Jump to content

Recommended Posts

Intussen heb ik een nieuwe huisgenoot. Dit maal een Jeep Cj7 Laredo Chestnut Brown. Ik had die overgenomen van een Nederlander.
Een echte surviver, volledig origineel, niet verhoogd, geen winch. Volledig zoals die uit de fabriek kwam.
Vriendelijke man en correct alles geregeld. Was een beetje een risico want de Jeep is niet lopend gekocht . Volgens de verkoper was er enkel een probleem met de carb.
Dat klopte ook, na het overzetten van een carb uit een andere jeep starte de nieuwe telg vlot. Eerste een beetje roken en sputteren omwille van de oude benzine.
Na een beetje regelwerk aan de carb en wachten tot de motor wat warmer werd liep die goed en had een mooie oliedruk.
De jeep heeft een beetje patine maar met een poliermachine komt dit wel in orde. Helaas was de bodem onder het tapijt nogal roestig en moest hersteld worden.
Twee nieuwe vloerpannen besteld vooraan en een achterse geleend uit een Yj tub, wat laswerk (door vriend uitgevoerd) en alles zag er al beter uit.
Nu moest de binnenzijde nog terug in de originedle kleur overspoten worden. Enkele spuitbussen op kleur besteld bij Mammout Coatings en spuiten maar.
Dit weekend wordt de tweede laag aangebracht en kunnen de gereinigde tapijten/interieur er terug in.
Voor de carburateur heb ik een revisiesetje nodig. Zal dit in volgende link voldoen? https://www.ap-performance.be/revisiesets-weber-carburateur/32/36-dgav

Hier nog enkele foto's van de jeep :
 

IMG_4672[1].PNG

IMG_5419[1].JPG

IMG_5026[1].JPG

IMG_5423[1].JPG

IMG_5433[1].JPG

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

ok, ik bekijk dat eens. Intussen 2e keer binnenzijde gespoten en rolkooi gemonteerd. Past perfect, altijd mooi te ervaren dat iemand kwaliteitswerk levert. Dit weekend tapijten en stoelen terug monteren. Zoek nog een vervangstoel of herstel methode. Kleur is Honey.

B387505F-4491-4DF6-B482-EB473462253A.jpeg

Link to post
Share on other sites

Gisterenavond tapijt en zetels teruggeplaatst. Ook nog een centerconsole klaar voor montage. Dan nog eens buitenkant polieren en velgen poetsen.

9E78F54E-BA48-4EB2-9386-12EDAE508FB1.jpeg

992526A7-F09C-4EC3-9562-7668B20867C2.jpeg

267EFBA1-18CE-4CA3-8497-34AABF6043FB.jpeg

AC1EC117-581B-4839-AAA7-165A64841777.jpeg

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Intussen tijdje stil gezeten. Nu begonnen met vervangen koppeling. Was nodig want slipte enorm. Gelukkig kon ik alweer op de infrastructuur en helpende hand van Steven rekenen. Ook Hubert stond me bij met raad en daad.  Welje olie doe ik in een T5 bak? Er zat ATF in maar dat vind ik toch raar. Lees verschillende dingen. Heb er nu 80w90 in gekapt maar dat us blijkbaar geen goed idee. Tips zijn welkom.

CEA8B5DB-40CC-434F-90FB-42B38F5AA6AC.jpeg

F4FD09D8-C55D-4EB8-A71D-681ADC62D618.jpeg

2315563E-C76A-436B-ACAA-E231D7333431.jpeg

74B9224A-F392-4812-A14E-E8F687793AD6.jpeg

74BADB77-21C1-4BC9-9B38-1F9B3B2EBD69.jpeg

Link to post
Share on other sites

Oei, heb er 80w90 ingekapt. Zal dat nog eens bekijken. Intussen is de klus geklaard. Wat een klotejob. Heb dat al eens bij een andere cj gedaan zonder brug. Dacht dat het vlotter zou gaan. Zonder hulp was het twee dagen werk. Nu kan het echte afstellen beginnen. Vandaag eerste proefrit gedaan. Mooie oliedruk. Veel power en lekker Strak sturen.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...