Spring naar bijdragen

Bonk Mssn Stuurarm


Sailortim
 Share

Recommended Posts

Vandaag op zoek gegaan naar een gebonk tijdens het rijden. Goed hoorbaar tijdens langzaam rijdend met max rechts stuuruitslag. En regelmatig bij hobbel in de weg.

Heb een bonk gevonden in de stuurarm vanaf de pitarm. Zie filmpje. Ik weet niet of dit normaal is.

Ps stabilisatie stang is los en maakt niet dit geluid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te horen dat het niet normaal is.

Ik zou eerder al de 4 de ball joint vervangen. Deze schroef je in de stangen. Met de stangen is niks mis mee volgens mij.

 

Dat kan voor zover ik weet niet, die kogels zitten in de stangen geperst en die kun je niet apart vervangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan voor zover ik weet niet, die kogels zitten in de stangen geperst en die kun je niet apart vervangen.

Drie van de vier zijn losse stuurkogels waaraan een stang met schroefdraad eraan. Alleen draglink zit vast ( links voorwiel ). Weet niet of het bij oudere modellen anders is. Ik heb een 99'

Hierdoor kan je hem afstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, rustig, rustig.

Stuurkogels test je makkelijk door met een grote waterpomptang de kogel in te knijpen. Heb je meer dan 1mm a 1,5 mm speling, is het tijd een nieuwe te bestellen.

Voortrein test je door iemand te vragen het stuur rustig een kwart slag te draaien, voet op de rem, motor draait. Zelf kijk je dan goed naar de kogels, gewoon 1 voor 1. Vergeet de fusekogels niet.

succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...