Spring naar bijdragen

Onze YJ; "je koopt m niet maar je bouwt m..."


kollee
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Heb toch met bump steer te maken......:worshippy:

Zal de hele JKS trackbar geschiedenis nog eens goed nalopen, verdenk deze er toch van dat er iets niet goed zit.

Stuurstang is inmiddels verlengd (uitgedraaid), maar geeft geen verbetering.

Ging ook allemaal wat te soepel....:lol:

Heb je het van te voren gezegd.B)

Stangen moeten zo vlak mogelijk liggen. Is een van de manieren om bumpsteer te voorkomen.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je inderdaad gezegd Utah.....

Maar eigenwijsheid heerscht he....:thumbsup:

Van de JKS website:

REMOVE ORIGINAL EQUIPMENT (OE) FRONT TRACK BAR

Also remove any aftermarket track bar relocation or riser bracket from axle, if installed. Such parts are commonly supplied with suspension lift kits.

IMPORTANT: It will be necessary for the OE pitman arm to be installed on the steering box if aftermarket relocation/riser bracket is removed from the axle.

Voordat ik je definitief gelijk ga geven.....eerst nog maar eens wat prudsen :worshippy:

Naar mijn mening zijn het vooral de hoeken die belangrijk zijn.....

Foto's zet ik morgen ff neer Otto....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maaruh Ab. Als je kan proberen die JKS trackbar eens los te draaien en dan gaan rijden?

Heb je dan er nog last van?

In theorie doet die trackbar dan niks meer dus maakt het niet uit hoe de draglink ten opzichte van de trackbar staat. Toch?

Ja, ook gedaan, dan zwabber je dus alle kanten op...ook zonder hobbel:lol:.

Ik denk dat de combi nieuwe veren en JKS-ding, ook ff tijd nodig hebben. Alles moet zich natuurlijk nog zetten. Aan de stand van de stabilisatorsang kan ik zien dat de wagen al dik 3-4cm gezakt is.

Toen ik een paar dagen terug de trackbar loste, hoorde je ook gelijk de wagen zich opnieuw zetten.

Zal morgen nog eens een stukkie rijden met JKS-ding los en dan meer letten op bump steer en minder op "op de weg houden";)

Dank voor het meedenken @all!!!:worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ook gedaan, dan zwabber je dus alle kanten op...ook zonder hobbel:lol:.

Ik denk dat de combi nieuwe veren en JKS-ding, ook ff tijd nodig hebben. Alles moet zich natuurlijk nog zetten. Aan de stand van de stabilisatorsang kan ik zien dat de wagen al dik 3-4cm gezakt is.

Toen ik een paar dagen terug de trackbar loste, hoorde je ook gelijk de wagen zich opnieuw zetten.

Zal morgen nog eens een stukkie rijden met JKS-ding los en dan meer letten op bump steer en minder op "op de weg houden";)

Dank voor het meedenken @all!!!:worshippy:

Succes..........:lol:

........ ook bij het evt. vervangen van de pitman arm.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag een stuk gereden met de trackbar los. Dat zwiebert uiteraard alle kanten op, kan dus moeilijk vaststellen of de "bump steer" er dan ook is.

Daarna de boel vast en nog eens alle verkeersdrempels in Halle e.o. opgezocht. Moet zeggen dat het steeds minder word en de stabiliteit steeds beter word (blijft een Jeep uiteraard..:thumbsup:)

Onderstaande foto's gemaakt vóór de rit met losse trackbar. Het loopt in ieder geval eingszins parallel.....

Heb de trackbar weer los.

Ik denk toch dat het ook met het nog inzakken van de verenlift heeft te maken. Wagen is toch al een cm of 2-3 weer ingezakt.

Als iemand iets bijzonders ziet... --> Graag!!

post-1071-12873017439653_thumb.jpg

post-1071-12873017441322_thumb.jpg

post-1071-12873017442996_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie zo ook geen "rare" dingen die bumpsteer zouden kunnen veroorzaken. De stuurstang en trackbar lopen niet helemaal 100% parallel, maar dat kan nooit veel problemen opleveren.

Zitten de bouten van de trackbar goed vast? En passen ze goed in de daarvoor bestemde gaten? Als daar namelijk beweging op zit ( vergis je niet in de krachten op de trackbar, tijdens veren), kan dat zeer goed voelbaar zijn. Een paar mm voel je absoluut in het stuur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vanavond de olie van achter dif vervangen, althans...afgetapt.

Bij het schoon "spuiten" (met lucht ná de remmenreiniger...) kwam er uit het linker asdeel een stinkende, dikke, geel/etter kleurige troep. Blijven blazen en weer schoon spuiten.

Grote kans dat het grote "uit-ontluchtingsslang-lekken" mysterie is opgelost.....

Toch...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...