eens een keer doen als het uitkomt, werkt perfect allemaal hoor ,heb er geen probleem mee, misschien een extra optie met aankoop van GC geweest toen ,is i.i.g. de select uitvoering dan lijkt me , Heb al meer opmerkingen gehad dat je kon zien dat het een echte Amerikaan zou zijn , Mij lijkt dat echter normaal want het is ook een Yank toch?? maar misschien bedoelen ze daarmee dat het niet de Europese uitvoering is?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 nope dat bedoelen ze niet......wat ze wel bedoelen geen idee.... enige waar je aan zou kunnen zien dat het een import is, zijn de knippers op je voorscherm....die zitten er niet soms de hoofdsteunen (open ipv helemaal dicht) en geen revlectoren op achterbumper die Yanks moeten bijna allemaal niks van de 249 weten troep volgens hun zou een reden kunnen zijn dat die er bij jou inzit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 nope dat bedoelen ze niet......wat ze wel bedoelen geen idee....enige waar je aan zou kunnen zien dat het een import is, zijn de knippers op je voorscherm....die zitten er niet soms de hoofdsteunen (open ipv helemaal dicht) en geen revlectoren op achterbumper die Yanks moeten bijna allemaal niks van de 249 weten troep volgens hun zou een reden kunnen zijn dat die er bij jou inzit Zou het ook niet weten /? voornaamste is dat het allemaal goed werkt etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Waarschijnlijk heb je ook een mijlenteller en andere symbolen op de controlelampjes.... Maakt nix uit.... kruip er een keer onder en post de uitslag (welke TC) ergens op het GC forum.... En dan kan deze eigenlijk wel dicht.... genoeg off-topic... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Waarschijnlijk heb je ook een mijlenteller en andere symbolen op de controlelampjes.... Maakt nix uit.... kruip er een keer onder en post de uitslag (welke TC) ergens op het GC forum.... En dan kan deze eigenlijk wel dicht.... genoeg off-topic... Dacht ik ook al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 naar aanleiding van een topic in het Cherokee gedeelte hier ook maar 1 motor V8 5.2 tussenbak kruip er wel een keer onder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 242J Transfer Case. This unit is out of a Jeep. It is used in some '93-'95 Jeep Grand Cherokees with the Selec-Trac 4WD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2006 Waarschijnlijk heb je ook een mijlenteller en andere symbolen op de controlelampjes.... Maakt nix uit.... kruip er een keer onder en post de uitslag (welke TC) ergens op het GC forum.... En dan kan deze eigenlijk wel dicht.... genoeg off-topic... Heb een mile,s en km teller erop, kan die ook op boardcomputer instellen maar is standard dacht ik?? Kijk nog eens op TC voor type ,.Waar staat dat ongeveer ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2006 daar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.