Jump to content
Sign in to follow this  
JeroenS

Trekgewicht op kentekenbewijs Cherokee 3,7L V6 '05

Recommended Posts

Goedemorgen,

Na de zoekresultaten goed doorgenomen te hebben heb ik toch nog een vraag voor andere KJ-eigenaren.

Heb met behulp van het VIN-nummer een buildsheet naar voren gekregen maar ik kom er niet al te veel wijs uit. Waar staat het trekvermogen van de auto op de Buildsheet? 

Ben ondertussen al door verschillende mensen verschillende kanten opgestuurd. Van joh doe niet zo moeilijk die auto trekt dat makkelijk tot bij je kenteken krijg je een aanvullingsblad... 

Waarbij ik nu in het stadium ben aangekomen waar de RDW aangeeft:

Uw voertuig heeft echter geen typegoedkeuring om een aanhangwagen te trekken. Daarom heeft u van de RDW onderstaande mail ontvangen.
Dit is voor u dan ook de manier om de trekgewichten op het kenteken te krijgen.

Graag zou ik eens twee buildsheets naast mekaar willen leggen om ze te vergelijken voordat ik die van mijn auto instuur naar de RDW. 

Alvast bedankt.

Jeroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij staat er geen trekgewicht vermeld op de buildsheet. Ik heb de  buildsheet voor de mijne ook opgevraagd. Ik zal vanavond eens kijken voor je.

US trekhaken worden meestal niet goedgekeurd. De trekhaken die zijn eigenlijk altijd met een Europese goedkeuring. Bijvoorbeeld die van Thule, Brink of Mopar (ook Brink).

Normaal zijn de gegevens van een paar gelijke voertuigen met wel trekgewicht op het kenteken aanleveren voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even gecheckt, geen trekgewicht op de buildsheet.

Hier een 3.7 KJ uit 2006, trekgewicht is 3360kg op kenteken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden zei Deadeye:

Die van mij mag 3360 kg trekken, staat netjes op kenteken :) KJ 3.7 uit 2004

Heb bij de RDW ook gerefereerd naar andere 3,7L van hetzelfde bouwjaar maar dit was niet afdoende... En kreeg daarop de eerder genoemde 2 zinnen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/30/2020 at 12:32 PM, Ab said:

Volgens mij staat er geen trekgewicht vermeld op de buildsheet. Ik heb de  buildsheet voor de mijne ook opgevraagd. Ik zal vanavond eens kijken voor je.

US trekhaken worden meestal niet goedgekeurd. De trekhaken die zijn eigenlijk altijd met een Europese goedkeuring. Bijvoorbeeld die van Thule, Brink of Mopar (ook Brink).

Normaal zijn de gegevens van een paar gelijke voertuigen met wel trekgewicht op het kenteken aanleveren voldoende.

Er zit op dit moment ook een goed gekeurde trekhaak onder van Brink met Europese goedkeuring en alles erop. Het vervelende is dat ik zegmaar vast zit want ook de oud-importeur geeft aan wij doen niks voor auto's buiten onze landsgrenzen. 

Daarom was ik benieuwd waar kan de RDW bij een buildsheet uit opmaken dat deze auto bij het verlaten van de fabriek gebruikt mag worden om te trekken. Door de antwoorden in andere topics die naar voren kwamen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de wagen uit Saoedi Arabië komt ligt het waarschijnlijk aan de type goedkeuring van je auto. De type goedkeur van de wagen en de trekhaak moeten overeenstemmen.

Op de buildsheet staat wel vermeld voor welke markt de wagen is geproduceerd. Bij mij staat er dat hij voor de Europese markt is gemaakt, en zelfs specifiek voor Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 31/1/2020 om 12:51 PM zei Ab:

Als de wagen uit Saoedi Arabië komt ligt het waarschijnlijk aan de type goedkeuring van je auto. De type goedkeur van de wagen en de trekhaak moeten overeenstemmen.

Op de buildsheet staat wel vermeld voor welke markt de wagen is geproduceerd. Bij mij staat er dat hij voor de Europese markt is gemaakt, en zelfs specifiek voor Nederland.

Dat heb ik inderdaad ook terug kunnen vinden op de buildsheet. 

Dan gaan we maar is proberen ergens een document vandaan zien te toveren waar de goedkeuring op staat voor het trekken van xxx kg. Uit land van herkomst... vind het bijzonder blijven heel internet praat over een reukvermogen van meer dan 3ton... waarom dan weer dit administratieve moeilijke gedoe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had tot vorig jaar en 2000 XJ 2.5i Sport uit Zwitserland, met trekhaak. Stond ook geen trekgewicht op het kenteken. RDW wilde dat niet ongezien aanpassen. Moest opnieuw gekeurd worden. Heb het maar zo gelaten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei chero25:

Ik had tot vorig jaar en 2000 XJ 2.5i Sport uit Zwitserland, met trekhaak. Stond ook geen trekgewicht op het kenteken. RDW wilde dat niet ongezien aanpassen. Moest opnieuw gekeurd worden. Heb het maar zo gelaten.

 

Daar heb ik ook over na zitten denken maar waar ik bang voor ben is dat we lekker weg zijn met paard en trailer en dat oom agent ineens langs komt en zegt. Weet jij dat dit niet mag en organiseer maar even dat het opgelost word. 

Nog vervelender er gebeurd wat iemand rijd naar binnen en de verzekeringsmaatschappij begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...