kollee Geplaatst January 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2006 Op 26 oktober 2005 kwamen wij (het moet een "familie-gebeuren" worden) in het bezit van onze YJ uit 91. Was door vorige eigenaar (ook een Forum-lid) en iemand uit Didam al driftig onder handen genomen; - "3" body lift - "3" shackel lift - 31 banden - veel lampen - etc De YJ zoals wij m kochten, met 2 van mn 3 vrouwen Ik ben een gemiddelde sleutelaar, en het leek mij leuk, naast alle super projecten die hier te zien zijn, ook een gemiddeld veranderproject te volgen. Dit alles onder het motto; EEN JEEP KOOP JE NIET MAAR DIE BOUW JE.... Via dit prachtige Forum zijn we inmiddels al met veel mede-Jeepers in contact gekomen. Enkele daarvan staan ons al met veel raad en daad bij en we krijgen uiteraard enorm veel tips/antwoorden van het Forum zelf Wat is er tot nu toe allemaal gedaan; - gehele bodem/chassis/body geïnspecteerd. Daar waar roest was, verwijderd en met Hammerite behandeld. Vevolgens alles van een mooie laag tectyl voorzien. Zwakke plekken? Ja! Het beruchte balkje vóór de benzinetank is niet meer je van dat, zal op termijn moeten worden vervangen. Bij bevestiging linker veiligheidsgordel gat in de bodem!! Dichtgelast, DANK PULLIE!!! Verder viel het mee. Het blijft een overweging de auto over een jaar of zo, helemaal uit elkaar te halen. Maar nu eerst maar genieten van het rijden, daar zijn die wagens uiteindelijk voor! - olie lekkage bij de TC oliekering en "de bus" vervangen Een gevecht waar ik met weinig plezier op terug kijk... - Het uitlaatspruitstuk (standaard) was gescheurd, vervangen door Borla rvs spagetti (?) spruitstuk. (geen foto's, sorry..) - Rest van de uitlaat (incl. cherry bomber) bij EPS laten vervangen door een rvs, met een fabuleuze sound!!! - flares vervangen (zie 1e foto, waren veel te smal) (foto's maar iets kleiner gemaakt, wordt anders zo groot...) - Side bars geplaatst (gleed in Heerde bijna zijwaarts tegen een boom...) - gehele voorzijde een wat ander aanzien gegeven - onder de traanplaat van de vorige bullbar bleek een remleiding los te liggen klapperen. Maar ff een home made steuntje voor gemaakt - oh ja, tussendoor ook nog een GC in de familie verwelkomd.. Voor de komende tijd?? - uuhhh véél rijden - bladveren + shocks vervangen: "3,5" lift, standaard shackels (dank voor de adviezen en de hulp Tribalman!!) - alle olieën vervangen - tune-up kit, K&N repl. filter - bij de RDW toestemming voor een kleine Amerikaanse plaat lospeuteren - gehele binnenzijde van bedding voorzien - van alles wat niet gepland is, maar toch gaat gebeuren ipv wat hiervoor genoemd is Wij zijn in ieder geval erg wijs met het nieuwe aanzien!! Ik zal proberen de vorderingen nu wat meer up-to-date te plaatsen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ozzy Geplaatst January 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2006 mooie yj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2006 Op 26 oktober 2005 kwamen wij (het moet een "familie-gebeuren" worden) in het bezit van onze YJ uit 91. Was door vorige eigenaar (ook een Forum-lid) en iemand uit Didam al driftig onder handen genomen;- "3" body lift - "3" shackel lift - 31 banden - veel lampen - etc De YJ zoals wij m kochten, met 2 van mn 3 vrouwen Ik ben een gemiddelde sleutelaar, en het leek mij leuk, naast alle super projecten die hier te zien zijn, ook een gemiddeld veranderproject te volgen. Dit alles onder het motto; EEN JEEP KOOP JE NIET MAAR DIE BOUW JE.... Via dit prachtige Forum zijn we inmiddels al met veel mede-Jeepers in contact gekomen. Enkele daarvan staan ons al met veel raad en daad bij en we krijgen uiteraard enorm veel tips/antwoorden van het Forum zelf Wat is er tot nu toe allemaal gedaan; - gehele bodem/chassis/body geïnspecteerd. Daar waar roest was, verwijderd en met Hammerite behandeld. Vevolgens alles van een mooie laag tectyl voorzien. Zwakke plekken? Ja! Het beruchte balkje vóór de benzinetank is niet meer je van dat, zal op termijn moeten worden vervangen. Bij bevestiging linker veiligheidsgordel gat in de bodem!! Dichtgelast, DANK PULLIE!!! Verder viel het mee. Het blijft een overweging de auto over een jaar of zo, helemaal uit elkaar te halen. Maar nu eerst maar genieten van het rijden, daar zijn die wagens uiteindelijk voor! - olie lekkage bij de TC oliekering en "de bus" vervangen Een gevecht waar ik met weinig plezier op terug kijk... - Het uitlaatspruitstuk (standaard) was gescheurd, vervangen door Borla rvs spagetti (?) spruitstuk. (geen foto's, sorry..) - Rest van de uitlaat (incl. cherry bomber) bij EPS laten vervangen door een rvs, met een fabuleuze sound!!! - flares vervangen (zie 1e foto, waren veel te smal) (foto's maar iets kleiner gemaakt, wordt anders zo groot...) - Side bars geplaatst (gleed in Heerde bijna zijwaarts tegen een boom...) - gehele voorzijde een wat ander aanzien gegeven - onder de traanplaat van de vorige bullbar bleek een remleiding los te liggen klapperen. Maar ff een home made steuntje voor gemaakt - oh ja, tussendoor ook nog een GC in de familie verwelkomd.. Voor de komende tijd?? - uuhhh véél rijden - bladveren + shocks vervangen: "3,5" lift, standaard shackels (dank voor de adviezen en de hulp Tribalman!!) - alle olieën vervangen - tune-up kit, K&N repl. filter - bij de RDW toestemming voor een kleine Amerikaanse plaat lospeuteren - gehele binnenzijde van bedding voorzien - van alles wat niet gepland is, maar toch gaat gebeuren ipv wat hiervoor genoemd is Wij zijn in ieder geval erg wijs met het nieuwe aanzien!! Ik zal proberen de vorderingen nu wat meer up-to-date te plaatsen... Het kost wat maar dan heb je ook wat. Nietwaar. Tja zo is het (GR)Jeepvirus ook bij deze family toegeslagen. How to get bankrupt??? Buy 2 jeeps Ollie B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tribalman Geplaatst January 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2006 --><div class='quotetop'>QUOTE(Ollie B @ Jan 10 2006, 01:01 ) ←</div><div class='quotemain'> Het kost wat maar dan heb je ook wat. Nietwaar. Tja zo is het (GR)Jeepvirus ook bij deze family toegeslagen. How to get bankrupt??? Buy 2 jeeps Ollie B Ach je weet het he ......wie het breed heeft............ Greetz Edwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2006 mooiman goed bezig... maaar euh....ook mooi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2006 maaar euh....ook mooi Hmm, tja, inderdaad ook heel mooi...Hmmmm Dank voor de tip Beest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2006 --><div class='quotetop'>QUOTE(Ollie B @ Jan 10 2006, 01:01 ) ←</div><div class='quotemain'> Het kost wat maar dan heb je ook wat. Nietwaar. Tja zo is het (GR)Jeepvirus ook bij deze family toegeslagen. How to get bankrupt??? Buy 2 jeeps Ollie B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 Mooi hoor, Ab! Bumper / Bullbar zijn een hele verandering! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2006 Wat doeje met de originele bumper? Moest hij in de weg liggen.... Ik heb wel nog een plaatsje over vooraan op mn yj. dus als je hem verkoopt laat het me ff weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 Wat doeje met de originele bumper? Moest hij in de weg liggen.... Ik heb wel nog een plaatsje over vooraan op mn yj. dus als je hem verkoopt laat het me ff weten. Is al weg, sorry! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 Vandaag en gisteren de tune-up kit gedaan; - oliewissel (10W40, halfsynthetisch) + nieuw oliefilter (deed er zoals gewoonlijk weer te veel olie in.... ) - nieuwe bougies - nieuwe bougiekabels (kan geen kabel meer zien ) - nieuwe verdeelkap en rotor (was geen overbodige luxe) - K&N replacement filter er in gezet. Past alleen niet zo heel erg lekker. Komt dit vaker voor, of heb ik gewoon de verkeerde filter "gekregen"? Brandstoffilter moet nog (werd te koud, te donker en het voetballen begon...), de slang van het luchtfilter naar het inlaatspruitstuk zit wat in elkaar geprutst. Moet haast wel valse lucht aanzuigen. Komt allemaal volgende keer aan de beurt. Weer een weekend aan het "klieren" geweest en nauwelijks gereden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 't Brandstoffilter kun je nog ff in de kast laten liggen.... hebben we van 't voorjaar vervangen! (oude was doorgerot en zo te zien nog uit '91 ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 - K&N replacement filter er in gezet. Past alleen niet zo heel erg lekker. Komt dit vaker voor, of heb ik gewoon de verkeerde filter "gekregen"? Normaal moet het K&N filter goed passen. Anders even een mailtje zenden. (met het nummer van je filter) naar Patrick van K&N. Hem vragen of je het juiste nummer wel is. En zo niet welke dan. Als het filter niet goed aansluit is de werking niet juist, en zijn er risico's dat er vuil in je motor komt. Met mogelijk alle gevolgen van dien.............. patrickj@knfilters.com Zit in Eindhoven op het hoofdkantoor van K&N europa. Mazzel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 't Brandstoffilter kun je nog ff in de kast laten liggen.... hebben we van 't voorjaar vervangen! (oude was doorgerot en zo te zien nog uit '91 ) Pfffff, dank u!! Bij -5 zijn er leukere klusjes Normaal moet het K&N filter goed passen.Anders even een mailtje zenden. (met het nummer van je filter) naar Patrick van K&N. Hem vragen of je het juiste nummer wel is. En zo niet welke dan. Als het filter niet goed aansluit is de werking niet juist, en zijn er risico's dat er vuil in je motor komt. Met mogelijk alle gevolgen van dien.............. patrickj@knfilters.com Zit in Eindhoven op het hoofdkantoor van K&N europa. Mazzel Dank Jeepie! Zal Patrick mailen. Zet voor de zekerheid inderdaad mn oude filter maar weer ff terug. Haagsûh Wellûh!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Normaal moet het K&N filter goed passen.Anders even een mailtje zenden. (met het nummer van je filter) naar Patrick van K&N. Mazzel Heb al bericht terug van Patrick. Het filter wat ik heb, is voor een Audi/VW (Gaat B&S ook die markt op dan...???) Zitten maar een paar mm's verschil tussen, vandaar dat het niet lekker past (1 uur mee staan te kl****) Dank voor de tip Jeepie!!!! * EDIT * Voor de goede orde: Naar nu blijkt, heeft K&N een nieuw artikel nummer gemaakt voor de YJ filters. Het oude nummer (vroeger voor een YJ dus) is nu voor een VW/Audi. K&N is alleen vergeten de klanten (zoals B&S) daarvan op de hoogte te brengen. Wil niet de verkeerde mensen in een kwaad daglicht stellen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Zo, weer een paar (grote) stappen verder. Er is een 2.5 Rancho kit ondergekomen! De hoogte smeekt nu wel héél erg om "33" banden....... De TC is ook "1.5" verlaagd. Trillingen die ik eerst wel voelde in de aandrijving, zijn nu weg. Ook door de keggen onder de assen. Nadeel is alleen, dat ik ( mede door de "3" body lift) nu zo ongeveer een GTI versnellingspookje heb!!!! De 4wd handle zit nu "bijna" onder de body... Schakelen gaat nog net met de vingertoppen Ook daarvoor vinden we wel weer een oplossing. Shocks zijn Rancho 5000, zitten ook gelijk quick disconnects onder. Achterste track bar heeft de conversie "helaas" niet overleefd... Ook de door de vorige eigenaar uitgevoerde body lift is "afgemaakt". In dit geval is de radiateur weer op zn goeie hoogte gehangen. Nu kan het fan huis er weer op (als ik dat nog krijg... ) <span style="color:#FF0000">Tip dus: Ik zou het maar af en toe eens checken!!!! Gevolg: nieuwe stuurstang Alles is overigens door B&S uitgevoerd. Natuurlijk had ik het met de nodige hulp zelf kunnen doen. De tarieven die B&S hanteert zijn echter zéér redelijk, scheelt mij weer een weekend "klooien" (kan bij mij alleen in de weekends) en qua geld is het verschil met het bestellen in de US echt te overzien. Pluim voor B&S dus!!! Op naar de volgende klus - aanpassing!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Ziet er goed uit, Ab! Vooral die "sportschakelpook" Die kruiskoppelingen in de stuuras kontroleer ik regelmatig..... en mijne zijn eerdaags ook aan de beurt inderdaad! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ozzy Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Zo, weer een paar (grote) stappen verder.Er is een 2.5 Rancho kit ondergekomen! De hoogte smeekt nu wel héél erg om "33" banden....... De TC is ook "1.5" verlaagd. Trillingen die ik eerst wel voelde in de aandrijving, zijn nu weg. Ook door de keggen onder de assen. Nadeel is alleen, dat ik ( mede door de "3" body lift) no zo ongeveer een GTI versnellingspookje heb!!!! De 4wd handle zit nu "bijna" onder de body... Schakelen gaat nog net met de vingertoppen Ook daarvoor vinden we wel weer een oplossing. Shocks zijn Rancho 5000, zitten ook gelijk quick disconnects onder. Achterste track bar heeft de conversie "helaas" niet overleefd... Ook de door de vorige eigenaar uitgevoerde body lift is "afgemaakt". In dit geval is de radioteur weer op zn goeie hoogte gehangen. Nu kan het fan huis er weer op (als ik dat nog krijg... ) <span style="color:#FF0000">Tip dus: Ik zou het maar af en toe eens checken!!!! Gevolg: nieuwe stuurstang Alles is overigens door B&S uitgevoerd. Natuurlijk had ik het met de nodige hulp zelf kunnen doen. De tarieven die B&S hanteert zijn echter zéér redelijk, scheelt mij weer een weekend "klooien" (kan bij mij alleen in de weekends) en qua geld is het verschil met het bestellen in de US echt te overzien. Pluim voor B&S dus!!! Op naar de volgende klus - aanpassing!! very nice!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 mooi hoor..top Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 dank allen voor de belangstelling!!! Ik heb nog zoveel ideeën/verlangens/wensen (qua Jeep dan ), maar goed, dat is ook één van de leuke kanten van deze verslaving.... En het loopt toch altijd weer anders als dat je denkt/plant Deze week nog kijken of ik de "vrienden" van de RDW er toe kan bewegen mij een Amerikaanse plaat toe te staan Ik moet er echter wel met de auto naar toe, want een keurmeester moet dat beoordelen. Als dat maar goed gaat.... Om met keuringslampies daar naar toe te gaan is ook niet wat denk ik he???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 top man. nu nog de 33ers, toch?????????? En wat de binnenkant betreft lijkt het toch nog een GTI,tje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2006 mooi hoor, zaterdag bekijk ik hem wel eventje in het echt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 Vandaag (eindelijk) de versnellingsbak olie vervangen (stonk behoorlijk....) en het voorste dif helemaal schoongemaakt, deksle gespoten en nieuwe olie er in. Ook het te hoog stationair lopen (18oo rpm, bij koude motor) was als sneeuw voor de zon verdwenen toen Pullie er zelfs maar naar keek Daarna met Pullie e.e.a. even in de achtertuin getest. Kijken of de olie niet lekt Nee, was prima! Pullie ook even kijken Ook goed. Verder alle veersystemen even getest: Kijken of er wel genoeg ruimte is voor 33-ers: Moah, moet wel lukken.... ff naar boven rijden, want daar heb je een mooi uitzicht op Pullie en vervolgens met zn 2-en naar beneden kijken Nog een laatste check En klaar!!!!.En zo komt er weer een einde aan zo maar een doorsnee zondagmiddag in de Achterhoek en kunnen we morgen gelukkig weer aan het werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 mooie foto's ab. moeten we zeker vaker gaan doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 Jullie hebben je vermaakt, zie ik.... Tja testen.... 't is soms ff nodig he... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.