JeroenS Geplaatst January 30, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2020 Goedemorgen, Na de zoekresultaten goed doorgenomen te hebben heb ik toch nog een vraag voor andere KJ-eigenaren. Heb met behulp van het VIN-nummer een buildsheet naar voren gekregen maar ik kom er niet al te veel wijs uit. Waar staat het trekvermogen van de auto op de Buildsheet? Ben ondertussen al door verschillende mensen verschillende kanten opgestuurd. Van joh doe niet zo moeilijk die auto trekt dat makkelijk tot bij je kenteken krijg je een aanvullingsblad... Waarbij ik nu in het stadium ben aangekomen waar de RDW aangeeft: Uw voertuig heeft echter geen typegoedkeuring om een aanhangwagen te trekken. Daarom heeft u van de RDW onderstaande mail ontvangen. Dit is voor u dan ook de manier om de trekgewichten op het kenteken te krijgen. Graag zou ik eens twee buildsheets naast mekaar willen leggen om ze te vergelijken voordat ik die van mijn auto instuur naar de RDW. Alvast bedankt. Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 30, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2020 Volgens mij staat er geen trekgewicht vermeld op de buildsheet. Ik heb de buildsheet voor de mijne ook opgevraagd. Ik zal vanavond eens kijken voor je. US trekhaken worden meestal niet goedgekeurd. De trekhaken die zijn eigenlijk altijd met een Europese goedkeuring. Bijvoorbeeld die van Thule, Brink of Mopar (ook Brink). Normaal zijn de gegevens van een paar gelijke voertuigen met wel trekgewicht op het kenteken aanleveren voldoende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 30, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2020 Waar komt de auto vandaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst January 30, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2020 Die van mij mag 3360 kg trekken, staat netjes op kenteken KJ 3.7 uit 2004 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 30, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2020 Net even gecheckt, geen trekgewicht op de buildsheet. Hier een 3.7 KJ uit 2006, trekgewicht is 3360kg op kenteken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenS Geplaatst January 31, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 18 uur geleden zei Masis: Waar komt de auto vandaan? De auto komt origineel uit Saoedi-Arabië. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenS Geplaatst January 31, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 13 uur geleden zei Deadeye: Die van mij mag 3360 kg trekken, staat netjes op kenteken KJ 3.7 uit 2004 Heb bij de RDW ook gerefereerd naar andere 3,7L van hetzelfde bouwjaar maar dit was niet afdoende... En kreeg daarop de eerder genoemde 2 zinnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenS Geplaatst January 31, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 On 1/30/2020 at 12:32 PM, Ab said: Volgens mij staat er geen trekgewicht vermeld op de buildsheet. Ik heb de buildsheet voor de mijne ook opgevraagd. Ik zal vanavond eens kijken voor je. US trekhaken worden meestal niet goedgekeurd. De trekhaken die zijn eigenlijk altijd met een Europese goedkeuring. Bijvoorbeeld die van Thule, Brink of Mopar (ook Brink). Normaal zijn de gegevens van een paar gelijke voertuigen met wel trekgewicht op het kenteken aanleveren voldoende. Er zit op dit moment ook een goed gekeurde trekhaak onder van Brink met Europese goedkeuring en alles erop. Het vervelende is dat ik zegmaar vast zit want ook de oud-importeur geeft aan wij doen niks voor auto's buiten onze landsgrenzen. Daarom was ik benieuwd waar kan de RDW bij een buildsheet uit opmaken dat deze auto bij het verlaten van de fabriek gebruikt mag worden om te trekken. Door de antwoorden in andere topics die naar voren kwamen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 31, 2020 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2020 Als de wagen uit Saoedi Arabië komt ligt het waarschijnlijk aan de type goedkeuring van je auto. De type goedkeur van de wagen en de trekhaak moeten overeenstemmen. Op de buildsheet staat wel vermeld voor welke markt de wagen is geproduceerd. Bij mij staat er dat hij voor de Europese markt is gemaakt, en zelfs specifiek voor Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenS Geplaatst February 2, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2020 Op 31/1/2020 om 12:51 PM zei Ab: Als de wagen uit Saoedi Arabië komt ligt het waarschijnlijk aan de type goedkeuring van je auto. De type goedkeur van de wagen en de trekhaak moeten overeenstemmen. Op de buildsheet staat wel vermeld voor welke markt de wagen is geproduceerd. Bij mij staat er dat hij voor de Europese markt is gemaakt, en zelfs specifiek voor Nederland. Dat heb ik inderdaad ook terug kunnen vinden op de buildsheet. Dan gaan we maar is proberen ergens een document vandaan zien te toveren waar de goedkeuring op staat voor het trekken van xxx kg. Uit land van herkomst... vind het bijzonder blijven heel internet praat over een reukvermogen van meer dan 3ton... waarom dan weer dit administratieve moeilijke gedoe... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chero25 Geplaatst February 3, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 Ik had tot vorig jaar en 2000 XJ 2.5i Sport uit Zwitserland, met trekhaak. Stond ook geen trekgewicht op het kenteken. RDW wilde dat niet ongezien aanpassen. Moest opnieuw gekeurd worden. Heb het maar zo gelaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenS Geplaatst February 3, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2020 6 uur geleden zei chero25: Ik had tot vorig jaar en 2000 XJ 2.5i Sport uit Zwitserland, met trekhaak. Stond ook geen trekgewicht op het kenteken. RDW wilde dat niet ongezien aanpassen. Moest opnieuw gekeurd worden. Heb het maar zo gelaten. Daar heb ik ook over na zitten denken maar waar ik bang voor ben is dat we lekker weg zijn met paard en trailer en dat oom agent ineens langs komt en zegt. Weet jij dat dit niet mag en organiseer maar even dat het opgelost word. Nog vervelender er gebeurd wat iemand rijd naar binnen en de verzekeringsmaatschappij begint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenS Geplaatst February 28, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2020 Vandaag afspraak gehad bij de RDW, weer een leuke ervaring rijker. Zoals Ab al aangaf had deze auto in combinatie met de trekhaak niet zijn type goedkeur voor de Nederlandse weg. Op wat tijd en een goeie rit na (anderhalf heen en anderhalf uur terug) had de auto nergens moeite mee en krijgen we met een werkdag of 5 á 6 het nieuwe kentekenbewijs opgestuurd met de vermelding van 3360kg. 💪 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 28, 2020 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2020 6 uur geleden zei JeroenS: Vandaag afspraak gehad bij de RDW, weer een leuke ervaring rijker. Zoals Ab al aangaf had deze auto in combinatie met de trekhaak niet zijn type goedkeur voor de Nederlandse weg. Op wat tijd en een goeie rit na (anderhalf heen en anderhalf uur terug) had de auto nergens moeite mee en krijgen we met een werkdag of 5 á 6 het nieuwe kentekenbewijs opgestuurd met de vermelding van 3360kg. 💪 Moest je naar het RDW in Lelystad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeroenS Geplaatst March 3, 2020 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2020 Op 28/2/2020 om 11:48 PM zei Masis: Moest je naar het RDW in Lelystad? Jah afspraak was bij RDW in Lelystad. Weging/controle trekhaak/12%Hellingproef Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.