Spring naar bijdragen

leerpunt 4 wieldrive


rob1
 Share

Recommended Posts

Leerpuntje

 

Kom bij schoonvader vandaan.

Rij de snelweg op en klok rond de 120km

Na een minuut of 10 gaat de auto wat stinken en rommel geluid van onderen.

Gestopt; onder motorkap gekeken....niets.

Van onderen wat rooklucht verder niets.

Weer de weg op....weer wat rommelen bij 120, terug naar 100, geluid gaat weg

Gas wat meer....auto komt langzaam, zeer langzaam op wat meer snelheid en weer rommelen.

Stoppen en ANWB laten komen. Uw achterwiel ruikt wat....jaja ik heb nieuwe remblokken laten zetten.

Wiel eraf. Ik zie het al zegt de man; cilinder blijft hangen. Even schoonmaken en u kunt weer rijden.

Ik weer op weg. 10 minuten later; rommelderommel GVD....

En ineens valt mijn oog op de hendel van de 4-wheeldrive......staat op 4 wheel !!!!

Heeft m'n schoonvader op ongezien moment met de hendel zitten spelen toen hij alleen in de auto zat te wachten......

Ik heb de hendel teruggezet in de juiste stand en weg was het probleem !!!!!!!!!!!!!!!!

Leerpuntje dus bij rommelen van onderen uit.

Ik hoop dat er op later moment geen restschade tevoorschijn komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm apart... Op rechte stukken zou je gewoon in 4wd (part time) moeten kunnen rijden. Pas in bochten gaat de boel lopen wringen en zal hij bonkend de bocht pakken. Stank zal het niet veroorzaken en gekke geluiden op rechte stukken ook niet.

Als er wat was gebroken had je het wel gemerkt, dan zegt een steekas heel hard krak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Masis:

Hmmm apart... Op rechte stukken zou je gewoon in 4wd (part time) moeten kunnen rijden. Pas in bochten gaat de boel lopen wringen en zal hij bonkend de bocht pakken. Stank zal het niet veroorzaken en gekke geluiden op rechte stukken ook niet.

Als er wat was gebroken had je het wel gemerkt, dan zegt een steekas heel hard krak.

In theorie kun je inderdaad rechtuit rijden op verharde weg in 4-wielaandrijving. De banden moeten dan wel allemaal exact dezelfde omvang hebben wat in de praktijk niet zal voorkomen. Gevolg is dat ook op rechte stukken spanningen in de aandrijflijn worden opgebouwd die schade kunnen veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...