Jump to content
Rodapro

Aanpassen dif.verhouding ivm 33ers

Recommended Posts

Onder mijn wrangler uit '99 zitten 33-ers

En nu wil ik eigenlijk mijn dif verhouding gaan aanpassen om weer wat meer kracht op de weg te krijgen.

Als er nu een beetje wind staat of ik rijdt een tunnel uit dan moet ik terug schakelen naar z'n 4 om nog met een beetje gang door te kunnen.

De snelheid zakt gewoon onder de 100 en komt daar niet meer boven.

Volgens mij zit er nu een verhouding van 3.07 in.

Wie weet wat een mooi verhouding is, en heeft hier ervaring mee?

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabel is duidelijk.

Wie heeft er ervaring en wil deze delen. Ik ben nog aan het zoeken welke verhouding ik nou ga nemen.

Rijd meer op de weg en af en toe offroad. Wil ook wel eens de bergen in of een tunnel uitrijden zonder helemaal terug te zakken in snelheid.

Als er ervaringen zijn deel ze als je wilt.....:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou voor een 4.10 ratio gaan.

Met een 3.07 rij je nu onder het  torque vermogen van de motor qua toeren wat rond de 2800 Rpm ligt.

 

grt Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

4.10 of 4.56

Ligt oa aan de echte maat van je banden, heb je ze nagemeten? Er zijn 33ers die maar 31,5 echt blijken te zijn.....

Als je ooit naar 33plus wilt, zou ik zeker voor 4.56 gaan, dat scheelt dus 10% in toeren, 2500 wordt dus ongeveer 2750.

Zelf heb ik niet zo veel met het nieuwe rijden, vind dat de 4.0 in een Jeep met de luchtweerstand van paleis Soestdijk het lekkerst rijdt tussen de 2200 en de 2700toeren.

succes, siert.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben juist van 4.10 naar 3.54 gegaan bij mij CJ. Minder toeren, dus ook minder lawaai. Maar rij nooit boven de 100. Dus of hij terug zou zakken in toeren weet ik niet. Werkt voor mij prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuten geleden zei hermancj5:

Ik ben juist van 4.10 naar 3.54 gegaan bij mij CJ. Minder toeren, dus ook minder lawaai. Maar rij nooit boven de 100. Dus of hij terug zou zakken in toeren weet ik niet. Werkt voor mij prima.

Volgens mij staat 4.10 en 3.54 niet in de goede volgorde......of de jeep is meer toeren gaan maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, JeePee said:

Volgens mij staat 4.10 en 3.54 niet in de goede volgorde......of de jeep is meer toeren gaan maken!

Met 4.10 maakt hij meer toeren als met 3.54. Meeste mensen gaan juist van 3.54 naar 4.10 maar Herman deed het andersom en dan klopt zijn verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei michel1972:

Met 4.10 maakt hij meer toeren als met 3.54. Meeste mensen gaan juist van 3.54 naar 4.10 maar Herman deed het andersom en dan klopt zijn verhaal.

Was idd een vergissing van mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×