Jump to content

Nieuwe Jeep CJ7 Laredo


Recommended Posts

Intussen heb ik een nieuwe huisgenoot. Dit maal een Jeep Cj7 Laredo Chestnut Brown. Ik had die overgenomen van een Nederlander.
Een echte surviver, volledig origineel, niet verhoogd, geen winch. Volledig zoals die uit de fabriek kwam.
Vriendelijke man en correct alles geregeld. Was een beetje een risico want de Jeep is niet lopend gekocht . Volgens de verkoper was er enkel een probleem met de carb.
Dat klopte ook, na het overzetten van een carb uit een andere jeep starte de nieuwe telg vlot. Eerste een beetje roken en sputteren omwille van de oude benzine.
Na een beetje regelwerk aan de carb en wachten tot de motor wat warmer werd liep die goed en had een mooie oliedruk.
De jeep heeft een beetje patine maar met een poliermachine komt dit wel in orde. Helaas was de bodem onder het tapijt nogal roestig en moest hersteld worden.
Twee nieuwe vloerpannen besteld vooraan en een achterse geleend uit een Yj tub, wat laswerk (door vriend uitgevoerd) en alles zag er al beter uit.
Nu moest de binnenzijde nog terug in de originedle kleur overspoten worden. Enkele spuitbussen op kleur besteld bij Mammout Coatings en spuiten maar.
Dit weekend wordt de tweede laag aangebracht en kunnen de gereinigde tapijten/interieur er terug in.
Voor de carburateur heb ik een revisiesetje nodig. Zal dit in volgende link voldoen? https://www.ap-performance.be/revisiesets-weber-carburateur/32/36-dgav

Hier nog enkele foto's van de jeep :
 

IMG_4672[1].PNG

IMG_5419[1].JPG

IMG_5026[1].JPG

IMG_5423[1].JPG

IMG_5433[1].JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ok, ik bekijk dat eens. Intussen 2e keer binnenzijde gespoten en rolkooi gemonteerd. Past perfect, altijd mooi te ervaren dat iemand kwaliteitswerk levert. Dit weekend tapijten en stoelen terug monteren. Zoek nog een vervangstoel of herstel methode. Kleur is Honey.

B387505F-4491-4DF6-B482-EB473462253A.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Intussen tijdje stil gezeten. Nu begonnen met vervangen koppeling. Was nodig want slipte enorm. Gelukkig kon ik alweer op de infrastructuur en helpende hand van Steven rekenen. Ook Hubert stond me bij met raad en daad.  Welje olie doe ik in een T5 bak? Er zat ATF in maar dat vind ik toch raar. Lees verschillende dingen. Heb er nu 80w90 in gekapt maar dat us blijkbaar geen goed idee. Tips zijn welkom.

CEA8B5DB-40CC-434F-90FB-42B38F5AA6AC.jpeg

F4FD09D8-C55D-4EB8-A71D-681ADC62D618.jpeg

2315563E-C76A-436B-ACAA-E231D7333431.jpeg

74B9224A-F392-4812-A14E-E8F687793AD6.jpeg

74BADB77-21C1-4BC9-9B38-1F9B3B2EBD69.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Oei, heb er 80w90 ingekapt. Zal dat nog eens bekijken. Intussen is de klus geklaard. Wat een klotejob. Heb dat al eens bij een andere cj gedaan zonder brug. Dacht dat het vlotter zou gaan. Zonder hulp was het twee dagen werk. Nu kan het echte afstellen beginnen. Vandaag eerste proefrit gedaan. Mooie oliedruk. Veel power en lekker Strak sturen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tja, olie nog niet veranderd maar ook niet veel gereden. Is erg zacht geveerd (voor bladveren) en uitlaat maakt niet teveel herrie. Wordt leuke cruiser. Carb revisie nog te doen. Moet er eens een middag voor uittrekken. Intussen bumperettes gevonden en opgepoetst. Waren wel erg smerig maar ze zijn er goed uitgekomen. Alweer een krukaskeerring te vervangen. Dit is al nummer 4. Is ook gelijk de laatste jeep die ik opknap.

7215CBE2-994F-421A-A619-BF2F2DE31572.jpeg

D1D86254-EE4E-4AC4-9457-11C89B3809D7.jpeg

5D7692B1-2711-4A1F-986F-54829CE4134E.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Intussen terug beetje verder, alles gaat hier op het Franse tempo. De rempompjes van de Laredo zaten muurvast, dan maar nieuwe gestoken en tamboers laagje verf gegeven. Nu blijkt de steekas rechts achter speling te hebben en de ball joints versleten. Dus lagers en al de andere troep bestellen. Alle lagers voor en achter worden vervangen.
Ook twee webers herbouwd en de vacuumleinen, bedrading op orde (bij eentje toch). Een weber blijkt een cloon te zijn. Kwalitatief zou die minder zijn. Na demontage lijkt alles OK, maar de vlinders choke waren geblokkeerd in open stand wegens een D*-ring die uit zijn behuizing was lso gekomen. De motor wilde natuurlijk niet meer starten.
Nu wil ik de cj met foto in bijlage in mat legerbeige rollen. Zo dat mooie gelige beige woestijnkleur. Weet iemand welke ral kleur dat is? Is crop de enige die rolbare autolak maakt? Ook de binnenkant zou ik in die lak rollen. Voor de binnenzijde zou ik zand door de lak mengen om een soort van bedliner te verkrijgen.

grijze.jpg

weber1.JPG

weber2.jpg

Edited by wimbo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Na de winterkou is de zin er weer om verder te doen. Laatste week de lagers en ball joints vooras vervangen. Achterremmen voorzien van nieuwe pompjes.

nu de achteras lagers vervangen. Wat ik niet begrijp is dat er enkel aan de bestuurderskant moet worden geshimd. Heeft dit met eventuele slijtage van dat cilindertje in het diff te maken? Dus ik doe eerst rechterzijde en dan linker. Links zie ik dan als er shims tussen moeten?

Link to comment
Share on other sites

Spelling wordt inderdaad alleen aan de bestuurders zijde afgesteld. Het "spacer block" in het diff drukt de steekas aan bijrijders zijde op zijn plaats. 

De nieuwe lagers zijn waarschijnlijk zo nauwkeurig op dezelfde maat als de originele, dat de oude shims terug geplaatst kunnen worden.

Link to comment
Share on other sites

Zondag begonnen met de wiel flenzen af te nemen. Met een nieuw gekocht setje is het appel eitje. Trekker monteren, op spanning zetten en twee meppen met de hamer en de hub springt er af. Nu de steekassen eruit halen en lagers af/op persen. Twee vervelende  torx boutjes diff deksel kapot gedraaid. Nu ook de tank er af halen om erbij te kunnen. Was toch nodig om sending unit na te zien. Zo zie je maar, het eene brengt het abdrre met zich mee 😎

C616654A-5CD7-4125-B80B-D510BB08B1AC.jpeg

48A67D55-4043-4570-8B86-825FC8B1F0BF.jpeg

Edited by wimbo
Link to comment
Share on other sites

Voor de grijze cj een middenconsole gevonden. Een stevige tuffy voor mooie prijs. Dat projectje gaat wel zeeeer traag. Ik hou er niet zo van elektrische  draden uit te pluizen. Geef mij maar bruut werk.

1E414D68-E252-4AC4-8590-ED3BB7598338.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Deze morgen benzine tank weggenomen. Onderkant body ziet er nog goed uit na 40 jaar. Nu alles vrij is zal ik Ineens chassis, onderzijde Body en achteras poetsen en van laagje verf voorzien. Gelijk ook holle ruimtes achter wielkasten reinigen. Trekhaak wordt ook gedemonteerd. Doe ik die er na herspuiten terug op of beter zonder? Achter in de garage staat the mean old green te verkommeren. 

38B4AEBF-68B0-45EF-ACBC-D1008498DBB5.jpeg

D1BFBB20-C92B-4B63-8895-59F5D0D48ED7.jpeg

2F9AC492-0A12-4C44-9A9E-357FA32A4518.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...