Spring naar bijdragen

Slechte Wegligging Na 2 Inch Lift


Recommended Posts

Onlangs heb ik mijn Jeep Grand Cherokee ZJ uit 2005 een 2 inch lift gegeven.

Nu vind ik de wegligging maar zeker de vering een heel stuk minder geworden.

Vooral de vering is ronduit slecht.

Kan het zijn dat de schokbrekers voor "te kort "geworden zijn na de verhoging.

Te kort zullen de schokdempers niet zijn, maar waarschijnlijk wel aan vervanging toe. Als je gelift hebt met bussen aan de voorzijde, is het caster minder geworden, waardoor de auto wat "zoekerig" word bij rechtuit rijden. Samen met een hoger zwaartepunt komt dit de wegligging niet te goede.....

Hoe is trouwens de staat van de rubbers in de control-armen, trackbar en stabistangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ziet er naar uit dat ik de Jeep weer laat "downgraden " want de camber is niet te stellen.

Heb nu een positieve camber .

Om nu pakweg vele honderden euros ( vanmorgen vertelde een bandencentrale zelfs 2000 euro ) 

te gaan besteden om eventueel 4 verstelbare draagarmen te laten monteren gaat mij toch een

beetje te ver.

Hebben jullie misschien nog een laatste tip voor ik weer een afspraak met de garage maak om

de hele boel weer origineel te maken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat heb je nu voor een lift kit gekocht? Het lijkt me toch sterk dat een 2" lift zo veel uitmaakt voor de wegligging. Het moet haast wel een combinatie van oorzaken zijn...... Schokdempers al getest?

 

Je Jeep is 10 jaar oud, en de dempers waarschijnlijk ook. Denk je dat de dempers nog voldoen, nu ze harder moeten werken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...