Spring naar bijdragen

controleren Km standen, hoe?


Recommended Posts

Hallo,

In mijn zoek tocht naar een mooie GC uit 96-97-98 valt me steeds de Km standen op die bij de meeste aangeboden modellen schommelen tussen de 150.000 en 190.000 Km.

Nu heb ik hier steeds een gevoel bij dat deze km standen niet even betrouwbaar zijn.

Hoe kan je dit controleren als er geen geschiedenis bekend is?

En heeft iemand ervaring of dit daadwerkelijk gebeurd.

Of rijdt iedereen met een GC niet meer dan 20.000KM per jaar.

Wel zo logisch met de huidige brandstofprijzen wink.gif

Henk-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat die km standen best wel kunnen kloppen.... Zeker met een benzinemotor in het vooronder!

Wanneer er LPG danwel diesel in zit, dan wordt het anders natuurlijk!

Let trouwens wel op met auto's met een dergelijke km stand.... De visco in de tussenbak gat tossen de 150K en 200K stuk, daar kun je bijna vanuit gaan!

Controleer bij een auto met 200K of meer of de koppeling al vervangen is, en probeer in alle andere gevallen om hem voor aflevering vervangen te krijgen!!!

Zoek maar eens met de zoekterm "visco" op dit forum.....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk-Jan,

Er kan natuurlijk gesjoemmeld worden met de kilometerstand. Daarvoor is de NAP (Nationale AutoPas) bedacht. Iedere keer als de auto in de garage komt, wordt de kilometerstand geregistreerd in een landelijke database.

Deze standen zijn op te vragen door de dealer, en kan daarmee aantonen dat de eindstand juist is.

Het wordt lastig als de auto al een aantal jaren niet meer bij een officiële dealer is geweest. Verder lijkt het mij verre van economisch om meer dan 20.000 km per jaar te rijden. Dan wordt er al snel overgeschakeld naar autogas.

Affijn, het blijft dus weer een kwestie van vertrouwen, controleren en kijken naar gebruiks zaken zoals uitlaat / remschijven ...

Succes met de zoektocht. Een Jeep koop je toch niet helemaal met rationeel denken, maar op gevoel! biggrin.gif

Groeten, JPK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Er zijn al genoeg WJ's te koop voor een deftige prijs uit 99-2000

20.000 km per jaar is volgens mij toch al veel hoor.

Meer en meer mensen gebruiken openbaar vervoer en vooral met een benzinemodel gaan ze niet echt heel veel km afleggen.

Ik heb zelf een benzinemodel gekocht met 200 K erop van 99. De vorige eigenaar heeft dus max 25.000 per jaar gedaan, maar daar zat 4X jaarlijks een verplaatsing naar het zuiden van Frankrijk bij.

Volgens mij mag je dit wel vertrouwen, en vooral als het onderhoudsboekje volledig is ingevuld.

en met een WJ heb je het visco probleem niet, die hebben de quadratrac II aan boord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...