Spring naar bijdragen

Gc 3.1Td Rembekrachtiging Weg Na Paar Keer Remmen Of Starten


Recommended Posts

Hallo, na een paar jaar eindelijk weer een GC gekocht in de youngtimer regeling. Het garagebedrijf heeft eerlijk tegen me verteld dat er problemen zijn met de rembekrachtiging die hij niet kon vinden. Hij dacht zelf dat de motor onvoldoende vacuum geeft maar dat geloof ik niet zo.

Als je hem start moet je hem even laten draaien anders heb je geen rembekrachtiging.

Tijdens het rijden remt hij gewoon goed. Als je echter een paar keer kort achter elkaar moet remmen zoals in een file dan valt de rembekrachtiging weg. Rij je dan weer een klein stukje (50 meter) zonder te remmen dan doet hij het weer.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

P.S. Wel een verschil zeg een 3.1td of een 2.7 crd....

bewerkt door janderegelaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt je rempedaal dan hard = bijna niet in te drukken of juist heel zacht = diep weg te drukken. Bij het eerste denk ik aan de rembekrachtiger en bij het tweede aan de hoofdremcylinder, Toch maar even naar laten kijken door een monteur lijkt me.

 

Groet Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie!

Hij wordt heel zacht en het laatste stukje moet je echt hard trappen om ook maar een beetje te kunnen remmen. Dan remt hij echt zonder bekrachtiging.

Door een monteur naar laten kijken ben ik ook zeker van plan want dit is natuurlijk een redelijk linke situatie. Het bevreemde me alleen een beetje dat de garagehouder zei dat het een kwaal is van deze auto want ik heb al eerder een 2.7CRD gehad van 2005 en die had het probleem echt niet. Hier op het forum kan ik er ook niets over vinden.

Ik woon zelf in de buurt van Amersfoort. Is hier nog iemand in de buurt die repareert voor een schappelijke prijs of zal ik hem gewoon bij mijn eigen (universele) garage brengen?

bewerkt door janderegelaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een aparte vacuumpomp voor de rembekrachtiger, er is immers geen motorvacuum aanwezig bij een diesel. Wellicht dat je je probleem daar moet zoeken.

Het lijkt inderdaad dat er niet genoeg vacuum aanwezig is. Is het "voorraad potje" nog wel heel? 

 

Amersfoort? Maasbach!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Werkt prima, alleen jammer dat zo'n ding bij het remmen zo veel herrie maakt. (Ik had geen vacuumpotje met vacuumsensor, maar schakelde de pomp met de remlichten mee)

Ik hoor hem niet hoor. Alleen als ik het contact aanzet hoor je ongeveer 3 seconden een lichte zoem. Maar zeker niet storend en met draaiende motor hoor je echt niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...