Spring naar bijdragen

Aankoopadvies Wrangler 1991 4.0I Ho


mr_cox
 Share

Recommended Posts

@ Reneetje, Ben gelukkig niet veeleisend wat betreft comfort e.d. Vorig jaar nog met een oude vierkante Panda naar Spanje geweest.

 

Het betreft hier een op het oog nette en originele Wrangler. zonder verhoging of grote wielen, dat is namelijk niet echt mijn smaak.

 

IK ga vooral de onderkant goed inspecteren op roest. Schroevendraaier mee. Wat zijn de punten om de schroevendraaier even goed in te "rammen".

 

Op het moment zonder APK dus een grote proefrit is niet mogelijk. De eigenaar voorziet hem nog wel van nieuwe APK. Hij is geschorst op dit moment ivm bezoeken buitenland, aldus de eigenaar.

 

Ik vind vooral de staat belangrijk. Hoe rot hij is. Ik heb een eigen sleutelruimte en ga hem helemaal reviseren. Een goede basis is wel belangrijk. Ik ben geen echte monteur maar heb wel veel ervaring met sleutelen.

 

Kent iemand de Jeep toevallig?

 

jeep1.jpg

bewerkt door mr_cox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je echt wilt weten of deze de moeite waard is, neem een specialist mee.

Ik heb al vaak mensen gezien, die er een kopen en er later achterkomen, dat er te veel werk aan is.

Voor deze prijs moet het echt een hele goeie zijn, anders laten staan.

Waar op letten, chassis balken achter, waar de shackles van de bladveren vast zitten( vlak achter de bumper).

Body, waar de bar gemonteerd is achter de stoelen op de bodem.

Als je gaat rijden, moet het allemaal strak aanvoelen en spelingvrij sturen.

Het verhaal  "het rijdt een beetje als een jeep" is een verkoopverhaal, goed is goed en niet goed is niet goed.

Het is een standaart auto en die moet gewoon goed op de weg kunnen liggen.

Maar er is zoveel om op te letten, dat je beter voor aankoop kan laten keuren door een specialist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de foto zo zie , zou ik als eerste onder de sticker kijken die onderaan loopt , en dan vooral onder de tekst JEEP , daar rot ie het meest en dan zo door de bodem plaat in.... :cry:

Even aan de binnenkant kijken onder de mat ...

 

De plek waar de gordels aan de bodem vast zitten is ook vaak rot , evenals het raam frame wat vaak roest

 

Check ook rond de bevestiging waar de body op het chassis zit( zijn 11 punten ) ,vooral de bevestigings plekken net voor de achteras en na de achteras bij de benzine tank, zal niet de eerste zijn waar  de bevestiging punten van het chassis verrot zijn.

Ook de bevestiging punten van de achter schokdempers goed nakijken.

 

Even weten als er veel in het terrein mee gestoeid is , kan ook geen kwaad.

 

Kijk even op de beschermplaat onder de bak , ligt hier nog een "kuub" zand op dan heeft ie de zandbak weleens gezien :wacko:

 

Maar zoals hierboven ook al gezegd wordt , iemand meenemen die vaker met dit bijltje gehakt heeft ,is een aanrader. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad gelezen dat 91 niet het beste bouwjaar qua roest e.d. Maar er gelukkig uitzonderingen zijn. De betreffende Jeep is als het goed is door gestald en al sinds 2001 in bezit van de huidige eigenaar.

 

De vraagprijs is
bewerkt door mr_cox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook te duur voor een wagen die uit elkaar gaat voor een complete revisie...

 

raad pleeg jeeped eens ook hier  op het forum aanwezig.

als iemand het weet is hij het wel, en woont onder de rook

van rotterdam.

 

Ed is aan het herstellen van een zware heup operatie  :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:rolleyes:

Onder de radiator zit nummer 1

nummer 2, bij het voeteneinde (beide zijde)

nummer 3 , onder de voorstoelen ( beide zijde)

nummer 4 onder de achterbank (beide zijde}  extra goed kijken

nummer 5 net voor de benzine tank (beide zijde) extra goed kijken

nummer 6 onder de achterlichten (beide zijde)

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5990 is teveel geld voor een opknapper, een 4.0 kun je ook kopen voor 3 a 4 k , maar dan moet je even geduld hebben.

Over verhoogde auto's, als het goed gedaan wordt is dat een kostbare zaak en de meerprijs vaak wel waard, alleen niet voor jou, want je wilt hem niet verhoogd hebben dacht ik.

De stickers zijn trouwens wel de originele Laredo striping uit die jaren.

Ga anders kijken, lijkt het je wat, neem je alsnog iemand mee voor je hem koopt.

Ik vind trouwens dat je ook een bod kunt doen, voor die prijs is hij morgen nog niet weg, al lijkt het nu de goedkoopste op marktplaats.

Je kunt voor die prijs ook een TJ kopen, met een beetje geduld, niet dat ik je dat aanraad maar het zegt iets over de prijs van deze YJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met Michel. Een Jeep is geen golfje waar gewoon een marktwaarde aan hangt. Je hebt (zeker met een CJ/Wrangler) ook nog eens te maken met jaargetijden. In de lente en zomer, is er meer vraag naar als in de herfst en winter. Het is een paar dagen mooi weer, en diverse juppen met geld zoeken ineens een Jeep waar het dak af kan, prijs gaat omhoog (impulsaankoop). In de herfst is het een paar dagen kloteweer, het tocht en trekt in zo'n Jeep, is vochtig, zou de stalling in moeten voor komend jaar, wat voor veel mensen niet te doen is, en hoppa marktplaats op.

 

Je moet gewoon een beetje geluk, en misschien geduld hebben. Ik ben toevallig tegen de mijne aangelopen (ook een rode YJ Laredo 4.0ho maar dan uit 1992), met een nieuwe apk en nieuwe remmen voor, en heb ik voor 2750 kunnen kopen. Dat was ook een compleet standaard auto, met zeer weinig roest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...