Spring naar bijdragen
RANDOMAN

Injector nummer 1 krijgt geen ground pulse

Recommended Posts

Ik ben steeds wat dichterbij een stap in de oplossing maar nog niet helemaal. Situatie:

Jeep XJ 4.0 98/99

Deel bedrading lpg systeem loopt via een aftakking van de eerste Injector. Die bedrading heeft tegen fan aangelopen waardoor twee draden kapot zijn gegaan. Dat is inmiddels herstelt (aan elkaar gedraaid). Blijft nu over het probleem dat de auto op 5 cilinders loopt. Foutcode P0201 + brandende ''check engine light'' op dashboard . Inmiddels al aan gedaan:

- nieuwe bougies
- nieuwe kabels / rotor / verdeler

Verder getest: 

- Stroom gaat door de injectors / ohm test  ook goed doorlopen

Het probleem:

Injector 1 geeft geen puls op de negatieve zijde, maar brand continu met een testlamp, itt de andere injectors. Dat zal de oorzaak zijn van het niet werken van de injector en de auto op 5 cil loopt.

Nu is de vraag; wat is de volgende stap waar ik moet gaan zoeken? Een kapotte PCM? Bedrading naar de PCM? (dit lijkt mij niet heel aannemelijk omdat de bedrading tussen accu en  injector kapot was gegaan). Misschien toch ergens anders zoeken? Kan ik nog testen op de PCM zelf of daar wel een puls uit gaat?

Heb al redelijk wat tips en hulp van Siert gehad. Maar die durf ik niet dagelijks te bellen dus een topic aangemaakt 🙂

bewerkt door RANDOMAN

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou de negatieve pulsdraad volgen tot aan de pen van de pcm, als je dat nog niet gedaan hebt. Wellicht raakt de beschadigde draad ergens  massa.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

okee,

puls gecheckt direct vanaf de ecm door daar de lamp op te zetten. Ik krijg puls op B5 (injector 3) Geen puls maar vol brandend  op B4 (injector 1).

Kapotte ecm of toch nog ergens een gammele draad?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei stephan:

Toch nog even draad door meten na massa alvorens concluse trekken dat pcm stuk is..

Misschien een domme vraag, maar wat moet ik dan precies meten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies. Om uit te sluiten of je pcm continu massa schakeld of dat je signaal draad massa maakt. Normaal wordt massa geschakeld via transistor in ecm. Wanneer de draad massa raakt werkt dit dus niet meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden