Spring naar bijdragen

Jeep kopen?


bmjk
 Share

Recommended Posts

Als je nog efkes geduld hebt!

Kan dat wel een keer in de mijne.

Weet ik zeker dat je gelijk genezen bent. cool.gif

Dank voor het aanbod!

Of jouw GC na je sleutelactiviteiten echter nog een representatieve rijtest geeft? biggrin.gifwink.gif Jeemig man, ik moet oppassen dat ik dan niet helemáál wordt aangestoken (en da's gevaarlijk, want ik heb 2 linkerhanden ph34r.gif )

Maar afgezien van de V8 ben ik nog weinig verschillen tegengekomen; behalve dan de opmerking over terreincapaciteiten (en dan is die van Ogdak van de buitencategorie smile.gif ) Is de 4 liter van de ZJ eigenlijk dezelfde als de XJ? Hoe zit 't met de opties/accessoires?

Ik vond mijn XJ destijds prima rijden, idd als een limo maar wel met de Amerikaanse wegcapaciteiten. Qua looks vind ik (persoonlijk) de XJ gewoon wat stoerder overkomen dan 'n ZJ. En ik heb idd het idee dat een XJ in het terrein wat beter z'n weg vindt - of is dan de ZJ met z'n sterkere motor weer in 't voordeel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond mijn XJ destijds prima rijden, idd als een limo maar wel met de Amerikaanse wegcapaciteiten. Qua looks vind ik (persoonlijk) de XJ gewoon wat stoerder overkomen dan 'n ZJ. En ik heb idd het idee dat een XJ in het terrein wat beter z'n weg vindt - of is dan de ZJ met z'n sterkere motor weer in 't voordeel?

ZJ zal op de weg net zo rijden als de XJ

de looks.....tja smaken verschillen...gelukkig smile.gif

en dat van het terrein daar heb ik geen idee van, denk zelf dat het niks uit maakt.

wat ik wel weet is dat die ZJ heel makelijk rijd in het terrein

maar kep nog nooit in een XJ gezeten dus geen idee hoe die rijd in het terrein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jeepers, ik neem aan dat jullie allen de ervaring wel hebben? Ik wil een Jeep Cherokee begin jaren '90 kopen...maar weet totaal niet of die Jeep's onderhoudstechnisch te betalen zijn! Ik wil er één met LPG installatie en heb geen idee of ze dan met een kilometrage boven de ton goed lopen? Wie kan me iets meer vertellen over het gebruik en verbruik van zo'n auto. Rijd nu in VW Golf IV...

Dank alvast!...hoop op enkele reacties....

Dag BMJK,

Deze jongen is in het gelukkige bezit van een XJ Cherokee uit 1989 met op dit moment 294.000 km op de teller. Hij loopt op LPG (maar ook prima op benzine). Hoe ik de cherokee ook wend of keer, het ding loopt altijd 1 op 7.3. yes.gif Mijn rijstijl is rustig op de grote weg (rij heel vaak 100 km p. uur tussen Emmen en Groningen) en ook rustig op de nog grotere weg (120/130 als cruissnelheid op alle snelwegen). Het maakt ook geen donder uit of ik er een kar met RVS materialen achter heb hangen. Ook rij ik veel in de stad. Maar zoals gezegd, met m'n 60 liter tank moet ik altijd na zo'n 438 km ECHT gas tanken want dan is ie leeg.

EEN UITZONDERING: paar keer naar Tsjechie geweest via snelwegen, en echt waar, ondanks bergen daar doe ie dan 1 op 7.8/8. misschien andere samenstelling LPG daar. cool.gif Mij valt dat heel erg mee, bij anderen lees ik vaak 1 op 6. Ik tank nogal eens bij een bepaalde pomp waar het nu alweer weken 42 cent p.liter kost, langs A12/A25 etc. betaal je al gauw 53 cent.

Needless to say, maar: ik ben blij met mijn cherokee op LPG en heb ook nog nooit een LPGtechnisch probleem gehad.

thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh hee, wat 'n aanbiedingen om te mogen proefrijden. blink.gifohmy.gif

Dank dank.

M'n motor vertrouw ik toch niet zomaar iedereen toe ("er zijn twee zaken die je nooit uitleent: je motor en je vrouw/vriendin")(Ja, in die volgorde ph34r.gifrolleyes.gifcool.gifbiggrin.gifbiggrin.gif )

Maar met alle gekheid, zou ik momenteel iets kopen dan zouden dit 2 mogelijke opties zijn:

XJ: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_o...RL&o_id=3033550

ZJ: http://www.autoscout24.nl/dut/detail.asp?t...&id=fsqsp3ejzhu

Hoewel ik iets als dit nog wel 'n aantrekkelijk voordelig alternatief vind:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_o...16&p_hitcount=N

(iemand bekend met deze zaak in Kerkdriel btw?)

Maar ik heb geen haast (dat is me met m'n vorige XJ slecht bekomen) en tot april is m'n vrouw vanwege zwangerschapsverlof sowieso bij huis dus staat onze auto daar ook. Daarna wil ik echt serieus rond gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie auto's, alle 3! smile.gif

Hoewel ik die laatste nogal aan de prijs vindt.... sad.gif

Van die E en G was hier laatst nog iets over te doen als ik het me wel herinner??

Kan ook ergens anders bij geweest zijn ,was echter geen goed bericht !!

Weet het echter niet zelf , maar toch, ze zouden de wagens nogal lang hebben staan om een of andere duistere reden**** let op dus

waar rook is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, IK zou voor de V8 gaan. Heeft toch iets van een aparte sensatie die je moeilijk onder woorden kunt brengen. Maar zoals eerder geschreven; smaken verschillen en daar valt héél moeilijk in te adviseren.

Zien er alle 3 (op de plaatjes en in de tekst althans) goed uit.

Sterkte met de interne strijd!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...